Je kunt ook deze constructie met hout versterken, door er schotjes tussen
te epoxyen. En een dekplaatje mee te lijmen, en daarop monteer je de motor.
Met draadeind en al. En onder de moeren van het metalen motorkruis zet je ringen, of veerringen.
En dan zit het vast zoals het hoort.
En als je dat niet vertrouwd, kan je uit 1 mm berkentriplex, op de hoeken, steunberen verlijmen.
Diagonaal.In de vroege middeleeuwen had men als snel door dat licht en ruimtelijk bouwen op slechts een zuil, niet ging werken. Maar een spinsel van steunbogen voorkwam dat de zaak instortte. Men leerde aldoende. Bouwslachtoffers niet meegerekend.
En wat moet een WO1 warbird zonder spandraden en takelingen om hout.
Even een draadje voor je gevonden, secondenwerk...
Ga hier maar eens lezen. En ik bedoel, 'lezen'.
https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=34392
Een regelaar op gewicht uitzoeken? Zoek een goede, een die de stomen kan verstouwen, iets overmaat in Ampéres
en dan ga je live balanceren.
Ook dikke koperkabels wegen nogal wat. Wordt vergeten.
Posities van RC bepalen. Metalen of kunststof spinner, lichter of zwaarder staartwiel?
Waar de accu?
Dus op de waag, en de componenten strategisch te plaatsen voor correct CG
Soms valt het mee, soms valt het tegen. Op te lossen is het altijd.