Hallo mede turbine bouwers

Hallo Martin,

Op de site van Pe Reivers kun je een excel-sheet downloaden, waarmee je bij een bepaalde propeller en behaald toerental ongeveer het benodigde vermogen kunt berekenen. Ik weet niet of je deze al kent: Untitled Document (en dan even klikken op "prop power calculator")
Trouwens nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten tot nu toe! Mooi werk!

Dank je wel Cyril.

Ja die site ken ik.

Ik denk dat ik tussen de 3 en 3.5 pk ongeveer.
Maarja 4 x 3 pk ,moet volgens mij genoeg zijn ,mischien wel veel te veel.

Bedankt voor je felicitatie , en ook jij veel succes met de hobby.

Groetjes,
Martin.

Hmm, ik weet niet of ik alles goed heb ingevuld, maar ik kom toch ruim boven de 4 PK uit. Maar inderdaad, 4 x 3 PK lijkt me ook zat :D

Oh is ook hoor Cyril ,doe ik het voor ,kan ik mischien wat terug in toeren ,scheelt weer slijtage.

Maar eerst maar eens kijken wat de tractor doet met twee in de 3.5 kg vrijeklasse.
Of mischien is 1 al wel genoeg.

Groetjes,

Martin.

Damn, voor zo'n klein ding met maar 70ml verbruik........ zou ik graag eens in turboprop setup willen hebben :)

Ja ,maar dit is een turbo prop Tadango.
Mischien ziet het er een beetje vreemd uit ,maar het is het zelfde als de wren ,en jetcat.
Alleen hebben die een planitair tandwiel stelsel achter de uitlaat zitten ,en draait de prop net anders om.

Mvg,

Martin.

Je zou er voor de lol een in een TWD kunnen bouwen, heb ik ooit al een voorgesteld. In het reglement staat nog steeds niet duidelijk omschreven of dit mag of niet.

Daar heb je gelijk in Tadango , maar ja ,je kan niet alles hebben he.

@ Micropuller.
Ja dat zou wel een leuk idee zijn , zal je de andere deelnemers horen als ik dat deed, wel grappig.

Groetjes,

Martin.

Nog even een foto voor de gene die niet weten of snappen wat ik met de 4 motoren ga doen.

Zo zou het er uit moeten gaan zien

wisperinggiant.jpg

Nog even over het filmpje.

Ik heb nu een aansluiting ,met fire wire op de lap top ,dat kun je zo in de card reader stoppen.
Het is speciaal voor Vista.

Als je de kaart er in stopt ,dan installeerd de computer vanzelf het programma , en kun je de camera direct afspelen op de computer.
Je kunt ook zelf bepalen wat je wil laten zien.
Als je het filmpje opgeslagen hebt in je computer, dan kun je dit met movie maker naar een kleiner formaat brengen ,en opslaan.

Dus bijdeze , iedereen bedankt voor jullie hulp en jullie info , zo moet het forum werken ,dat we elkaar helpen .

Bedankt,

Martin

Laatst bewerkt:
Nee ,het is geen houten prop hoor ,want daar was ik ook al een beetje huiverig voor.

Het is een 13/8 apc of hoe noem je die.

Hij is eigenlijk te klein ,want het gaat veel te makkelijk

Ik wil er straks een 14/7 op zetten ,dat gaat volgens mij net zo makkelijk rond.

Een tweede ngv ,of zo jij het noemt Tadango , een tweede diff is heel belangrijk.
Zou ik die er uit halen ,dan zal het toerental voor de helft dalen ,ook je temperatuur ,maar ook je kracht ,want dan vliegt de meeste lucht er langs ,en die ben je kwijt.
De tractor die ik heb met de kj66 ,daar heb ik geen tweede ngv inzitten, maar dat kun je duidelijk merken aan het vermogen .
De 54 motor is veel feller,en die is bijna helemaal dicht gebouwd.

Groetjes,

Martin.

Martin een 13 x 8 of 14 x 7 is ongeveer hetzelfde.
Als je de cijfers bij elkaar optelt kom je beide op 21.

je zou een 15 x 8 kunnen proberen

Bedankt Bertus.

Heb ik ook nog liggen.

Ik laat het je wel weten als ik iets veranderd heb.

Groetjes,

Martin.

heeel erg gaaf Martin, het verbaast me dat het zo vreselijk snel optoert.
maar ehhh 4 van deze krachtpatsers op een puller, hoe hou je zo veel power op de baan?
mooi man, ook al met de bouw an de andere 3 turbines begonnen?
sucses verder
groeten Gertjan

Hallo Gertjan .
Dat is nu juist waar ik zo lang aan bezig ben geweest , om dat motortje bijna net zo snel te kunnen laten reageren als een zuiger motor.

Nee ik ben nog niet begonnen aan de andere 3, maar ik denk dat ik er eerst 1 bij bouw ,en al vast ga rijden met 2.

Groetjes,

Martin.

Hey Gertjan dat snap ik ook niet.
Kan je een giro of zo gebruiken op dat monster op de baan te houden?

Nou Bertus ,giro's hebben wij in de micropulling nog niet gebruikt ,maar wel van plan geweest ,en dan in combinatie met remmen op de achter wielen.

Het is zeker lastig om zo,n bult aan pk's op de baan te houden ,dus zullen de motoren helemaal voorop moeten komen om druk op de achterbanden te krijgen (kracht maal arm)

Ook zal de wiel spin hoog komen te liggen .

De Childs Play met de 54 motor is ook behoorlijk wild.
Maar ik kan hem goed sturen over de baan .

De tractor begint altijd met een enorm hoge wiel spin , en dan gaat ie heel snel in de ketting hangen ,waardoor je weer druk op de achterbanden krijgt.

Ja , als het niet lukt met 4 ,dan gaat het toerental gewoon naar beneden , of 1 motor uit als er geen grip is .

Mvg,

Martin.

Back