Hallo mede turbine bouwers

De felicitaties van Wren turbines ,en Jetcentral zijn ondertussen binnen gekomen , iets om trots op te zijn .
Groetjes,

Martin.

En de aanbiedingen komen er waarschijnlijk achteraan :wink:

Prettige dagen Ger.

Hallo allemaal
Jullie zullen toch nog even moeten wachten op de foto's want het ging niet zo best met het motortje.

Ik heb hem nog een keer laten draaien ,maar toen ik de motor uitzette stond die gelijk muur vast,
Ik dacht geen smering ,maar het blijkt een gigantische onbalans van de freepower te zijn .
Waarschijnlijk is er iets verdraaid door de kracht en dan klopt het uitbalanseren niet meer.
Alles is nu weer geheel vrij van onbalans ,was wel een beetje een pechdag , eerst kon ik de onbalans niet vinden omdat er te veel beschadigingen in de as zaten ,sinus sprong elke keer over en kreeg geen trigger piek.
Toen ik dat opgelost had ,brak er een draadje van de piezo af zodat ik weer terug bij af was.
Na dit allemaal gemaakt te hebben ,ging het snel en was de onbalans er zo uit.
Nu moet ik enkel nog een ring plus moer maken voor de prop ,omdat de spinner te veel slingerde ,en te zwaar was naar mijn zin.

Ik probeer zo weinig mogelijk onbalans in de aandrijflijn te hebben ,maar ja die kan ik niet uitbalanseren ,dus dat is moeilijk.
Morgen probeer ik dit allemaal te maken ,en proefdraaien .
Ik zal het foto apparaat klaar zetten ,als ie dan loopt, dan kan ik gelijk een paar foto's maken .

Morgen meer.

Mvg,

Martin.

@Martin

Ja ik weet precies hoe jij je hebt gevoeld, ik heb ook wel eens van die dagen, dan wil echt niks lukken, maar dan ook echt niks, wat je ook gaat doen.

Dat zijn van die dagen die je moet overslaan en niet moet noteren in je boeken.

Meestal als je de zooi een aantal dagen laat liggen en je pikt het werk weer op, dan gaat alles weer vanzelf, je hebt tenslotte de vakmanschap en kunnen.

Gaat goedkomen benk zeker van, als je wil uithuilen ??? je hebt mijn 06 en ik heb een stevige schouder en rug hahahahahaha

Vriendelijke groeten Jaap

Hallo Modelbouw vrienden.

Het ging vandaag super ,dus een mooie gelegenheid om even een paar foto's te knippen van de draaiende turbine .

Loopt goed ,en de veranderingen die ik er aan gedaan heb blijken goed te zijn .

Prettige dagen allemaal.

P1010303.jpg

P10103042.jpg

P1010305.jpg

Mvg,

Martin.

Zo ik ben weer terug van ziek geweest.
Allereerst iedereen een fantastisch 2009 gewenst ,en dat het allemaal maar lekker mag gaan dit jaar.

Vandaag de Childs Play aan een onderhouds beurt onderworpen ,maar was al snel klaar.

Helemaal niets aan de hand.
De lagertjes van de freepower heb ik vervangen, en deze puller staat weer klaar voor Ahoy.
De Heat krijgt een verfje ,en ook de Ultimate word weer van een strakke laklaag voorzien .

De kleine 40Rs laat ik even staan , eerst het belangrijkste werk klaar .

Mvg,

Martin.

Kan iemand mij helpen.
Ik heb een filmpje gemaakt van de 40rs turbine met freepower.

Maar ik kon het niet rechtstreeks via de camera op mijn computer zetten.

Ik heb het filmpje nu op dvd staan ,maar krijg het niet op m,n harde schijf , en alles wat ik geprobeerd heb resulteerd in niks ,dus windows media kan het niet afspelen.

Dan nog een vraag , het filmpje is veel te groot voor youtube.
Wie heeft er voor mij een programma wat het filmpje verkleind ,naar ongeveer 10mb zodat ik dit via youtube op het forum kan zetten?

Het filmpje bevat ook nog een stukje van de 44 motor ,maar dat wil ik er af hebben.
Hoe doe ik dat ?

Alvast bedankt , en ik hoop dat er onder jullie zijn die mij hiermee kunnen helpen.

Mvg,

Martin.

Hoi martin,

windows media player zou het in principe gewoon moeten herkennen. Wat is het voor een type bestand?
Heb je de software van de camera op je PC geinstalleerd?

Films kun je bewerken met windows movie maker. Het staat standaard in windows, dus zoek het ergens tussen mijn programma's onder start (wellicht onder bureau accecoires)

je kunt met windows movie maker een beetje experimenteren.

Je moet eerst je film importeren(links importeer video).

vervolgens deelt wmm het filmbestand op in scenes, die je vervolgens kunt selecteren en naar je film slepen. dit is het tijdbalkgedeelte onderaan.

Dan kies je links opslaan op mijn computer, en dan kun je vanalles selecteren wat de grootte va het bestand bepaald, en de kwaliteit.

Hoop dat je er al een beetje mee uit de voeten kunt.

Groeten Rik;)

Hee Martin,

ik dank dat je Windows Moviemaker even moet proberen.
Daarmee kan je de film mee vanaf je cd halen, bewerken, stukken knippen, verkleinen en weet ik wat nog meer.

Gebruik zelf andere programma`s daarvoor maar zo te lezen heb jij die niet.

Maar met Moviemaker moet het ook lukken.

Hehe, tegelijk met Rik ;-)

Mhhh, kan ik die dagen geluk meenemen voor als mijn jet z`n maiden krijgt?

En zekers geen Windows aandelen, gebruik moviemaker zelf niet voor filmpjes :nooo:

Welk type bestand heeft je camera ervan gemaakt? Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem. Filmpje gemaakt met mijn fototoestel, maar mooi niet dat mediaplayer hem afspeelde. Ik geloof dat het een .mov extensie had en daarvoor heb je quicktime nodig. Je kunt overigens ook codecs downloaden, waarmee je dit soort filmpjes wel gewoon met mediaplayer kunt afspelen (dat is wat ik heb gedaan)

Voor het bewerken en kleiner maken indedaad Moviemaker gebruiken. Met een beetje oefenen en prutsen kom je daar wel uit.

Succes (ook met de motoren/tractor)

Cyril

wat mij betreft wel berto.

Je zou ook eens dit kunnen proberen als je .mov toch wilt bewerken.

Hier ook geen windows movie maker hoor, ik gebruik Xilisoft HD Video Converter ;)

Gr. rik

Allemaal hartelijk dank voor jullie uitleg.

Maar ik ben een hardnekkige, ik begrijp er geen moer van .

Laten we maar eens bij het begin beginnen.

Ik heb inderdaad het programma voor de filmcamera op de laptop gezet , werkt geen probleem, maar de usb driver voor de de camera te instaleren op de laptop met vista ,die doet het niet ,vista herkend het stuurprogramma niet, anders was het makkelijk geweest ,dan kon ik zo het filmpje afspelen ,en opslaan ,en met windows mediaplayer afspelen.

Maar volgens sony kan ik enkel maar de camera afspelen met een i link oftewel fire wire.
Maar die aansluiting heb ik niet op de laptop.
En sony ondersteund geen vista, ook al zeggen ze van wel ,het werkt niet , fora's staan hier vol mee.

Dus had ik gedacht om het filmpje dan maar op een dvd+rw te zetten ,en dan kopieeren naar de vaste schijf op m,n laptop .
Als ik de dvd er in stop ,dan opent hij met windows media player,en dan kan ik hem afspelen , maar ik krijg hem niet opgeslagen ,althans niet op de goede manier , want als ik hem opsla ,dan heb ik wel geluid maar geen beeld.

Hier zou ik graag hulp bij hebben ,want als ik dat onder windows media op kan slaan ,dan ben ik al een heel eind .

Graag hulp.

Mvg,

Martin.

Martin!, lekker bezig :)

Moet je eens proberen om alles als 'Administrator' uit te voeren, maar mischien heb je dat al gebrobeert.

Anders heb ik een laptop MET fire wire, kom vast nog wel is langs :D hoorde net dat er iemand nog een prop nodig had.....

Ik hoop dat het gaat lukken dan, ik wil het wel een zien draaien..

Groeten Jaco

Hej martin,

Ik weet niet of je PCMCIA hebt? Zit vaak aan de zijkant van je laptop, brede gleuf.

anders kun je dit gebruiken. Geen drivers hiervoor nodig op vista en XP, staan op het kaartje :)

Gr. Rik

Laatst bewerkt:
Bedankt jongens.
Maar dat snap ik toch allemaal niet.
Ik kan beter turbines bouwen dan dan dat ik en filmpje op youtube kan zetten.
Ach ja je kan niet alles weten niet waar.

Ik heb vanavond nog wel wat geprobeerd , met dvd shrink ,maar dat krijg ik ook niet voor elkaar.
Eerst maar even naar de winkel waar we de camera gekocht hebben ,en dan maar uitzoeken of we alsnog het filmpje via de camera af kunnen spelen op de laptop en opslaan.

De rest moet ik dan maar zien uit te zoeken ,hoe je het filmpje knipt en kleiner maakt , weet ik allemaal nog niet.

Ik hoop echt dat ik het filmpje snel aan jullie kan laten zien, want zelfs met een gewicht van meer dan 3kg zie je de motor nog bewegen inclusief box, wat een klein fel ding is dat .

Maar goed , even wat anders , ik heb alles geregeld omtrent het spuiten van de childs play ,niet helemaal opnieuw ,maar hij is nog al beschadigd ,dus moet allemaal even bijgewerkt worden , ondertussen kan ik wat proefdraaien met de 40rs en als de pullers klaar staan een tweede erbij bouwen ,en dan halverwege het seizoen op de baan verschijnen .

Het zal mij benieuwen wat het gaat worden.

Wat ik nu al weet ,is dat hij makkelijk en 14/7 prop aankan ,dus koppel genoeg.
Nu alleen nog kijken of ze allebei synchroon willen lopen , en of de ene motor de andere niet stoord.

Het worden leuke en spannende tijden .

Alles is hier te volgen.

Mvg,

Martin.

Back