Hallo mede turbine bouwers

Filmpje

Bedankt jongens.
Maar dat snap ik toch allemaal niet.
Ik kan beter turbines bouwen dan dan dat ik en filmpje op youtube kan zetten.
Ach ja je kan niet alles weten niet waar.

Ik heb vanavond nog wel wat geprobeerd , met dvd shrink ,maar dat krijg ik ook niet voor elkaar.
Eerst maar even naar de winkel waar we de camera gekocht hebben ,en dan maar uitzoeken of we alsnog het filmpje via de camera af kunnen spelen op de laptop en opslaan.

De rest moet ik dan maar zien uit te zoeken ,hoe je het filmpje knipt en kleiner maakt , weet ik allemaal nog niet.

Ik hoop echt dat ik het filmpje snel aan jullie kan laten zien, want zelfs met een gewicht van meer dan 3kg zie je de motor nog bewegen inclusief box, wat een klein fel ding is dat .

Maar goed , even wat anders , ik heb alles geregeld omtrent het spuiten van de childs play ,niet helemaal opnieuw ,maar hij is nog al beschadigd ,dus moet allemaal even bijgewerkt worden , ondertussen kan ik wat proefdraaien met de 40rs en als de pullers klaar staan een tweede erbij bouwen ,en dan halverwege het seizoen op de baan verschijnen .

Het zal mij benieuwen wat het gaat worden.

Wat ik nu al weet ,is dat hij makkelijk en 14/7 prop aankan ,dus koppel genoeg.
Nu alleen nog kijken of ze allebei synchroon willen lopen , en of de ene motor de andere niet stoord.

Het worden leuke en spannende tijden .

Alles is hier te volgen.

Mvg,

Martin.

Hallo Martin,

Je eigen niet te druk maken jongen, anders gewoon Paul Verhoeven vragen om een film te maken van de 40RS, gelijk de bioscoop in, dan heb je nog eens een wereldprimeur.

Prachtig wat je allemaal voor elkaar krijgt, kom binnenkort wel even een kijkje nemen.

Alvast de groetjes en tot kijk,

Richard

Hallo Martin,

Ik heb ook je draadje van begin tot eind doorgelezen ( koste een paar dagen).
Voor het converteren van de filmpjes op dvd kun je eventueel vlc gebruiken (VideoLAN - Free and Open Source software and video streaming solutions for every OS!) , probeer eerst of je de .vob bestanden op de dvd kunt afspelen met vlc , zoniet eerst op schijf zetten met dvddecrypter. vervolgens kun je de menu optie Media => converteren en opslaan kiezen. kies dan het profiel MPEG-4 audio AAC en vul een bestandsnaam in met de extensie mp4. Is dit bestand af te spelen in media player , dan kun je wat gaan experimenteren met de schaal.

groeten
Klaas

Hallo beste Martin
Weer een tijd geleden dat ik hier was,erg veel gedaan zie ik al erg mooi werk,ik ben zo benieuwd hoe het totaale plaatje van je puler er uit gaat zien,heel veel respect en suc6 met je project.

Gr Delano

@ Delano.
Bedankt voor je reactie , ik zal het er wel druk mee krijgen ,maar het is wel leuk.

Het kleine motortje draait echt super ,eigenlijk boven verwachting.
Nu maar hopen dat het bij de andere ook zo gaat.

@Tadango.
Bedankt voor het meedenken.
Het punt is dat ik er absoluut geen verstand van heb , dat maakt het voor mij erg lastig ,maar ik zou heel graag het filmpje aan jullie willen laten zien.
Het probleem is ,dat ik het filmpje niet op mijn computer krijg.
Als ik de dvd erin stop ,dan speelt hij hem direct af ,maar ik krijg het op een of de andere manier niet in de computer opgeslagen .
Ik heb nu een i link kabeltje ,plus i link aansluiting besteld ,want volgens sony gaat het alleen maar op die manier.

Je ziet het filmpje vanzelf wel verschijnen.

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal.
Jullie hebben er lang op moeten wachten ,maar hier is ie dan eindelijk het filmpje van de 40rs freepower turbine.

Mvg,

Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
40rs

Martin.
Mooi stukje vak werk Martin ik moet er niet teveel naar kijken anders kom ik in de verleiding om er ook één te maken ik zou hem dan op een piper zetten .
gr Gerrit Jan

Ja die heb ik voor je.

Ik heb een tweede turbine wiel achter de motor turbine geplaatst,en die is weer verbonden met een as en tandwiel .
Ik heb het simpel gedaan , gewoon een kunstof tandwiel er onder gezet met een as in twee lager blokjes ,en het werkt.

Ik probeer altijd het meest simpele.

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hoi Martin,

Dit is heel gaaf. Wat voor een toerentallen heb je?

mvg. Henri

Hallo Henri.
Ik heb 14.500 op de prop.

En mijn motortje draait dan 215.000 tpm.
Kan hoger ,maar dat doe ik nog even niet.

Gaat nu lekker zo.
Nu nog 3 erbij maken ,en dan alle 4 op 1 tractor .

Groetjes,

Martin.

Mooi :) Bedankt voor de foto's. Waar is die 2e diffusor van gemaakt? En zou die nodig zijn? Je ziet ze ook wel eens zonder een 2 diffusor toch?

Hoeveel vermogen krijg je op de as denk je? Heb je toeren en prop gegevens? Zo'n 1 traps vertraging is wel mooi simpel en eenvoudig te maken :)

Hallo Henri.
Ik heb 14.500 op de prop.

En mijn motortje draait dan 215.000 tpm.
Kan hoger ,maar dat doe ik nog even niet.

Gaat nu lekker zo.
Nu nog 3 erbij maken ,en dan alle 4 op 1 tractor .

Groetjes,

Martin.

Dus je tweede as draait zo'n 90.000 toeren?

Groetjes,

Henri

Pas maar op, 14.500 is best veel voor een houten prop ;) Wat voor 1 is het? Krijg ik een beetje een idee van het vermogen :)

Laatst bewerkt:
@ Henri

Nee ,de freepower turbine draait ongeveer 70.000 tpm ,want er zit een vertraging van 1:5 achter ,dus dat kun je terug rekenen.

Groetjes,

Martin.

Nee ,het is geen houten prop hoor ,want daar was ik ook al een beetje huiverig voor.

Het is een 13/8 apc of hoe noem je die.

Hij is eigenlijk te klein ,want het gaat veel te makkelijk

Ik wil er straks een 14/7 op zetten ,dat gaat volgens mij net zo makkelijk rond.

Een tweede ngv ,of zo jij het noemt Tadango , een tweede diff is heel belangrijk.
Zou ik die er uit halen ,dan zal het toerental voor de helft dalen ,ook je temperatuur ,maar ook je kracht ,want dan vliegt de meeste lucht er langs ,en die ben je kwijt.
De tractor die ik heb met de kj66 ,daar heb ik geen tweede ngv inzitten, maar dat kun je duidelijk merken aan het vermogen .
De 54 motor is veel feller,en die is bijna helemaal dicht gebouwd.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
okee, het is dus wel nodig om de lucht door het 2e turbine wiel te duwen. Ik dacht dat de nvg (;)) voor het 1e wiel al voldoende zou zijn.

Ja ,het kan wel ,je kunt er zo,en zo genoeg vermogen uit halen ,maar ik wil natuurlijk straks bijna al het vermogen hebben ,om een zo hoog mogelijk wielspin uit mijn tractor te krijgen .

Ik hoop dat ik ze rond de 110 km/uur kan krijgen dan kan ik in ieder gaval mee met de sterkste.

Nog even over het vermogen van de de motor op het filmpje.
Jullie weten dat niet natuurlijk ,maar ik de box onder de motor zit een gewicht van 5 kg.

Als je goed kijkt ,dan zie je dat de complete box opgetilt word, dus dan denk ik dat er wel voldoende stuw uit de prop komt.
Als je bedenkt dat de motor met stuw cone niet meer dan 2.5kg stuwdruk levert,dan vind ik het nog al wat.

Afmetingen , lengte van de motor is 20 cm
diameter : 64mm
gewicht zonder aandrijving (dus onderliggende as en prop en tandwielen) 530 gram.

Brandstof verbruik: 70ml/min

Groetjes,

Martin.

Back