Dit gaat zeker erg hard!
Maar loop maar verder uit kan ik weer afkijken
Goed bezig zo.
Maar loop maar verder uit kan ik weer afkijken

Goed bezig zo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Stillekens voort, is ook vooruitgang nietwaar PeterGaat mooi Koos, je schiet lekker op, ook al denk je zelf "is niet veel "![]()
Dank voor het compliment Peter, en wat je vraag betreft, al het touw wat in de kit zit haal ik door een blokje harde was wat ik eerder van @pietsan gekregen hebLekker touwtjes knopen Koos. Het gaat je goed af. Behandel jij de touwen nog met iets of gebruik je zo recht uit de spreekwoordelijke doos?
Werkt inderdaad goed maar als je touw hebt wat helemaal niet pluist dan is dat natuurlijk altijd beter.......Gebruik ik ook, bijenwas om precies te zijn.![]()
Herman,Hoi Koos, wat is je betrouwbare bron om bij de onderste en bovenste weeflijnen deze niet door te trekken tot de buitenste hoofdtouwen?
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat het mis is hoor. Ik heb het alleen op basis van de beschrijvingen van C.N.Longridge anders gedaan.
Bij de kruismast: van onder tot boven over de 6 hoofdtouwen.
Bij de hoofdmast: de onderste 4 laten de buitenste hoofdtouwen vrij, de volgende weeflijn gaat over alle wanttouwen, en van dan af gaat om de 6 weeflijnen over alle hoofdtouwen, dus 5 x de buitenste vrij laten, 1x tot het einde, enzovoort tot boven.
Bij de fokkemast: zoals de hoofdmast, maar slechts 2 weeflijnen onderaan eer ik een weeflijn over alle hoofdtouwen gespannen heb.
Hoe dit er uit ziet kan je in mijn verslag van de Victory (inmiddels pagina 6) bekijken
Nog veel mastworpplezier![]()
Ach, in de loop der eeuwen zal het ook wel één keer zo en één keer anders uitgevoerd zijn.Dat dit Historisch hier en daar afwijkt
Ik zag het ook zeker niet als kritiek hoor HermanMijn vraag was dus zeker geen kritiek op het mooie model dat je bouwt, maar louter informatief bedoeld.
Veel modelbouwplezier,
Dank je PeterMooi werk Koos.![]()