pietsan
Forum veteraan
Dat klopt Piet het is ook nog niet gelakt dan wordt het ook nog wat donkerder.
Dat dacht ik ook, Feit is dat je het netjes hebt opgelost!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat klopt Piet het is ook nog niet gelakt dan wordt het ook nog wat donkerder.
Op de romp is het koper aangebracht.
Hoi Robert, de romp vind ik er schitterend uitzien. Ik heb ook gebruik gemaakt van de koperenstrip. Mocht je het geheel te bling vinden en het een verweerde geoxydeerd uiterlijk geven dan is hier misschien een tip. Ik heb mijn romp ingesmeerd met in water opgeloste natrium thiosulfaat. Als je dit vervolgens op een temperatuur brengt van zo'n 80 graden (potje dompelen in kokend water) dan gaat het koper oxyderen en kan je daarmee doorgaan tot er een soort patinlaag op komt. Wellicht eerst droog oefenen. Kijk ook op Do It Yourself Patina Formulas succes!
Ron
Hallo Ron,
Bedankt voor de tip maar ik laat het gewoon voor wat het is, ik vind het er goed uit zien zo.
creatief opgelost
Ziet er mooi uit, alleen vind ik persoonlijk dat de zwarte strepen naast de ramen net te veel doorlopen, nu lijkt het net alsof het onderdeel niet past op de rest van de romp strepen.
zie:
Misschien ook leuk om een testje te doen met iets minder licht blauwe ramen
Je oplossing ziet er wel erg mooi uit
p.s. klopt het trouwens dat het bovenste deel geel moet zijn?
je ziet bij jou dat naast de raampjes dat het zwart doorloopt, daardoor lijkt het net een zwarte band. maar dat komt niet overeen met de romp kleuren
Het 'PC schilderen' levert inderdaad mooi, strak werk op. Wat ik wel jammer vind is dat er geen enkele diepte inzit (zoals in de foto hierboven wel te zien is).
Zoveel mensen, zoveel meningen: deze opmerking is zeker niet bedoeld om af te breken of om je onnodig veel werk te bezorgen:
Je zou het geheel in horizontale banden kunnen snijden en deze t.o.v. elkaar een fractie kunnen laten verspringen. Bijvoorbeeld de balustrades met spijltjes iets hoger leggen tov de ramen (evt een laagje extra dik papier ertussen). Ook kun je het geheel in balsahout vormen (met reliëf en al), het hout een donkere basiskleur geven (in dit geval zwart) en deze bekleden met de verschillende banden. Je kunt er nog hele dunne plintjes op lijmen om het geheel te accentueren (en evt meteen zichtbare kiertjes tussen de banden hiermee wegwerken)
Al het tekenwerk dat je er nu al in hebt zitten gaat hiermee niet verloren, je haalt je alleen wel wat meer werk op de hals.
EDIT: ik zie bij het terugbladeren in bericht#70 dat het al heel mooi in balsa voorgevormd is, dan is het nog maar een kleine moeite om de banden een fractie te variëren (dik papier of flinterdunne reepjes balsa er overheen lijmen)
Dat er weinig diepte in zit ben ik met je eens, maar voor mij is het op deze schaal niet mogelijk om er wat anders van te maken b.v. met balsahout het is gewoon te klein voor mij
...
volgende schip wordt een stuk groter, maar zullen de uitdagingen ook wel weer groter zijn.![]()
Volgens mij wel goed gelukt; MAN het ziet er prachtig uit, geweldig op die schaal. Dat moet ik nog maar zien te doen in mijn schaal gr Ton