H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Heeft er nog iemand tips voor het schilderen van dit kleine spul?

gisteren een kopie gemaakt op papier gemaakt maar het is ook met een kleine penseel met een paar haren niet te doen.

20131209_154928-1.jpg

20131209_155448.jpg

Zijn dit ook gebruikelijke kleuren voor de Victory.

Ja, net even gekeken. Bij het grote (Caldercraft) model was het eenvoudiger omdat de gele onderdelen (ze zijn origineel geel niet goud, zie foto hieronder van de echte overgenomen van Jan Zwart) losse delen waren die je op een vlakke zwarte ondergrond moest aanbrengen.

01-2-EchteSpiegel-400_zps31488899.jpg

Het is hetzelfde okergeel dat voor de banden over de romp wordt gebruikt.

Groet,

Ad

PS
Ik zie dat ze bij Mantua nog steeds diezelfde Waal in dienst hebben voor de NL vertalingen
"De spiegel toepassen":rolling:

Ja, net even gekeken. Bij het grote (Caldercraft) model was het eenvoudiger omdat de gele onderdelen (ze zijn origineel geel niet goud, zie foto hieronder van de echte overgenomen van Jan Zwart) losse delen waren die je op een vlakke zwarte ondergrond moest aanbrengen.

01-2-EchteSpiegel-400_zps31488899.jpg

Het is hetzelfde okergeel dat voor de banden over de romp wordt gebruikt.

Groet,

Ad

PS
Ik zie dat ze bij Mantua nog steeds diezelfde Waal in dienst hebben voor de NL vertalingen
"De spiegel toepassen":rolling:

dan blijft het toch nog wel lastig want de kleuren zijn precies omgedraaid het geel en zwart.:(:(

De onderzijde van de romp is inmiddels dicht.

Eerst weer even puzzelen op de verschansing deze passen in het geheel niet op elkaar. maar weer even zien hoe we dit oplossen.
Ga nu voor de afwisseling weer wat verder met de Mississippi, het beplanken van de romp is toch wel eentonig werk.

20131215_113728.jpg

20131215_113750.jpg

20131215_113807.jpg

20131215_113855.jpg

AEyqAeCYJqGxWoF8wv9Q_1FB5gntdXSlsap25bZhQHYw=w640-h480-no

20131215_114610.jpg

Strak in het pak. Ben wel benieuwd hoe dat onder het luizendek wordt dichtgezet. Verschansingdelen er op en dan onderkant dichtzetten?

Strak in het pak. Ben wel benieuwd hoe dat onder het luizendek wordt dichtgezet. Verschansingdelen er op en dan onderkant dichtzetten?

De beplanking wordt aangebracht tot het bovenste dek daarna wordt de verschansing er op aangebracht, de onderzijde wordt volgens de beschrijving dicht gemaakt met koperen plaatjes dit is een extra optie die bijbesteld kan worden. Ik wil hier fineer op plaatsen en aflakken met matte lak.

PS. een "luizendek" zou eerlijk gezegd niet weten waar ik dat moet zoeken op een schip. al die termen uit de oudheid zeggen mij nog niet zo veel. :oops::oops:

Het heet eigenlijk luizenplecht;)
Dat is het kleine dekje helemaal vooraan op het schip vóór de voorste wand.
Meestal verdwijnt daar de boegspriet in het schip.

De beplanking wordt aangebracht tot het bovenste dek daarna wordt de verschansing er op aangebracht, de onderzijde wordt volgens de beschrijving dicht gemaakt met koperen plaatjes dit is een extra optie die bijbesteld kan worden. Ik wil hier fineer op plaatsen en aflakken met matte lak.

PS. een "luizendek" zou eerlijk gezegd niet weten waar ik dat moet zoeken op een schip. al die termen uit de oudheid zeggen mij nog niet zo veel. :oops::oops:

Ik ook niet. Het had eigenlijk luizenplecht moeten zijn. En dan zat ik er denk ik nog naast want ik bedoelde eigenlijk het rooster van het galjoen :oops:

Precies, het kleine ronde dekje heet luizenplecht, de rest wat er vóór zit (rooster e.d.) het galjoen.
Eigenlijk maakt de luizenplecht deel uit van het galjoen

Netjes beplankt Robert. Moet je de geschutpoorten uitsnijden of hebben ze daar wat anders voor bedacht?

Back