H.M.S. Victory Caldercraft

Is een neutrale opmerking, kan niet opgevat worden als sluikreclame.

Dank je Ad. Germt, zoek onder Led-loeplamp met soldeerbout. Kost net iets meer dan 9 tientjes, maar dan heb je echt een stukje kwaliteit.

Heren dank, ik ga daar even kijken, met mijn steeds verslechterende ogen (of steeds korter wordende armen) lijkt mij dat ideaal

Germt

is een hele mooie lamp, is hy stevig en valt niet zo gauw om ?

ji heb degene zonder soldeerbout, hoe bevalt hy.

ik wil er ook wel een gaan kopen.

je boot wordt heel mooi henkl

grt timberwolf

Afgelopen week de berghouten weerszijden opgebracht. Heeft weer aardig wat vijl- en schuurwerk opgeleverd.

full

Op naar het fijnere werk. Alle geschutspoorten (het zijn er maar een paar:D) moeten aan de binnenzijde voorzien worden van een raamwerk.

full

Betekent de planken op maat maken, hoeken controleren en aan de binnenzijde aanbrengen. Ik heb daar een speciaal stukje gereedschap voor moeten maken.

full

Nu hou ik niet van secondelijm, heb namelijk de eigenschap altijd nog even te willen priegelen tot alles naar mijn zin zit en werk daarom uitsluitend met houtlijm.

full

Nu heb ik een lamp met een loep inclusief 3e handjes. Met wat positioneren kan ik de planken aardig op hun plek houden. Als iemand een andere oplossing heeft, dan hoor ik dat graag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is stevig genoeg en ik heb de soldeerinrichting er af gehaald, omdat ik die toch nauwelijks gebruikt. Bedankt voor je complement Timberwolf

Weer eens tijd om wat van me te laten horen. Druk op het werk, mooie zomeravonden, ......

Toch niet helemaal stil gezeten. Alle geschutspoorten zijn inwendig beplankt en inmiddels begonnen met de volgende puzzel

full

Alles onder de waterlijn voorzien van koperen plaatsjes. Wat een werk zeg :p Van een Engelse collega een tip gekregen om aan de waterlijn te starten en naar beneden te werken.

full

Ik ben inderdaad gestart aan de waterlijn, maar heb na een paar rijen alles er weer afgehaald. Rondingen kwamen niet uit, enz.... Leek nergens op.

Gewoon handleiding gevolgd en onderaan begonnen. Nog maar 783 stukjes te gaan. Ik hoop op 26 oktober 1 helft af te hebben:proost:

Hebben we de 26e eigenlijk wel een 3e helft, of is het alleen koffie en brood? Wij bij de brandweer zijn namelijk gewend...... :proost: :banana:

Of is het :tank: dit niet gewend?

Ik heb een chauffeuse. ;) Zij mag dan in Barneveld shoppen. Kan ik ook nog even bij Ton wat wensen van mij in vervulling laten gaan.

Al weer een tijdje bezig met de koperen laag. Vandaag 1 zijde geheel gereed gekregen. Direct maar weer even wat foto's gemaakt.

full

Deze week nog de achterzijde aan de andere kant afwerken en dan kan ik beginnen met de kiel af te dekken. Het is meer werk dan ik gedacht had.

full

Ik hoop de koperen beplating voor de 26e af te hebben, maar denk dat ik het niet ga redden. Dan maar zo mee en volgens mij kan ik alle komende adviezen nog meenemen in het project. :cool:

Kijk al naar de 26e uit. :pim:

Netjes Henk. Ik herinner me het als een hele klus, maar wel een erg dankbare als het eenmaal af is!!!

Groet,

Ad

Netjes hoor, ik denk dat we allemaal wel een paar lopende klussen af willen hebben voor de 26e, ik haal het in ieder geval niet, dus ze zal mee moeten zoals ze nu is:(

Zeker netjes. En ik deel Germt z'n vermoeden. Maar goed. De 26ste is geen deadline of zo. Meer een stand van zaken en bron voor gespreksstof en eventuele vragen. Persoonlijk vind ik het wel aardig om de romp te zien met nog niet alle zinken plaatjes er op. Dan zie je ook hoe het wordt gedaan in plaats van alleen het erg mooie resultaat.

Heb er deze week toch maar wat extra tijd in gestoken en de 3e laag is eindelijk af.:cool:

full

Hier en daar nog wat geschuurd en gepoetst, gaten geboord voor de onderste en middelste laag kanonnen. Bij gereed om alles in de kleuren te gaan zetten. Er moet nog wel wat gebeuren, maar dat komt na morgen wel.

full

Vanavond voorzichtig inpakken en morgen naar Barneveld. Zelfs mijn ouwe heer is nu aan het modelbouwen geslagen en wil morgen mee. Hem kennende zal de winkel van Ton morgenmiddag wel leeg zijn en de auto vol. De boot gaat, in ieder geval, zeker mee terug ;)

Vanavond voorzichtig inpakken en morgen naar Barneveld. Zelfs mijn ouwe heer is nu aan het modelbouwen geslagen en wil morgen mee. Hem kennende zal de winkel van Ton morgenmiddag wel leeg zijn en de auto vol. De boot gaat, in ieder geval, zeker mee terug ;)

ALARM, ALARM!!!!
Dan mag ik wel op tijd zijn, ik heb ook nog wat nodig hoor ;)

Vorige week zaterdag veel tips gehad over het schilderen van een schip. Ik was eigenlijk van plan hem te spuiten, maar ben toch maar over gestapt op het penseel.

Ondanks een vliegtuigbom, waar ik deze week 3x voor mocht opdraven is het toch gelukt om haar in 2 kleuren te krijgen. :cool:

full

Nu starten met het schilderen van de geschutspoorten en het zwarten van de kanonnen

full

Back