H.M.S. Victory Caldercraft

Het is een tijdje stil geweest met het plaatsen van berichten op mijn verslag. Veel klein werk om alle kanonnen gereed te maken. Heb intussen ook mijn werkplek maar eens drastisch omgebouwd.

full

Heb nu voldoende licht, extra ruimte, helemaal happy :lol:

Intussen was ook de bestelde stofkap voor mijn vorige boot gereed en kon ik hem een mooi plaatsje geven.

full

Nu kan moeders de vrouw ongestoord alles schoonmaken, zonder dat ze wat kapot kan stoffen. :cool:

Ben intussen alle voorbereidingen aan het treffen om het bovendek er op te gaan plaatsen.

full

Spanten uitlijnen, enz.

full

Al met al begint het nu een hele boot te worden met al het geschut. Nu ik alles weer een beetje op orde heb, zal ik mij weer wat vaker melden op dit forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, op zo'n werkplek kan ik alleen maar jaloers zijn hoor;)
Mooie vorderingen aan deze dame hoor Henk, ziet er héél strak uit:cool:

Vraagje Henk, de kleuren van deze Dame; is dat de verfset die Caldercraft aanbeveeld, ziet er erg mooi uit.

Klopt Germt, ik heb een complete set Admiralty gekocht. Dit zijn de exacte kleuren en een zeer goede kwaliteit. Probleem is dat zo'n set op de duur toch weer te weinig is. Er zitten standaard 2 potten in voor de hoofdkleuren, maar dit is toch wat weinig. Zeker voor ons soort lui, die ook alles van binnen willen kleuren.

Er zitten standaard 2 potten in voor de hoofdkleuren, maar dit is toch wat weinig. Zeker voor ons soort lui, die ook alles van binnen willen kleuren.

Ja, dat heb je met die perfectionisten, moet ik rekening mee houden;)
Maar een extra potje is snel bij gekocht natuurlijk.

Inmiddels is het bovendek geplaatst en zijn voor een groot deel de spanten al afgezaagd. Van te voren nog eens ruim alle kanonnen extra voorzien van lijm. Vanaf nu zijn ze deels niet meer zichtbaar en zeker niet meer te bereiken.

full

De kuil is voor een groot deel gereed

full

Alles nog eens extra schoongemaakt en dan kunnen de laatste delen in de kuil gezet worden.

full

Onder de balken van de kuil komen extra steunen. Deze zijn rond afgeleverd en de kopse kanten zijn vierkant gemaakt. Daarna weer bijgewerkt met beits zodat alles weer dezelfde kleur heeft

full

Nog een paar onderdelen van de hoofdmast er bij zetten en dan kan ik gaan beplanken. :lol:

full

Intussen ook alle kanonnen gereed voor het bovendek. Ik wacht nog even met de broekriemen voordat ik mijn wonderapparaatje binnen heb :cool:

Strak hoor, en die werkplek blijft steeds netjes ook:o

Wonderapparaatje?? ;)

Dit dreigt ook weer een bijzonder mooi schip te worden, zo te zien met veel extra,s. Veel plezier met de verdere bouw. gr Ton.

Alle steunpilaren voor onder de kuilbalken zijn op maat gemaakt en onder de balken gezet.

full

Heb ze bewust een halve mm langer gehouden, zodat ze goed klem zitten.

full

het werk aan de kuil zit er voorlopig op. Heb het raster op het dek uitgezet, zodat ik kan gaan beplanken :lol:

Vandaag maar eens begonnen met het beplanken van het bovendek. Eerst maar eens een flinke voorraad planken op maat gemaakt. Potloden geslepen, enz.

full

Ik heb mezelf opgedragen om strak om de openingen heen te bouwen. Normaal kun je dit later altijd uitvijlen, enz., maar dan valt alles op het middendek. Is nu moeilijk schoon te maken. Werkt wel wat langzamer, maar het blijft beneden wel schoon. :p

Ik heb mezelf opgedragen om strak om de openingen heen te bouwen. Normaal kun je dit later altijd uitvijlen, enz., maar dan valt alles op het middendek. Is nu moeilijk schoon te maken. Werkt wel wat langzamer, maar het blijft beneden wel schoon. :p

Inderdaad, even iets nauwkeuriger werken, maar uiteindelijk bespaar je jezelf een hoop ergernis doordat het beneden niet schoon te krijgen is:)

Ziet er echt mooi uit...
Zijn bij caldercraft die gaen voor de kanonnen al uitgefreesd? Dat zien er precies voorgevormde platen uit?

Het dek is echt prachtig.

Voor je kerst een mini stofzuigertje vragen met soepel slangetje... Dan kan je naar hartelust uitvijlen :)

gaten voor de kanonnen al uitgefreesd?

Klopt, maar deze zitten in verschillende platen die gezamenlijk 1 wand vormen. Betekent veel pas en meetwerk om alles goed te krijgen. Ik weet niet wat sneller werkt.

Heb in de bouwmarkt wat stukken flexibele elektrabuizen gehaald. Om de kop even een stuk doek gewikkeld en dan pas die zo op de stofzuigslang. Geeft wel een flinke fluit, maar je kunt hem wel door alle gaten heen steken. Werkt ook nog eens als een venturi

Wel eens goed om een paar dagen vrij te zijn. Heb, als de kleinkinderen er niet waren, toch een aardige stap kunnen maken deze week. Bovendek is nu beplankt.

full

Morgen de onderzijde inpakken in huishoudfolie, gaten afdekken en dan het dek schuren. Daarna de boegzijde dichtmaken tussen het midden- en bovendek. Schilderen en op naar de volgende stap.

full

Ik had een poosje geleden al speciaal materiaal voor de waterloopklossen besteld. Even gekeken of het past. Deze gaat volgens mij precies passen. :lol:

Back