Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi,
Je hoeft enkel de zender-firmware te downgraden. Bij ontvangers en modules gaat dat (zoals je hebt gemerkt) niet zomaar - maar is ook niet nodig.
helaas dan werkt er iets niet, iemand nog een suggestie? Ik doe precies wat er in de handleiding staat, ook qua volgorde van aanzetten. Ik hoop dat iemand nog iets weet waar ik niet aan gedacht heb.De firmware vanaf (ik meen) 1.726 heeft automatische sensorherkenning, je kunt dus sowieso niks meer aanvinken - dat doet hij nu zelf. Als hij er 15 seconden na het inschakelen van zender en ontvanger niet bij staat klopt er iets niet.
Als je alle modules en je ontvanger op de laatste firmware hebt staan en je zender op de één na laatste (dus niet 1.740) zou het moeten werken.
helaas dan werkt er iets niet, iemand nog een suggestie? Ik doe precies wat er in de handleiding staat, ook qua volgorde van aanzetten. Ik hoop dat iemand nog iets weet waar ik niet aan gedacht heb.
En zo niet dan vrees ik dat ik een defecte module heb.
Wat belangrijk is bij Graupner is dat ALLE modules dezelfde firmware versie hebben.
Vooral het telemetry gedeelte geeft vaak problemen als er eentje een andere versie heeft
helaas dan werkt er iets niet, iemand nog een suggestie?
Dank, ga ik proberenAls je de Firmware-Upgrader V3.2 gebruikt, zou je de Firmware upgrader 3.1 kunnen proberen?
Omdat je de zender met de Firmware-Upgrader V3.2 moet gebruiken en voor de ontvanger's de Firmware-Upgrader 3.1 . (2 x update)
Zo lees ik het op de site van Graupner.
Of het ook voor de air module zo is,weet ik niet.
Is maar een suggestie.
ik heb net alles ge-update naar versie 1.731 en nu lees ik hier dat je ontvangers 2 keer moet updaten? Eerst een nieuwe bootloader en dan de nieuwe SW doet het update programma toch wel zelf achter elkaar? Heb geen zin alle ontvangers weer uit de modellen te gaan halen.
Er staat hier ook dat je opnieuw moet binden, ik heb het net getest bij een kist maar die lijkt het prima te doen zonder opnieuw te binden, heb het voor de zekerheid gedaan maar waarom is het nodig?
De eerste keer dat je de update doet zal hij halverwege afsluiten met een foutmelding (omdat de bootloader een update krijgt). Dan moet je de tweede keer de update starten, en dan loopt hij wel door. En dan is hij klaar.Ja ik vind het ook onzin twee keer updaten maar ja,
Ja ik vind het ook onzin twee keer updaten maar ja, het staat wel op de graupner site: Graupner News Update- Revisions-History GRAUPNER/SJ HoTT-Komponenten
Besonderheiten:
Specials:
Particularités:
- Das Update muss mit dem Firmwareupgrader 3.1 ausgeführt werden.
- Das Update muss 2x ausgeführt werden
- Danach Werksreset durchführen
Dan heb je de nieuwste er al op staan.Hier staat inderdaad dat het 2 keer moet, ik heb de SW gedownload voor de zender (v3.2), daarmee ook de omtvangers en vario ge-update, dat ging allemaal goed, waarom geeft deze SW dan geen waarschuwing?
Via een omweg wel. Sluit alles aan alsof je gaat updaten en kies dan express een verkeerd bestand om de update mee uit te voeren. Bijvoorbeeld, als je een vario hebt aangesloten kies je de firmware voor een ontvanger en andersom.is het mogelijk uit te lezen welke SW er op een ontvanger/vario staat?
Dan heb je de nieuwste er al op staan.
Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met "SW voor de zender". Bedoel je de Firmware upgrade Studio?
Als je maar de nieuwste versie gebruikt gaat het gewoon goed. Niet de oudere Firmware Upgraders gebruiken.