Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Dan nog ontvanger herkenning.
Ik heb vier ontvangers. Het maakt niet uit welk model ik geselecteerd heb maar het werkt altijd. Soms heb ik wel het idee dat de zender gaat piepen bij een verkeerd model.
Is het zo in te stellen dat er sprake is van model herkenning.
Kort gezegd; nee. Spektrum heeft patent gelegd op modelherkenning ("model matching"). Een Spektrum ontvanger weigert alle dienst als het verkeerde model in de zender staat. Dat is dus erg prettig en veilig. En verder mag niemand dat gebruiken :mad:
Futaba doet helemaal niet aan modelherkenning volgens mij; Graupner HoTT heeft een tussenvorm. De ontvanger gaat wel werken maar je zender blijft piepen, om aan te geven dat er iets niet klopt.

Kort gezegd; nee. Spektrum heeft patent gelegd op modelherkenning ("model matching"). Een Spektrum ontvanger weigert alle dienst als het verkeerde model in de zender staat. Dat is dus erg prettig en veilig. En verder mag niemand dat gebruiken :mad:
Futaba doet helemaal niet aan modelherkenning volgens mij; Graupner HoTT heeft een tussenvorm. De ontvanger gaat wel werken maar je zender blijft piepen, om aan te geven dat er iets niet klopt.

Duidelijk.

Bedankt!

Jan

Vandaag heb ik met de vario gevlogen. Als je dat wilt kun je alle telemetriedata op een micro-SD kaartje in de zender op laten slaan. Het opslaan begint zodra je de vluchttimer start en stopt als je de timer weer stopt.

Ik heb een vario en een GPS sensor.
Nog een paar vragen daarover.
Kan je alleen data op je kaart krijgen als je de timer instelt of kan dit ook anders?
Wordt er altijd data opgenomen en opgeslagen als je de timer instelt?
Is het zichtbaar op de zender als een bestand is opgenomen/opgeslagen?
Kan je ook via de zender en het kabeltje data van je kaart afhalen of moet het kaartje dan echt in de PC?
Ik heb de zender al een tijdje maar ben hier nog niet aan toe gekomen.
Alvast bedankt.

Jan

- Kan je alleen data op je kaart krijgen als je de timer instelt of kan dit ook anders?
Nee, dat kan niet anders. Zodra de timer begint te lopen zul je zien dat het kaart-symbool op de display van je zender begint te "lopen"- dan wordt er gelogd.
- Wordt er altijd data opgenomen en opgeslagen als je de timer instelt?
Ja, zodra je de timer start.
- Is het zichtbaar op de zender als een bestand is opgenomen/opgeslagen?
Nee. Alleen tijdens het loggen zie je het kaartsymbool lopen. Zodra je de timer stopt of je zender uitzet wordt het bestand automatisch opgeslagen.
- Kan je ook via de zender en het kabeltje data van je kaart afhalen of moet het kaartje dan echt in de PC?
De USB aansluiting op je zender heeft niets van doen met het SD-kaartje. Dat moet er echt even uit en in de PC om het uit te lezen. Onhandig maar het is niet anders. Overigens kan het geen kwaad te loggen en alles er gewoon op te laten staan, dat maakt verder niks uit voor de werking van je zender. Ik weet niet wat er gebeurt als het kaartje vol is maar waarschijnlijk stopt hij dan gewoon met loggen. De bestanden zijn trouwens niet groot; met GPS is een vlucht van een half uur iets van 5Mb dus het duurt wel even voor je 4Gb bij elkaar hebt :-)

Ik heb een vario en een GPS sensor.
Die hoef je niet allebei aan boord te hebben. De GPS bevat ook een vario.

Vraag herhaling,

Hoe kan ik een Flight Stabilisator uit/in schakelen met de MX-12/16 HoTT.
Het betreft een Hype X3 die een switch heeft.

Ik denk dat je dit soort vragen beter kunt stellen in het multicopter (?) forum of in ieder geval in een draadje waar het gaat over die stabilisator. Ik snap in ieder geval de zin "Het betreft een Hype X3 die een switch heeft." al niet :-)
Als je de vraag zo om kunt bouwen dat het over de zender gaat weet ik het misschien wél. Wat moet je zender doen om die stabilisator in te schakelen?

Kan je ook via de zender en het kabeltje data van je kaart afhalen of moet het kaartje dan echt in de PC?
De USB aansluiting op je zender heeft niets van doen met het SD-kaartje. Dat moet er echt even uit en in de PC om het uit te lezen. Onhandig maar het is niet anders. Overigens kan het geen kwaad te loggen en alles er gewoon op te laten staan, dat maakt verder niks uit voor de werking van je zender. Ik weet niet wat er gebeurt als het kaartje vol is maar waarschijnlijk stopt hij dan gewoon met loggen. De bestanden zijn trouwens niet groot; met GPS is een vlucht van een half uur iets van 5Mb dus het duurt wel even voor je 4Gb bij elkaar hebt :-)

Arjan,

Ik heb de logs van de SHK donderdag van de SD kaart gelezen via de USB aansluiting op mijn MX-20 met de HoTT manager. Je hoeft het kaartje dus niet telkens uit je zender te pulken. :mrgreen:

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag herhaling,

Hoe kan ik een Flight Stabilisator uit/in schakelen met de MX-12/16 HoTT.
Het betreft een Hype X3 die een switch heeft.

je zal dan die switch moeten schakelen via een vrij kanaal op de zender.
maakt helemaal niet uit welk kanaal.
je zal even moeten kijken naar de waardes waarop hij in en uit schakelt en deze op een schakelkanaal (bijv 6) moeten zetten.

blz 4 en 5 van de handleiding http://www.hype-rc.de/shop_image/attachment/979508eed4c75f2f77bd31960087942d.pdf

dus de pin gemerkt met sw naar een ingang op je ontvanger.
full

Die Stiftleiste 7 wird mit einem freien Kanal am Empfänger verbunden. Über einen Schalter am Sender
kann der Kreisel im Flug ein- und ausgeschaltet werden. /
The connector 7 will be connected to
a free servo output at the RX. By doing so, the gyro can be activated or deactivated during flight by a
switch on the transmitter.

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt ook bij een mx12 kan je het kaartje gewoon in de zender laten om data te lezen via de usb op de pc.
:confused: Bij een MX-16 kan het voorzover ik weet niet.....ik weet wel dat dit al héél lang een vraag aan Graupner is, om dat wel mogelijk te maken maar ik heb begrepen dat het zonder ingrijpende veranderingen aan de hardware niet mogelijk zou zijn.
Ik ben echt totaal verrast. Hoe doen jullie dat dan? Ik kan mijn MX-16 wel aan de computer hangen (en hoor dan ook geluid van Windows dat je iets hebt aangesloten) maar daarna kan ik het kaartje niet benaderen. Ook niet met de HoTT-manager.

Eerst kon het ook niet volgens mij. Met de laatste keer updaten zat ik een beetje te spelen en toen kwam ik er op. Volgens mij gewoon met de hott manager. Pc is nu uit en kan voorlopig ook niet kijken.
Maar 1 log downloaden duurde wel erg lang.
Lig me nu te bedenken. Ging volgens mij via hott manager en dan naar Vario Gps en daar file Openen.

Jaaaa gevonden!
In de HoTT-manager, rechts bovenaan is nu een menu "SD-manager". en via die weg kan ik mijn kaartje inderdaad benaderen.
Weer wat geleerd :D

Waarschijnlijk is het al 100 keer gevraagd maar hoe krijg ik de Hott manager op mijn PC?
Ik ben al even aan het zoeken maar blijkbaar op de verkeerde plek.

Jan

De HoTT-manager zit standaard in het softwarepakket wat je download (in de map HoTT_Software_V4\Graupner_PC_Software_DE). Je hoeft verder niks te installeren, dubbel klikken op de HoTTmanager.exe

Jaaaa gevonden!
In de HoTT-manager, rechts bovenaan is nu een menu "SD-manager". en via die weg kan ik mijn kaartje inderdaad benaderen.
Weer wat geleerd :D

Hehehe! Scheelt een hoop gepiel.
Mooi man, kan ik jouw eens wat leren, hihi.
Ps. wel eerst even koffie zetten inderdaad ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Helaas lukt het nog niet.
Ik had V4 al gedownload maar zie er niets over de Manager staan.
Ook in de link zie ik niets over de manager staan.
Ik vind wel de upgrade studio bijvoorbeeld.
Wat mis ik?

Jan

Jan,

Haal 'm HIER maar van mijn dropbox.
Dit is versie 1.30.11, deze zit zelfs nog niet in de auto-update van het programma zelf :hammer:

Groeten,
Sander

Back