Futaba T14SG software V5.0 probleem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door JanD, 10 dec 2014.

1. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Zelfde hier, ik heb dan wel geen Robbe zender, maar Futaba Japan reageert ook nergens op. Nog steeds knippert de rode led op diverse Futaba Fast ontvangers. Zit dus met de keus blijven bij V4 maar voorlopig/niet meer updaten of naar V5 en alle Fasst ontvangers verruilen voor Fasstest.

Ik zit er op zich niet zo mee dat er iets niet helemaal lekker in de update zit, maar heb veel moeite hoe het probleem wordt aangepakt.
    Jammer dat dit bij zo'n merk als Futaba gebeurt, want verder erg fijne zender.

2. jorrie

jorrie

Lid geworden:
    2 jul 2009
    Weet iemand of deze die bij toemen te koop is een goede keuze is;

Futaba T14SG & R7008SB

De accu in de versie die zij aanbieden wijkt af ( meer capaciteit) dan op de futaba website raar?? Ook vraag ik mij af welke software versie hier op zit, de prijs is wel scherp.
    Wie weet of dit een goede aankoop is.

3. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    @Jorrie,
    Hij is 50 euro te duur. Bij de Waalwijkse hobbyshop is ie 50 euro voordeliger en is het verzenden gratis.

Laatst bewerkt: 5 jan 2015
  4. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    goede service ervaring

Mijn ervaring met contact met Robbe Grebenhain is veel positiever.
    In de kerstvakantie een vraag gemaild over de registratie van mijn zender. Ik kreeg toen een autoreply dat vanwege vakantie degene afwezig was.
    Vandaag kreeg ik antwoord. Nog geen oplossing, de site is nog niet op orde maar wel reactie en een eerste suggestie voor een oplossing.

Wat mij betreft prima reactie. Zelf ga ik qua software niet verder dan 4.1. Dan heb ik (bijna) alle nieuwe mogelijkheden en in ieder geval de mogelijkheid voor de geluidsweergave.

Verder voor de duidelijkheid, bij gebruik van de software versie 5.0 hoef je niet naar Fasstest ipv Fasst ontvangers. Alle Robbe/Futaba ontvangers blijven het doen. Je loopt (grote) kans dat je kloon ontvangers (Orange/FrSky) ontvangers het niet (goed) meer doen. Is niet een Robbe/Futaba probleem maar een uitdaging voor FrSky.

groet,

Erik

5. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Dat is dan mooi voor jou!

Dat is dan mooi voor jou, maar ik ben vandaag door een lullige telefoonbeantwoorder 6 keer van het kastje naar de muur gestuurd. Mail van 10 dagen geleden nog steeds niet beantwoord! Ze zouden eens bij Spektrum in de leer moeten gaan. Altijd een antwoord binnen 1 dag. Dit is gewoon een boel gepruts! Eerst zonder enige waarschuwing een bijzonder twijfelachtige update op de sites en daarna ben je voor support niet thuis. Ik heb mijn software wel kunnen downloaden, ik had een serienummer op een plaatje van een catalogus en die werkte. Niet netjes maar ja je wordt gedwongen. Ik kan die natuurlijk voor reparaties/ander support niet gebruiken. Daarom wil ik mijn zender registreren. Dit is een van de topzenders en dan mag je betere support verwachten. Daarom hangt er ook een duurder prijskaartje aan.

Ik heb andere berichten gehoord, ook gewoon originele ROBBE/FUTABA FASST zouden door deze update ook lockout's hebben.

Laatst bewerkt: 5 jan 2015
  6. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Robbe levert de zender met een lipo accu Futaba met gewone accu

7. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Het is verwarring alom bij de site van Robbe. Je moet zoeken op de t14sg en dan ga je hem vinden. Niet met bladeren in de catalogus.

8. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Staat er nu wel tussen.

9. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Leve de vooruitgang!

10. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    :yes: Ik heb een antwoord van Robbe :yes:

Hello,

actually it's not possible to register your transmitter. If you need something, we will help you per eMail.

mit freundlichen Grüßen / with best regards

robbe® Modellsport GmbH & Co. KG
    i.A.

Het ziet er dus nog niet naar uit wanneer we wel/ooit kunnen registreren. We wachten gewoon dus maar even af.

11. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Sjezus, das toch geen service van een merk als Robbe/Futaba!

Ben bijna blij dat ik de zender alweer langer heb dan twee jaar en mijn garantie dus verlopen is.

12. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Da's inderdaad niet zoals je zou verwachten. Een 'houtje touwtje' oplossing.

13. JanD

JanD

Lid geworden:
    22 nov 2009
    FRSKY heeft nieuwe firmware "complied ETSI EN 300 328 V1.8.1" beschikbaar gemaakt. Ik neem aan dat ze bedoelen dat de ontvangers na de upgrade compatible zijn met zenders conform ETSI EN 300 328 V1.8.1 zoals de T14SG met software V5.0.
    Zie de mededeling en download pagina.

Voor de upgrade hebt je wel speciale hardware nodig, ik heb dit enige tijd geleden bij Hobbyking gekocht voor een software upgrade van de TFR8 naar de TFR8S:)
    Op dit moment zijn de TFR8S TFR8SP TFR4SB en TFR8SB beschikbaar, de voor mij belangrijke TFR6 en de TFR4(B) niet. Ik hoop dat deze ook spoedig volgen en dat de upgrade met dezelfde hardware tools mogelijk is.

14. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Heeft FRSKY snel voor elkaar, nu maar hopen dat het goed is. Meestal zijn dit trajecten van melden ..... en daar horen we nooit meer iets van. Ze zijn daar goed bezig bij FRSKY.

15. JanD

JanD

Lid geworden:
    22 nov 2009
    De FRSKY firmware is getest en de resultaten lijken goed, zie:

16. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Robbe heeft al zijn update die er stonden er af gehaald van de site, ook de 4.0 en de 4.1, alleen de 5.0 staat er nog maar op gelukkig heb ik deze op mijn computer staan, alles wat ze hadden.

17. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
    LET OP! Het registreren van de T14SG die als set gekocht is met 2 ontvangers lukt nu WEL. Je moet even kiezen voor artikelnummer 1-F8081.

Heb de mijne nu geregistreerd en de software gedownload.
    :p

Ook weer opgelost.

18. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    :banana::banana::banana::banana:

Hiep Hiep hoera registratie werkt alleen er zijn veel downloads verdwenen. Dat is weer minder!

19. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Alle na 1 januari 2015 geproduceerde zenders moeten voldoen aan de eisen gesteld in Etsi 1.8.1. Voor de T-14 SG betekent dit dat na 1 januari 2015 geproduceerde zenders met softwareversie 5.0 geleverd gaan worden. Daarmee wordt aan de nieuwe Etsi eisen voldaan.

Als Robbe de oude software beschikbaar houdt, dan zou software downgraden van nieuwe zenders mogelijk zijn. Daar zal Robbe niet aan mee willen werken. Een na 1 januari 2015 geproduceerde zender zou dan niet aan de Etsi 1.8.1 norm voldoen.

20. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Ik heb ze als ge deze hebben wil

Deel Deze Pagina