Futaba T14SG software V5.0 probleem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door JanD, 10 dec 2014.

1. JanD

JanD

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Op 2014-12-08 heb ik bij hobbico (futaba-rc.com, USA) een zip file met versie 5.0 gedownload , op die datum heb ik bij Robbe V4.1 als meest recent gevonden.
    Op 2014-12-12 heb ik een zip file met versie 5.0.2 bij Robbe gedownload.
    In beide zip file's zit inderdaad een verschillende inhoud, die van Robbe is veel groter en bevat naast de zender software ook sound files en een Duitse handleiding.
    De zendersoftware in beide bestanden ziet er exact gelijk uit, gelijke bestandsnamen, gelijke metadata (datum, tijd etc.) zelfs een "binary compare" van o.a. "T14SG_AP.bin" geeft geen verschillen.

Volgens mij is zender software V5.0.2 van Robbe (van een van een week geleden) 100% gelijk aan V5.0 van Hobbico.

Getriggerd door het noemen van versie 5.1 die nu bij Robbe beschikbaar zou zijn heb ik vandaag geprobeerd deze te downloaden. Om een of andere vage reden lukt dit niet meer op robbe Modellsport., de site lijkt veranderd. Ik kan bijvoorbeeld geen andere taal dan duits selecteren, wel inloggen maar mijn geregistreerde producten niet meer zien of beheren en hierdoor ook niet meer de laatste versie software voor T14SG downloaden. Via de T14SG productpagina krijg ik als meest recente versie V4.0 aangeboden... vreemd. Ik heb zo de indruk dat robbe.com of robbe.de ergens rammelt.

2. JanD

JanD

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Voor het registreren heb ik eerst een account moeten aanmaken, en hierna kon ik mijn product aan het account koppelen. Voor het product registreren moest ik 2 dingen ter identificatie van het product opgeven, de Robbe productcode (b.v. F8075 of F8081) en het serienummer. Let op dat je de juiste productcode opgeeft, dit staat op de doos. Ik heb de indruk dat Robbe een controleert of dat ze het serienummer kennen en of het serienummer en productcode bij elkaar horen.

Op dit moment heb ik wat problemen met de Robbe site zie mijn laatste bericht, ik hoop dat dit snel weer over is.

3. JanD

JanD

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Ik heb deze problemen aan de webmaster van Robbe voorgelegd, zie hier de reactie:
    "Dear Jan,

we have switched over to our new website robbe.de. Actually this is not a new design only – it is a completely new structure. We are working over the weekend in order to fix the download problem and other points. English language will come up soonest possible, the registered area is still not created.

Please check the web by Sunday evening again, then you should be able to download the requested stuff directly on the product page of your radio.

Best regards
    robbe® Modellsport GmbH & Co. KG"

Nederlandse samenvatting: Robbe is overgeschakeld naar een compleet nieuwe website. Ze werken dit weekend door om de problemen op te lossen. De verwachting is dat zondagavond alles het weer doet.

4. mawi 1.

mawi 1.

Lid geworden:
    15 jan 2012
    Beste Jan D hartelijk dank voor dit antwoord iik ga dit proberen en als het lukt hoort u van mij.

Gr Giel

5. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Het is ze niet gelukt om dit te fiksen, dus nog steeds geen downloads.

6. J.B

J.B

Lid geworden:
    22 jun 2011
    De download is er weer , maar alleen maar te vinden na het inloggen ,
    de zender zelf is moeilijk te vinden .Als je klikt op de "knop"alle Produktkategorien
    en dan fernsteuersysteme, Sender , kom je hem niet in het rijtje tegen !! raar .

7. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Ja klopt in de zender producten staat geen T14SG beetje beschamend van Robbe.
    Maar je moet in zoeken in type de T14SG en dan zie je pas de zender en de downloads.
    Tis wel een gedoe op de nieuwe site.

8. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Ik ben sinds kort ook over op de Futaba 14SG. Op dit moment nog versie 4.0. Door alle gedoe weet ik het niet meer. Updaten naar 5.0 of updaten naar 4.1 of op 4.0 laten wat is zinvol? Het is trouwens wel een erg mooie zender met veel mogelijkheden. Meer mogelijkheden als dat ik ooit ga gebruiken.

9. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    4.1 is een update van 4.0 zaten wat bugs in dus dit kan nog.

10. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    ...

Laatst bewerkt: 23 dec 2014
  11. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Jawel maar zie mijn vorige nummer 27 antwoord

12. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Die website... een drama. Kan mijn nieuwe zender niet geregistreerd krijgen dus ook geen updates. Nu maar gaan mailen etc.etc. Ik heb hem toch gewoon gekocht, volgens de website bestaat deze zender niet.

13. mawi 1.

mawi 1.

Lid geworden:
    15 jan 2012
    Hier het zelfde probleem heb mijn zender gekocht met twee ontvangers R7008SB
    dit was een aanbieding van Robbe zelf volgens de winkelier. Dus deze zender heeft een
    ander artikel Nr dan deze die in de lijst op de Robbe side,dus mijn zender bestaat ook niet.Ik vind het eigenlijk een waardeloos systeem van Robbe ze willen wel verkopen en
    als je hem dan aan wil melden gaat het niet.Ik zal hopen dat de artikel lijst nog uitgebreid
    wordt en dat mijn zender daar dan in staat. Gr Giel

14. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Terug naar de winkelier gaan en eisen dat je een geregistreerde zender wil hebben.
    Toch nie bij verspageld gekocht.

15. J.B

J.B

Lid geworden:
    22 jun 2011
    registratie problemen bij Robbe

Hallo ,
    zolang er een sticker van Robbe op de zender zit is het oke,
    maar zit er een sticker op van Avio & Tiger dan kun je hem niet bij Robbe Duitsland registreren en ook geen service krijgen dan zul je dus hier moeten zijn Avio & Tiger : Bienvenue .

Heb het probleem gehad met een ontvanger --die ik een software update wilde laten geven --die ik gekocht had bij Albatros , maar die hebben het keurig voor me opgelost.
    Nadat ie terug kwam van Robbe Duitsland omdat er geen sticker van Robbe op zat .

16. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Ook ik heb het setje met 2 ontvangers. Mooi geprijsd bij de Waalwijkse hobbyshop, zit onder de stickers van 'Robbe Germany' dus volgens mij beslist geen namaak! ik ga morgen maar mailen met de service desk van Robbe.

Laatst bewerkt: 24 dec 2014
  17. mawi 1.

mawi 1.

Lid geworden:
    15 jan 2012
    Mijn zender heeft inderdaad ook robbe stickers maar het probleem zit nu bij de robbe
    site ikheb mijn zender in september gekocht en wilde hem toen ook aanmelden maar
    toen heb ik zelf een verkeerd artikel nr ingegeven maar toen kon ik wel een apparte
    zender vinden in de lijst met de twee ontvangers maar nu ontbreekt deze in de nieuwe
    lijst bij Robbe want er staad maar een T14SG in.
    Gr Giel

18. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
    De T14SG staat wel met hetzelfde artikelnummer in de lijst. Als je de zender niet kunt vinden op de site, gewoon even de zoekfunctie gebruiken.

Maar....ik kan hem ook niet registreren. Inderdaad ook een set met twee ontvangers. Wel allemaal voorzien van de Robbe stickers. Heb ook gemaild en ben benieuwd. Ga er van uit dat het netjes opgelost wordt.
    :)

19. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Ik hoop het ook dat het netjes wordt opgelost. Tot nu toe nog niets gehoord van Robbe.

20. mawi 1.

mawi 1.

Lid geworden:
    15 jan 2012
    Heb ondertussen ook mijn tweede mailtje verstuurd op mijn eerste mail heb ik ook
    niets gehoord dus mijn verwachtingen zijn niet zo hoog,maar we zullen maar denken
    dat dit te maken heeft met het omzetten van de nieuwe site.

Gr Giel

Deel Deze Pagina