Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Valt niet zoveel aan te zien toch? Sneetje maken, scharnieren inlijmen en klaar.... (ik dacht eerst dat de originele scharnieren goed genoeg zijn, maar binnen een maand scheurden ze allemaal door, zowel bij de Ultra als bij de gewone Funjet)

Valt niet zoveel aan te zien toch? Sneetje maken, scharnieren inlijmen en klaar.... (ik dacht eerst dat de originele scharnieren goed genoeg zijn, maar binnen een maand scheurden ze allemaal door, zowel bij de Ultra als bij de gewone Funjet)

LOL

Alex zou het iets te maken hebben gehad met "Volgas en dan vol-up?"
of die volgas high speed turns?

iig is het wel aan te raden voor de echt speed duivels

LOL

Alex zou het iets te maken hebben gehad met "Volgas en dan vol-up?"
of die volgas high speed turns?

Het zou misschien kunnen, ik heb roeruitslagen van 4cm, dus hij heeft het redelijk zwaar (de meeste mensen vliegen geloof ik met 7/8mm)

Gewoon vervangen, dan ben je van het geneuzel af:)

Morgen misschien de maiden van mijn Funjet 1! De Alex 4s setup, met deze prop
RCtechnics
en deze adapter
RCtechnics

Hoop dat deze gaan passen op de HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner!!! Moet ik de timing op de ESC overigens op Low zetten? Verder nog andere ESC instellingen die niet vanzelfsprekend zijn?

Ik heb zelf niks aangepast in de regelaar qua settings, maar dat kan per regelaar verschillen, als hij goed draait, dan zou ik er vanaf blijven....

Hé Bierdoppie.

Voor de inrunner de regelaar op medium timing zetten om te beginnen en zowizo op soft start, heb je niet zoveel koppel op je prop met wegkomen, en de motor krijgt wat minder op z'n klote.
Maar verwacht niet te veel van een motortje die maar 420 en misschien 500 piek watt trekt, interessant wordt het met minstens 800 watt.
Later kun je de softstart wel op medium of normaal zetten.

Just my two cents.

HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner. Moet ik de timing op de ESC overigens op Low zetten? Verder nog andere ESC instellingen die niet vanzelfsprekend zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Op 4s kun je ook een 6x4 APC erop zetten, maar dan moet je niet te lang volgas geven, dat ging bij mij maar 2 vluchten goed, maar hij vliegt dan wel bruut...

Morgen misschien de maiden van mijn Funjet 1! De Alex 4s setup, met deze prop
RCtechnics
en deze adapter
RCtechnics

Hoop dat deze gaan passen op de HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner!!! Moet ik de timing op de ESC overigens op Low zetten? Verder nog andere ESC instellingen die niet vanzelfsprekend zijn?

Vanavond dan écht de maiden, door al het noodweer de laatste tijd! Alex, kan ik er ook een 5x5 prop opzetten? Heb nu 1 4,75x4,75 prop, en heb een extra 5x5 prop.
Hoe hard kan ik verwachten dat ie met jouw 4s setup gaat, Alex?

Als je normaal 4,75x4,75 vliegt en er ook een 6x4 op kan zetten moet 5x5 makkelijk lukken. Denk dat je met zo'n setup ongeveer 160 kunt verwachten.

Succes met de maiden!

Als je normaal 4,75x4,75 vliegt en er ook een 6x4 op kan zetten moet 5x5 makkelijk lukken. Denk dat je met zo'n setup ongeveer 160 kunt verwachten.

200 lukt ook met die setup, die van mij is gemeten op de Funjet meeting laatst:)

Overigens; ik heb al zo'n motortje doorgebrand met een 4.7x4.7, sindsdien doe ik rustiger aan, dus je zit dan al tegen de grens aan van wat hij mag hebben.....

Dus wat kan ik dan het beste doen om te vermijden dat ie doorbrandt? Kleinere prop of de zender instellen dat ie nooit meer dan 80% gas mag geven?

Overigens nog andere zenderinstellingen die de eerste vlucht makkelijker maken?

Laatst bewerkt:
Haha 80% gas gaan vliegen vind ik sund. Je moet wel je volledige bereik hebben. Ik zou gewoon die 4,75x4,75 erop zetten, en de rest volgens het boekje afstellen. Rustig aan met invliegen en overal goed de tijd voor nemen.

Succes!

En ik hoor over het starten overigens twee verschillende theorieën:
1) niet met volgas want dat heb je last van de torque naar links
2) wel met 80% volgas want anders krijg je een duik naar beneden.

Beide theorieen spreken overigens over een gooi naar boven (40 graden)...

Die eerste theorie gaat eerder op voor funjets met een gigantisch vermogen. en met het koppel heb je altijd wel te maken, dus hij zal altijd in het begin iets naar links draaien.

Gewoon zoveel gas geven tot jij denkt dat hij genoeg snelheid kan maken, denk idd dat dit wel bij zo'n 80% zal zijn. gooien eerder in een iets mindere hoek, dan kan die eerst snelheid opbouwen, als je hem al omhoog gooit moet ie meteen harder gaan werken tegen de zwaartekracht in.

En ik hoor over het starten overigens twee verschillende theorieën:
1) niet met volgas want dat heb je last van de torque naar links
2) wel met 80% volgas want anders krijg je een duik naar beneden.

Beide theorieen spreken overigens over een gooi naar boven (40 graden)...

Volgas en torque doet er niet zo heel veel toe, merk je weinig van als je al voldoende snelheid hebt.

Gewoon niet langer dan 20/30sec volgas vliegen, dan blijft het wel heel:)

Back