Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Misschien ben ik deze week nog wel een avondje op Rozenburg. Kan de Prospeed radar gun dan wel even meenemen om te meten Ger.
Groet,
Gerben

Mooi Gerben.

Kan ik eindelijk eens kijken wat de Ultra doet met de 6X6 Camspeed (Sleurhutje kreeg hem niet in het vizier op Spaarnwoude) en wat tie doet met een 6.5X7 APC sport en de Turnigy 3648 motor.
De Flycat moet nu toch ook wel richting 200km/u gaan met dat Mega 16/15/3 tje.

Ik gok op de woensdagavond.

Groet Ger.

Maargoed, gister op de open dag geen funjet gezien ? :o jij zou toch ook komen, ofniet alex ?

Klopt, er kwam even iets tussendoor gisteren, overigens regende het de hele dag bij ons, dus anders had ik waarschijnlijk toch ook niet gekomen (2x 160km)

Zondag is trouwens mijn 1450Kv overleden;

Image17.jpg

Mij een raadsel hoe het kwam, het ding heeft nooit meer dan 55A gezien...

Hmm dan hebben we geluk gehad :o hebben geen spatje regen gezien in boxmeer :D Alleen stevige (wkr 4) zijwind...

Maargoed, balen van je motor zeg :o en idd een raadsel hoe het komt, zou die volgens de specs toch tegen moeten kunnen :o. Maar 1 geluk, ze zijn niet zo duur, en nog op voorraad ;)

Hey mannen, ipv de motoren per 4 tegelijk te kopen (zoals ik hoorde vallen op Rozenburg), zou je er natuurlijk ook een Scorpion oid op kunnen zetten, lijkt me dat die een stukje meer mishandeling kunnen hebben. Als ik zo zie wat de Duitse speedmannen met standaard Scorpion motoren uithalen, dat is al heel wat. En als je ze dan ook nog eens zelf wikkelt met dik draad, woei!

Gerben

@alex

vraag: Mij een raadsel hoe het kwam, het ding heeft nooit meer dan 55A gezien...
antwoord (denk ik): over zijn toeren gejaagd met 6s. ik merkte dit al op 5s en een 6x5 prop als ik naar beneden duik (hikt ook bij hoge snelheid), vandaar toch maar weer 7x5, dit draait toch lekker.

Iemand anders kwam met een andere verklaring; het was die dag erg heet, de motor is zwart van kleur en lag al de hele dag in de zon. Hij was dus al flink op temperatuur, vervolgens ging ik direct volgas blazen waardoor hij nog heter werd. Geen idee of dit zou kunnen, maar wellicht.....

Bij goed weer ben ik er waarschijnlijk wel bij ja:)

Nog 2 opmerkingen m.b.t. de Ultra;

1.Je kunt volgas door een boom vliegen zonder schade, dat heb ik in Spaarnwoude bewezen:mrgreen:

2.De standaard scharnieren scheuren uit bij de gewone en de ultra. Beter is het om ze direct te vervangen voor CA scharnieren, dan kan het daar niet aan liggen:)

Hey mannen, ipv de motoren per 4 tegelijk te kopen (zoals ik hoorde vallen op Rozenburg), zou je er natuurlijk ook een Scorpion oid op kunnen zetten, lijkt me dat die een stukje meer mishandeling kunnen hebben. Als ik zo zie wat de Duitse speedmannen met standaard Scorpion motoren uithalen, dat is al heel wat. En als je ze dan ook nog eens zelf wikkelt met dik draad, woei!

Gerben

HIhihihihih dat moet ik wel geweest zijn......

Als je 4 motoren voor 3 funjets koopt +1 extra is dat niet zo raar hoor........
en het is altijd leuk om te roepen, "ik heb er gelijk maar 4 gekocht "

A.s. woensdagavond niet vliegen helaas, familie verplichtingen.

Wordt een andere vliegdag Gerben om wat meetgegevens te bemachtigen.

Groet Ger.

Een echte uitdaging is om zonder neus en ontvanger toch zeer dicht in de buurt van de vluchtleiding te landen :mrgreen: én heel te houden om er de dag erna weer mee te racen :yes:

Een echte uitdaging is om zonder neus en ontvanger toch zeer dicht in de buurt van de vluchtleiding te landen :mrgreen: én heel te houden om er de dag erna weer mee te racen :yes:

Klopt, is ook erg knap:mrgreen: (voor mij was het ook even spannend, hij landde 50cm naast mijn voeten.....)

Iemand trouwens nog soldeertips? Ik gebruik de HK XT60 connectors, en ik vind het enorm lastig om met mijn 15W soldeerbout die dingen erin te solderen. Ik doe nu eerst soldeer op de draad, dan verhit ik de connector, maar het gaat niet echt soepel...

Klopt, je hebt te weinig vermogen ter beschikking om alles op temperatuur te krijgen. Ik zelf gebruik een soldeerbout van 25watt om het gewone werk te doen. En voor connectoren heb ik er eentje van 120 watt liggen. Gaat vanzelf dan.

Iemand trouwens nog soldeertips? Ik gebruik de HK XT60 connectors, en ik vind het enorm lastig om met mijn 15W soldeerbout die dingen erin te solderen. Ik doe nu eerst soldeer op de draad, dan verhit ik de connector, maar het gaat niet echt soepel...

Ik heb even een vraag.

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de normale scharnieren van de funjet afscheuren na een tijdje. Om dit te voorkomen, wil ik dus CA scharnieren gaan inbouwen. Wie heeft er hier foto's van zodat ik een uitgangspunt heb ?

Alvast bedankt!

Back