Frsky Tandem X20 met Ethos OS

als ik het goed begrijp raak je alleen de schakelaar met je vinger aan en de zender geeft je de melding wat het doet ?
dat is tijdens het vliegen idd wel handig

Precies, dat lijkt mij dus ook erg makkelijk :) Spektrum noemt dan de functie en de huidige stand. Zou je die touch als event / input krijgen bij Ethos heb je erg veel mogelijkheden wat super zou zijn. Ben benieuwd hoe Spektrum die electronisch geregeld heeft.

Die pro....wat is nou precies de meerwaarde? Hij ziet er nagenoeg hetzelfde uit, draait gewoon op ethos......er zit alleen een zegeltje op van een ingenieur?

"Beter" materiaal behuizing, TWIN moduul ingebouwd, Schouder knoppen welke handig kunnen zijn. Verder niet veel anders.

Twin is 2x 2.4g moduul (dubbele 2.4g verbinding). Iets van de TWIN X-Lite ook heeft. Tandem is 2.4 / 900Mhz, dus dubbele verbinding op 2 banden.

Ondersteuning van meerdere protocollen, waar FrSky er (te)veel van heeft.
Aluminium behuizing.
Het moederbord van de XE, wat wisselen van schakelaars aanzienlijk makkelijker maakt.

De meerwaarde van deze zender die ook duidelijk gereflecteerd wordt in de prijs is aan eenieder zelf om te bepalen of die dat waard vind.

Kans dat een grote groep (potentiële) gebruikers met de gewone X20 prima uit de voeten kan. Dit is duidelijk een antwoord van FrSky op Graupner, Jeti en Powerbox.

Zinvol? Weet ik niet. Mooi is die wel.

Die schouder knoppen zou ik kunnen gebruiken. Verder weinig toegevoegde waarde voor mij. Die adjustable sliders zie ik niet of zijn dat die aan de zijkant? Die nu wellicht qua positie veranderd kunnen worden? Ik zie over 5 jaar wel weer wat er nieuw is :)

Heb een nieuwe Frsky X20
Deze ging ik update met ethos suite.
Alles werd geupdate.
Behalve de firmware versie
Hoe krijg ik deze geupdate?

20230622_143023.jpg
20230622_143111.jpg

En nog een vraagje.
Chanel 6 geeft al een uitslag in het scherm
Zonder dat ik ergens aan gezeten heb.
Hoe krijg ik deze weer op nul?
20230622_145442.jpg

Heb een nieuwe Frsky X20
Deze ging ik update met ethos suite.
Alles werd geupdate.
Behalve de firmware versie
Hoe krijg ik deze geupdate?

Bekijk bijlage 544384 Bekijk bijlage 544385
Ik zou het nog eens proberen als ik jou was. Anders handmatig, maar dat moet eigenlijk niet nodig zijn!

Even uit m'n hoofd

-Nieuwe firmware downloaden op de pc
-zender in bootloader (menu button ingedrukt houden tijdens aanzetten) mode aan de pc hangen.
-firmware uitgepakt in de hoofdmap van je zender zetten
-de zender flasht automatisch als je de pc afkoppelt.

Meerdere keren al geprobeerd.
Nu maar uit zoeken hoe het handmatig moet.

Hier foto's van de mixer
Hoe kan je zien op welke schakelaar chanaal 6 zit?

20230622_152439.jpg
20230622_152450.jpg
20230622_152456.jpg

Probleem mixer is op gelost.
Gyro weg gehaald en kanaal gewoon aan een stick toe gewezen.

Via ethos suite krijg ik nog steed niet de firmware erop.
Heb nu 1.4.0 EU erop staan.

Klopt het dat ik van deze pagina https://github.com/FrSkyRC/ETHOS-Feedback-Community/releases versie 1.4.9 moet downloaden?
En dan X20.eu .zip?
En deze kopiëren naar de groten SD kaart?
Gebruiken jullie de bij geleverde SD kaart. Of zijn jullie voor een andere SD kaart gegaan?

En kan je van 1.4.0 gelijk naar 1.4.9 gaan?

mvg Ronald

Laatst bewerkt:
Probleem mixer is op gelost.
Gyro weg gehaald en kanaal gewoon aan een stick toe gewezen.

Via ethos suite krijg ik nog steed niet de firmware erop.
Heb nu 1.4.0 EU erop staan.

Klopt het dat ik van deze pagina https://github.com/FrSkyRC/ETHOS-Feedback-Community/releases versie 1.4.9 moet downloaden?
En dan X20.eu .zip?
En deze kopiëren naar de groten SD kaart?
Gebruiken jullie de bij geleverde SD kaart. Of zijn jullie voor een andere SD kaart gegaan?

En kan je van 1.4.0 gelijk naar 1.4.9 gaan?

mvg Ronald
Ik gebruikte altijd de bijgeleverde sdkaart, ging bij mij best.
Stapjes overslaan maakt niet uit. Gaat prima.

Heb je wel de handleiding een beetje doorgenomen? En in het fil phe wat ik stuurde word het ook uitgelegd. Iets zegt in mij dat je er erg weinig van weet......net begonnen aan het ethos-avontuur?

Back