Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Discussie in 'Model elektronica' gestart door GJVO, 14 mei 2021.

1. Martin7876AA

Martin7876AA

Lid geworden:
    31 jan 2020
    wat bedoel u hiermee precies

2. Martin7876AA

Martin7876AA

Lid geworden:
    31 jan 2020
    gevonden op de RX zit een klein wit stekkerblokje in de ontvanger verpakking een kabeltje met 6 kleurtjes de zwarte en rode en gele aan servokabeltje gesoldeerd en dit op de s-bus ingang ven de Hobby eagle A3super3 aansluiting en alles werkt nu goed scheelt toch een hoop andere kabeltjes

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ze hebben bij Engel nu ook de rode X20S met brede schakelaren, dus tijd om mijn X12S te vervangen. De TWIN X-Lite en X18 hebben de slider niet zo fijn als de X20S dus op deze zat ik te wachten. Maar, waar vinden we een mooie (alu) case voor deze zenders?

4. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Engel is niet bepaald goedkoop t.o.v. andere leveranciers over het algemeen.

Het zijn overigens schakelaars en niet schakelaren. ;)

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Engel is ook niet heel duur. Van China is het net zo duur. Horus eu heeft deze niet. Service kost wat....

6. Hein.z

Hein.z

Lid geworden:
    26 jul 2019
    MVC Cumulus Kampen / RMV Phoenix Hoogeveen
    Wat is nou het verschil tussen die nieuwe x20s en de oude? Ik zie dat nergens, alleen de schakelaars en een kleurtje
    + rechthoekige rubber grips?

Tadango vindt dit leuk.
  7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Rubber grips kan je ook los krijgen en zitten bij engel er overal bij nu. Alleen andere switches zover ik zie.

8. Martin7876AA

Martin7876AA

Lid geworden:
    31 jan 2020
    Niet zeuren over te duur heb bijna alles bij Engel vandaan 100% goede service nooit geen probleem zijn nog maar weinig zulke firma's

Mugen MRX-3 en Vlcjeroen vinden dit leuk.
  9. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Nooit geen problemen, dus altijd problemen. Nou dan zou ik nooit meer met die firma in zee gaan!

Herby63, Helikapoter en wim eon vinden dit leuk.
  10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zender is binnen, oogt prima. Ben wel benieuwd hoe lang die lak goed blijft. Is toch een mindere afwerking dan de X12S. Straks eens een ontvanger voorzien van V2 software en wat spelen.[​IMG]

11. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Als je die grips erop doet, zal het met de lak best meevallen. Ik heb de blauwe, maar de lak is wel het laatste waar ik mij zorgen over maak.

wim eon vindt dit leuk.
  12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Waar zitten in ETHOS de mixer scripts verstopt?

13. Vlcjeroen

Vlcjeroen

Lid geworden:
    23 jul 2016
    Als je in het mixer menu op het plus teken rechts boven in het scherm drukt komt het te voorschijn

14. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Nee, niet die mixers. Custom scripts bedoel ik maar die zijn er niet in Ethos :( Er komen lua tasks later en ik hoop dat die iets toevoegen anders is Ethos wel beperkter dan OpenTX......

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Even een vraagje over de TD series ontvangers. Voor een nieuw project denk ik 3 aparte ontvanger groepen te gaan gebruiken in het model om de kabelboom te beperken aangezien deze eigenlijk uit 3 rompen bestaat welke via vleugels worden verbonden. Ik heb wel in elke groep telemetry sensoren. Kunnen de TD series ontvangers tegelijk telemetry versturen? Ik zit er aan te denken om 3x een TD R10 te gebruiken zodat elke ontvanger 7 eigen kanalen heeft en 2 gedeelde, en een S.Port voor sensoren. Dus ontvanger 1 heeft als PWM 1-9, ontvanger 2 heeft PWM 1,2,10-16 en ontvanger 3 heeft PWM 1,2,17-23.

16. timmybeetle

timmybeetle

Lid geworden:
    3 sep 2010
    Beste Tadango

Weet niet of jij dit hebt X20 ETHOS System kleines Handbuch_DE 058c
    Daar staat omschreven waar jij naar zoekt dacht ik, hier een kleine copy

Beispiel: Telemetrie mit 3 Empfängern und UID einstellen Sind mehr als 1 Empfänger im Modell verbaut so muss jedem Empfänger beim Registrieren eine eigene UID vergeben werden! Empf 1 = UID0 Empf 2 = UID 1 Empf3 = UID2 (
    (geht normal automatisch)
    Sonst funktioniert die Telemetrie nicht richtig, ist unvollständig, meldet Sensor verloren
    Immer nur je 1 Empfänger pro Frequenzband (2,4GHz bzw 868MHz) darf Telemetrie senden!
    In diesem Beispiel habe ich 3 Rx registriert und gebunden:
    1. Archer R8 Pro (UID 0 und RX1), Sensoren am SPort Vario und GPS.
    2. Archer R10 Pro (UID 1 und RX2)
    3. R9 Slim Plus (UID 2 und RX3).
    Der Bildschirm "Telemetrie" wird durch Berühren des Bildschirms "Telemetrie" auf dem ersten Modellbildschirm ausgewählt.
    Als Nächstes folgt die Erkennung der Sensoren.
    Beim ersten Aufrufen des Telemetriebildschirms werden noch keine Sensoren angezeigt.
    Wenn alle drei Empfänger eingeschaltet und die RF-Verbindungen aktiv sind
    Die Option "Neue Sensoren erkennen" wird eingeschaltet.
    Die Sensoren werden erkannt und angezeigt.
    Schalten Sie dann die Erkennung wieder AUS.
    Wenn eine Mischung aus 2,4GHz- und 868MHz-Empfängern vorhanden ist,
    werden die einzelnen Sensoren angezeigt mit 2,4GHz- oder 868MHz-Kennung angezeigt.

groet Hans

ps

uit engels manual

Multi receiver telemetry
    ACCESS Trio Control provides the ability to have three receivers for each RF path
    registered and bound in ACCESS transmitters. The three receivers are bound in the
    transmitter RF screen in positions RX1, RX2 and RX3 that enables the ability to access
    the receivers individually to map the port pins and make other changes to the RX.
    ACCESS normally has one inbound telemetry path for each RF link or one link for each
    ISRM RF module. The Tandem systems are an exception with one TD ISRM that has a 2.4
    and 900m section for two RF paths. The telemetry source receiver may change during a
    flight depending on RF conditions. ETHOS has an RX sensor that displays the telemetry
    source real-time and data logs the RX sensor data.
    The most common application using S.Port would be by daisy chaining the S.Port sensor
    chain to all 3 receivers, which should be sharing a common power supply.
     Register and bind the receivers (refer to Model Setup).
     Connect the sensor and receiver Smart Ports in a daisy chain fashion.
     Discover new sensors (refer to Telemetry Setup), and test carefully that Smart Port
    switching is working correctly.
    139 rev 0
    X20/X20S and Ethos v1.4.6 User Manual
    The telemetry source will automatically switch depending on the active RX. The RX
    internal sensor displays the ID of the active RX that is sending telemetry, i.e. RX1, RX2
    or RX3.
    When the receiver telemetry source changes, linking of the receiver S.Ports will
    automatically continue telemetry from S.Port connected external sensors. However
    please note that it does not link internal receiver sensors. RSSI, VFR, RxBatt, ADC2 and
    RX(n) sensor data is sent for the source receiver, so that does change depending on the
    source.
    Simultaneous telemetry from three receivers will come later. Further developments are
    expected in this area.

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Bedankt maar het gaat me juist om de TD serie. Van de access serie weet ik dat die het niet kan. Ben bang met TD ook niet.

18. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Waarschijnlijk heb je 1 gedeelde massa.

Dan heb je maar 1 draadje nodig om alle sensoren naar 1 ontvanger te sturen, dat maakt je draadboom dan niet onnodig ingewikkeld neem ik aan?

Groeten,

Arie

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Is weer 1 draadje extra ;) Maar dat is blijkbaar nodig dus het is niet anders. Ik probeer in dit project juist zo weinig mogelijk connecties te hebben tussen de delen. Als je ziet hoeveel stekkers sommigen gebruiken dan is 1 extra niet erg natuurlijk maar als het niet hoeft zou dat mooi zijn.

AHoogendijk vindt dit leuk.
  20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Mijn leerling zenders hebben geen para moduul dus ik heb een D8 CPPM ontvangertje ingebouwd en op de trainer poort aangesloten. Deze zit mooi in de uitsparing onder de accu dus kan hem eenvoudig binden. Super goed en stabiel trainer signaal op deze manier.[​IMG][​IMG]

AHoogendijk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina