Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Widget Value toevoegenWat mij niet lukt is dat ik bij mijn hoogte meter na de vlucht de hoogst gevlogen hoogte kan aflezen in de zender kan iemand mij uitleggen hoe dat moet ?
Gr jeroen
Het werkt.
super bedankt voor de info
Wat is het toch een prachtige zender
Ik denk dat veel mensen de functie niet missen, tenzij je openTX als voorganger hebt gebruikt.
Voorheen had ik graupner. Daar kan dit ook niet, dan ben je verplicht om eerst mechanisch alles zo goed mogelijk te doen. De fine-tuning mogelijk met de subtrim. En als laatst tijdens de vlucht de trim. Daarom mis ik de functie ook niet.
Maar ik kan ook wel begrijpen, als je iets gewend bent, dat je het mist.
Zo kan een fabrikant het nooit goed doen voor iedereen. Ze moeten keuzes maken en dan zullen die gebaseerd zijn op hetgeen dat het meeste gebruikt wordt in de wereld.
Wie weet verrassen ze je wel en zit het er binnenkort ineens wel in. Als je ziet welke groei curve ze doorlopen, dan kan het een kwestie van geduld zijn.
ik ben modelvlieger geen GITHUB fantastMaar goed.. als niemand zich laat horen op Github met een request.
Dan gaat er waarschijnlijk weinig van komen.
Als de halve wereld om deze functie schreeuwt op github dan komt het wat hoger op het prioriteiten lijstje te staan ;-)
ik ben modelvlieger geen GITHUB fantast
nee hoor, ik laat iedereen in zijn waarde, begrijpen waarom men wil programeren kan ik begrijpen maar waarom dat met en in een zender moetJe persoonlijke mening is duidelijk,
Alleen als je iets heel graag wilt, dan moet je er ook wat voor over hebben.
En dan niet met rare uitingen gaan komen over GITHUB fantast.. dat slaat echt helemaal nergens op.
En als je zo graag opentx wilt gebruiken, waarom heb je dan in hemelsnaam een x20 gekocht?!
Vanaf dag 1 is al bekend dat frsky zelf geen opentx compatabiliteit gaat geven.
Laat iedereen in zijn waarde, de een vind dit leuk de andere vind dat leuk aan de hobby. gewoon respect hebben voor ieder zijn enthousiasme.
Dit wat je nu doet, is alleen maar afbreuk daarop.
maar waarom dat met en in een zender moet
is mij totaal onduidelijk. en wat ik zei over GITHUB fantast, betekend gewoon dat het toch te gek voor woorden is dat je iets op GITHUB moet
zetten zodat men dan eens luistert.
Ethos is zeker niet beter dan OpenTX en als je OpenTX bent gewend en dan overstapt op Ethos ga je zeker niet vooruit in mogelijkheden van de softwareVoor zo lang Ethos niets meer te bieden heeft dan OpenTx zie ik geen reden om in te stappen.
Van de aangekondigde X20 HD is helaas niets meer te vernemen.
Dat zou weer een leuke aanwinst zijn in de familie.
Ik heb de zelf X12S en de X10S Express.
Prima zenders waar je (nog?) kon kiezen voor de software. (FrOs- eigen software, Open-Tx - briljant platform van ontwikkelaars, Ethos (de afgeleide splijtzwam van Open-Tx)
De gewone X20 voegt verder niets toe en Ethos ook nog niet boven Open Tx.
Het enige wat er (eventueel) mankeert aan de X20 is de mogelijkheid om Open-Tx te gebruiken.
ik begrijp je wel en dat je zegt dat de ontwikkeling van OpenTX nu een soort ongeleid iets is geworden snap ik en had ik ookal door, heel jammer is dat, natuurlijk is het altijd wennen aan een nieuwIk wil niet een welles of niet discussie starten, maar ik ken Bertrand al vanaf het begin dat opentx net op een development board draaide.
Het hele circus qua zenders heb ik hier allemaal gehad, en meeste nog steeds.
Ik ben dus hardcore opgegroeid met OpenTX, en heb atlijd OpenTX gepromoot vanwege de flexibiliteit dat andere zenders nooit hadden, en nog steeds niet hebben.
Nu draai ik helemaal geen OpenTX meer (das niet helemaal waar, de xlite pro wel), waarom? omdat ik alles wat ik ooit kon programmeren in OTX nu ook gewoon in ETHOS kan doen. En sommige gevallen gewoon echt veel makkelijker en beter begrijpbaar zijn om te programmeren. En dat heeft nog helemaal niets met bijvoorbeeld Lua te maken.
Zeker als je geen lua gebruikt is er echt weinig verschil meer tussen ETHOS en OpenTX.
Het feit is, mensen kopen een dergelijke zender met OpenTX vanwege zijn functies. en dat zelfs nog buiten Lua.
Logische functies zijn de hele kracht van OTX en ETHOS.
En volledige vrijheid van mixing.
Daarbij is ETHOS echt veel overzichtelijker, bij zowat alles kan je nu beschrijvingen toevoegen waarbij je bij OTX echt moest zoeken wat nu wat doet of wat je nou geprogrammeerd had, kan je nu notities toevoegen.
Dat is in ETHOS sterk verbeterd, zelfs leken in mijn omgevingen vinden dit een verademing.
Om te zeggen dat ETHOS nog sterk achterloopt op OTX op basis functies, absoluut niet.
Ik denk echt dat de ontwetendheid qua mogelijkheden van beide systemen op veel vlakken nu de sterke ongefundeerde mening bepaald..
Je zal mij nooit horen roepen dat dingen absoluut niet mogen of moeten of waarom iets ergens niet in zou moeten zitten, alleen omdat ik zelf niet begrijp waarom??
Maar wat betreft de toekomst van beide.
Ik ga zeker niet meer terug naar OTX, ook niet naar EDGE-TX
De vader van de hele ideologie (Bertrand) is weg bij het OTX team, dat is een grote reden waarom OpenTX is doodgebloed, en bij EDGE-TX is de vrijheid te los geslagen qua mensen die er nu aan mee ontwikkelen. Waardoor er nu ook veel sneller fouten in sluipen (ik volg alles), en veel participanten gaan daar nu ook weer hun eigen weg omdat ze het onderling niet eens kunnen worden over bepaalde zaken binnen EDGE-TX.
Dat werkt niet echt mee aan de stabiliteit van het OS.
Dat is tevens ook de reden dat de kans Nihil is dat OpenTX er ooit gaat komen voor de X20 en follow up aan nieuwe zenders, (En die komen er aan ;-) )
Ook omdat de hardware zogenaamd gelockt is. Communicatie tussen CPU board, and RF module. Die gegevens worden niet vrijgegeven voor derden door Frsky.
wat me nu opvalt is dat men bij FRSKY ook ineens wel weet om de prijzen te verhogen van bijvcoorbeeld de ontvangers, de prijzen zijn nog niet als Futba maar ze gaan aardig die kant op
vertel me wat, ik zit in de installatie techniek, men wil bijvoorbeeld iedereen aan de warmtepomp ( wat helemaal niet kan trouwens ) maar die krengen zijn helemaal niet verkrijgbaarOver de heli linie electronica stijgt de prijs rap. dat heeft echt met componenten tekorten te maken.
Ik werk zelf voor een bedrijf dat electronica ontwikkeld en produceerd, het is echt schrikbarend wat er voor sommige componenten betaald moet worden tov vorig jaar.. soms wel 12 voudig, als je sommige componenten uberhaubt nog kan krijgen.
Zoek je een alternatieven zelfde probleem.
Uiteindelijk wordt dit alles helaas doorberekend aan de eind gebruiker.