Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Ik wil in deze groep het nog eens benadrukken wat een fantastische zender is de X20(s) zeg. Nu deze Lua implementatie heeft ben ik aan het verdiepen in dit ontwikkel taaltje.
Ik lees op verschillende fora's dat men het jammer vind dat het enkel geimplementeerd is voor widgets wat voor mij geen probleem is, want ik was namelijk opzoek naar een widget waarop ik versfchillende waardes vanuit de telemetry informatie naar voren kan toveren omtrent mijn motor. Denk hierbij aan "Fuel level", "temperatuur", "Batterij CDI" en RPM. Deze widget was/is er natuurlijk nog niet en dus zelf even in de pen gedoke en wilt hier alvast een voorproefje tonen aan jullie. Het is natuurlijk nog niet af, moet nog ergens het icoon voor de RPM plaatsen. De gauges heb ik gemaakt als circels, mijn iPhone bracht mij op het idee. Deze gauge zal uiteindelijk verkleuren van groen naar geel, oranje en uiteindelijk rood. Zit te denken om in de gauge(cirkel) de uiteindelijke value neer te zetten of mischien er achter. Binnen de widget heb ik ook functionaliteit gemaakt dat je items aan/uit kan zetten. Niet iedereen heeft een RPM, Fuel of temp sensor.

Wat moet nog om versie 1.0 klaar te maken?
  1. De gauges berekenen aan de hand van de telemetrie waarde
  2. De telemetrie waardes koppelen
  3. Batterij configuratie
    1. Keuze Lipo/NI-XX
    2. Aantal cellen
  4. RPM Icoon of metertje plaatsen.

GassuiteLuaConfig.png

GassuiteLua.png

GassuiteLua2.png
ss

Mixer scripts komen later nog aan bod, maar lua is vol in ontwikkeling.

Let er op dat mogelijk vanavond v1.1.0 Alpha 10 gereleased wordt, en veel gebruikte functies andere benamingen krijgen.
Deze moeten weer geupdate worden in je scripts. dit heeft alles te maken dat lua nog bezig is zijn vorm te krijgen in Ethos.

Let er op dat mogelijk vanavond v1.1.0 Alpha 10 gereleased wordt, en veel gebruikte functies andere benamingen krijgen.
Deze moeten weer geupdate worden in je scripts. dit heeft alles te maken dat lua nog bezig is zijn vorm te krijgen in Ethos.

Klopt. Dit is gebaseerd op Alpha 9. Ik Kijk iedere dag of er een nieuwe versie is, zo ja werk ik het gelijk bij.

Alpha 10 is zojuist released. Beetje jammer dat er geen x20 simulator released is. Komt deze nog? Of moet ik nu geduld hebben tot dat 1.10 released wordt? Zitten namelijk heel wat Lua aanpassingen in.

Had er net alpha10 op gezet, lijkt allemaal goed.

Ga ik naar mijn 2e startscherm, en krijg ik een emergency melding.

Komt dat soms door dat de advanced guage er op staat?

Terug gezet naar de alpha7, en gelukkig staat alles er nog wel in.

Groeten,

Arie

Ja dat zou heeeeel goed kunnen, Lua heeft eeen kleine metamorfose ondergaan.

Ik heb een nieuwe op github gezet. https://github.com/Hobby4life/AdvGauge

Belangrijk is om deze widget even te verwijderen in je widget scherm en weer opnieuw te kiezen en te configureren.
Alles wordt dan opnieuw geinitialiseerd.

Geld trouwens voor ALLE widgets!

kun je ook heel simpel uitleggen hoe je deze Lua script op de zender zet, is dat gewoon een directorie aanmaken met de naam AdvGauge en dan alle regels uit de code copieeren en dan
in die drectorie plakken ?

kun je ook heel simpel uitleggen hoe je deze Lua script op de zender zet, is dat gewoon een directorie aanmaken met de naam AdvGauge en dan alle regels uit de code copieeren en dan
in die drectorie plakken ?

In deze zip file zit advgauge.lua

Op je SD kaart maak je een folder aan: scripts

Vervolgens kopieer je die advgauge.lua in de folder scripts

upload_2021-12-15_15-24-41.png

upload_2021-12-15_15-25-7.png

Laatst bewerkt:
Ja dat zou heeeeel goed kunnen, Lua heeft eeen kleine metamorfose ondergaan.
Het staat weer terug, is niet de gauge, maar een van mijn logische functies die ik in een scherm met 9 van die vakjes presenteer.

Moet nog even zoeken welke het precies is.
Dat is de reden dat ik zoiets als companion belangrijk vind, heb nu al 5 keer dat scherm in zitten vullen ;(

Als dat eenmalig zo is zij het zo, maar als dat bij elke update gaat gebeuren wordt het vervelend zeg maar.

Groeten,

Arie

Laatst bewerkt:
Het staat wwer terug, is niet de gauge, maar een van mijn lochische functies die ik in een scherm met 9 van die vakjes presenteer.

Dat is de reden dat ik zoiets als companion belangrijk vind, heb nu al 5 keer dat scherm in zitten vullen ;(

Als dat eenmalig zo is zij het zo, maar als dat bij elke update gaat gebeuren wordt het vervelend zeg maar.

Groeten,

Arie
ik heb je een pm gestuurd

Helemaal mee eens iets zoals companion zou erg fijn zijn
Hoop dat dit nog komt
Het staat weer terug, is niet de gauge, maar een van mijn logische functies die ik in een scherm met 9 van die vakjes presenteer.

Groeten,

Arie

Ik doe elke keer inderdaad ook de scripts, gaat in 1 moeite door, en weet je ook dat het klopt

Maar ze houden wel de spanning er in, nog maar 4 bestanden ;)

Groeten,

Arie

Back