Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Ik heb een vraag, misschien weet iemand daar een oplossing voor:

Ik heb nog een aantal D8 ontvangers maar krijg daarvan de telemetrie niet van aan de gang, Wel zie ik de TX module die in de ontvanger zit maar er komt geen voltage op het scherm, er staan drie streepjes. Is het mogelijk om met de XJT-Lite module en een gekoppelde D8 ontvanger wel aan telemetrie te doen?

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag, misschien weet iemand daar een oplossing voor:

Ik heb nog een aantal D8 ontvangers maar krijg daarvan de telemetrie niet van aan de gang, Wel zie ik de TX module die in de ontvanger zit maar er komt geen voltage op het scherm, er staan drie streepjes. Is het mogelijk om met de XJT-Lite module en een gekoppelde D8 ontvanger wel aan telemetrie te doen?

Ik kan even niet volgen wat je bedoeld.

Je geeft aan dat je nog wat d8 ontvangers hebt.
Die wil je gebruiken op een X20 / X10 met ethos?

Ja X20 met Ethos met gebruik van de XJT-Lite module. De ontvanger krijg ik gekoppeld. In de telemetrie tab zie ik een RX module maar geen RXBatt, deze zou van de ontvanger moeten zijn?

Verder ben ik op jacht naar een script waarin ik elke Lipo-cel apart in de Widget kan zien. 3 cellen dus drie widgets met het voltage per cel

Ja X20 met Ethos met gebruik van de XJT-Lite module. De ontvanger krijg ik gekoppeld. In de telemetrie tab zie ik een RX module maar geen RXBatt, deze zou van de ontvanger moeten zijn?

Welke ontvangers zijn dit?

Verder ben ik op jacht naar een script waarin ik elke Lipo-cel apart in de Widget kan zien. 3 cellen dus drie widgets met het voltage per cel

Heb even een filmpje gemaakt voor je.

Helaas lukt het niet om de chinese FrSky D8 compatible mini receiver te binden aan de externe XJT lite module in de X20.
Ik heb even een filmpje gemaakt hoe ik probeer deze te binden.

is dat de originele Frsky XMR of een clone?

De XMR werkt namelijk met D16, die gaat ook niet direct werken met de interne module van de X20.
Daar moet je ook de jxt lite module voor gebruiken.
FCC firmware flashen in de XMR, en dan binden met de module.

EDIT

Ik heb het net zelf getest, ik heb blijkbaar zelf ook van die moduultjes.
Het betreft een non-frsky D8 moduultje.
helaas krijg ik deze ook niet gebonden met de X20 / XJT Module.
Blijkbaar zijn sommige kloon moduultjes toch wel kritisch met D8.

Zo heb ik gisteren van minimumRC ook een kloon d8 ontvangertje probleemloos kunnen binden op D8 met de XJT module.

Laatst bewerkt:
De ontvanger is een D8R-Plus ACCST Ik heb hem gebonden via de XJT-Lite module in de zender. Ik krijg de telemetrie niet aan de gang.
10 - 1.png

Ik ben al een paar jaar Fan van frsky en dan de taranis, X9D geweldige zender met fantastische mogelijkheden en een prima besturings systeem
nu heb ik mij een Tandem X20S gekocht en ben er mee aan het spelen, nu is een van de mooie opties van OpenTX dat als je alles vol hebt getrimt en dus
niet verder kan trimmen ( maar wel mechanisch ) je alle trims weer op 0 kan zetten en weer opnieuw kan gaan trimmen, weten jullie ook of dit op
Ethos ook mogelijk is ? ik kan het niet vinden

Back