Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Waarom zou je dit willen, is toch een veiligheid instelling dat je model er niet vandoor gaat bij aansluiten lipo....

Hans

en ja er zijn regelaars die hebben een ingebouwde functie dat de motor niet gaat lopen mocht het gas niet dicht staan...
waarom zou ik me eigenlijk verantwoorden... ik weet zelf ook wel wat goed en veilig is en wat niet, en daarbij... deze zender kan ook toegepast worden op een vrachtwagen of boot model en daar heb je deze flauwekul niet bij nodig.

Heren bezitters van deze zender.

Op RCGroups wordt melding gemaakt van een probleem met de bedrading van de knuppels.
Heb de mijne erop nagekeken en kon niets vreemds zien.
De melder op RCGroups had tijdens zijn preflight check gemerkt dat hij geen rolroer uitslag meer had, draad van de rolroer-stick afgebroken....

Zijn jullie op de hoogte.
mvg Hans

Het mooie is dat ook op de productfoto's van de losse gimbal de fout te zien is: https://engelmt.de/mt1brands/frsky/...parts/tandem-x20-+-x20s/tandem-x20-m11-gimbal
Gelukkig is het heel simpel te fixen.

moet je dit nou bij elk model instellen ?
upload_2021-10-22_13-58-37.png

Ja, want niet elk model is hetzelfde.. dus globaal instellen lijkt mijn niet verstandig.

laatste versie Ethos installeren :)
Zullen weer wat wijzigingen in te vinden zijn bij de laatste en offciciele release.

We zijn nu bezig het hele taal gebeuren aan te passen voor v1.0.13 om makkelijker te kunnen vertalen.. nu is het heel erg zoeken waar iets hoort te staan, en uiteindelijk kan de vertaling er totaal vreemd/verkeerd uit komen te zien. dus vind ik nog steeds foutjes.

ja, dat gaat een heel dik voordeel opleveren voor FRSKY, toen ik vertelde dat de X20 draait op NL software gingen gelijk een aantal koppies omhoog en was het van "dat zou fantastisch zijn"
in de boot en truck hoek zullen ook veel geinteresseerden zijn vermoed ik..

ik ga een paar modellen instellen waaronder 1 2 motorig sheepje waar ik met een schakelaar 2 motoren tegelijk kan aansturen en een mix functie zodat het roerinput bij volle uitslag 1 van de motoren kan omdraaien (soort V-tail idee)
of dat de andere motor op een andere stick gaat (elke stick voor/achter een motoraansturing)

Gek eigenlijk, tig jaren terug had ik een MC 3030 stoeptegel die poepsimpel te proggen was met NL software !! en nu lijkt er plots een doorbraak te zijn. Waar ging het mis ?

Hallo

Ik zou het toch liever vast zetten met hete lijm is ook beter te verwijderen mocht dat nodig zijn..

Grts Hans

5 minuten epoxy komt los als je het warm maakt..
Daarom gebruik ik 5 minuten epoxy, dat hecht veel beter dan die malle lijm die Frsky gebruikt en het ziet er netter uit dan die klodders witte zooi,

Waarom zou je dit willen, is toch een veiligheid instelling dat je model er niet vandoor gaat bij aansluiten lipo....

Hans

en ja er zijn regelaars die hebben een ingebouwde functie dat de motor niet gaat lopen mocht het gas niet dicht staan...

Elke brushless regelaar heeft een beveiliging dat ie eerst een "gas dicht" signaal moet zien, dat ligt ergens rond de 900 ms.
Pas dan schakelt ie veilig en kan ie gaan werken.

GJ.

5 minuten epoxy komt los als je het warm maakt..
Daarom gebruik ik 5 minuten epoxy, dat hecht veel beter dan die malle lijm die Frsky gebruikt en het ziet er netter uit dan die klodders witte zooi,

GJ.

Gewoon de spullen gebruiken die er voor bedoeld zijn, die speciale lijm is namelijk niets voor niets voor speciaal coax connectoren/contacten.
Het is zo extreem vluchtig dat het vrijwel direct uithardt. en waarom is dat zou je denken?
Dat is omdat de lijm NOOIT in de connector mag (door)lopen.. deze speciale lijm dekt alleen maar in. meer niet.
Epoxy als je de fout maakt en hij te dun is, kruipt het overal lekker tussen. met mogelijk slecht contact doordat je het coaxje tijdens montage alsnog een klein beetje heen en weer beweegt.
Het hoeft ook helemaal niet vast te zitten, alleen maar gefixeerd te worden. Het is ook zo weer weg te halen, geen warmte geen chemische zooi nodig.

Ik vind dit in dit geval gebruik van Epoxy een zeer slecht advies

Dan liever nog hotglue, wat ook vrijwel direct uithardt.

Heb de xjt lite module geflashed naar fw versie van je website. Helaas kan de d8 mini gebind worden. Toen naar de laatste versie geflased 2.1.0 en helaas kan de d8 mini niet gebind worden. Zit Ethos in de weg?

Voor alle ontvangers, vliegtuigen wat niet origineel van frsky zelf is de versie van mijn website gebruiken, dat is v1.xx versie.
Die nieuwe v2.xx gaat met geen enkele non-frsky toestel werken.

Ben toevallig een ASG-32 van MinimumRc, met een all in one module aan het bouwen.
Deze heeft ook D8, bind prima op v1.xx met absoluut niet met v2.xx firmware

2021-10-23 16.42.23.jpg

Voor alle ontvangers, vliegtuigen wat niet origineel van frsky zelf is de versie van mijn website gebruiken, dat is v1.xx versie.
Die nieuwe v2.xx gaat met geen enkele non-frsky toestel werken.

Ben toevallig een ASG-32 van MinimumRc, met een all in one module aan het bouwen.
Deze heeft ook D8, bind prima op v1.xx met absoluut niet met v2.xx firmware

Bekijk bijlage 463482

Dan ga ik het nog eens proberen.

Gewoon de spullen gebruiken die er voor bedoeld zijn, die speciale lijm is namelijk niets voor niets voor speciaal coax connectoren/contacten.
Het is zo extreem vluchtig dat het vrijwel direct uithardt. en waarom is dat zou je denken?
Dat is omdat de lijm NOOIT in de connector mag (door)lopen.. deze speciale lijm dekt alleen maar in. meer niet.
Epoxy als je de fout maakt en hij te dun is, kruipt het overal lekker tussen. met mogelijk slecht contact doordat je het coaxje tijdens montage alsnog een klein beetje heen en weer beweegt.
Het hoeft ook helemaal niet vast te zitten, alleen maar gefixeerd te worden. Het is ook zo weer weg te halen, geen warmte geen chemische zooi nodig.

Ik vind dit in dit geval gebruik van Epoxy een zeer slecht advies

Dan liever nog hotglue, wat ook vrijwel direct uithardt.

Op het werk gebruikten we alleen maar 5 min epoxy om dingen te fixeren en dat waren industriele toepassingen, geen hf.
5 minuten epoxy is dik, totaal anders dan 24 uurs, wat waterdun is en wel overal in kan lopen.
Dat komt ook niet los als je het opwarmt.

Wat betreft de niet frsky ontvangers, heb jij de desbetreffende persoon al gewaarschuwd?

GJ

Modelbouw is heel wat anders als industrie toepassing :D

maar ff serieus…. Op zich zou de tixotrope 5 min epoxy prima moeten kunnen, maar er zijn epoxylijmen die gevuld zijn met vulmiddelen die geleidend kunnen zijn………
Epoxy zou ik persoonlijk ook niet doen, smeltlijm nog eerder, enneh zon stekkertje word niet zo warm dat smeltlijm gaat smelten

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de modellen uit mijn x9d over te zetten naar de x20s ?
Iemand dit gedaan en hoe ?

Gr jeroen

Back