FPV, multicopter videos enz

Ik haat cloverleafs omdat die inderdaad bij een verkeerde landing of zelfs met vervoer al beschadigd kunnen worden en dan vooral op 1.2ghz. Probeer eens een stock dipole of inverted vee antenne.

Maar lijkt me sterk dat je poot in de lucht afbreekt eerlijk gezegd of er moet een scheur in hebben gezeten?
Iedereen crasht weleens en crashen is niet erg want dan probeer je niet hard genoeg, alleen ik zelf ook crashes waar niets aan te doen valt.
Vind het altijd handig om 2 quads mee te nemen en als je dan crasht dan kun je in ieder geval nog even doorvliegen.

Dat is wel heel veel inderdaad. En ik weet dat ze makkelijk buigen. Zeker de grotere 1.3ghz types.maar de standaard antennes zijn ontzettend groot en zwaar. Een crash daarmee en ik weer bijna zeker dat de connector zal afbreken van de videotx.. Ik heb op rcgroups wel een tutorial gezien van IBCrazy, en video's waarin ze met een malletje gemaakt worden. Eens kijken of ik het weer kan vinden..

Je moet ook de lawmate standaard antenne gebruiken die ik altijd gebruikt heb. Die zijn super buigzaam en licht of je kan gewoon een draadje solderen met de juiste lengte.

en gebruik je dan een inverted vee in combi met die andere, of gebruik je van deze antenners ook 2x dezelfde?

Als dit zo is welke raad je dan het meeste aan? Voor het geld hoef je het niet te laten.....

Inverted vee kun je makkelijk zelf maken. Ik heb er in het verleden wat vluchten mee gemaakt en was er tevreden over. Voor mij voldeed een standaard dipole ook in meeste gevallen eerlijk gezegd.

Inverted vee kun je gewoon met stock samen gebruiken is niet circulair.

Ik ben nu bezig om een inverted vee voor mijn 2.4ghz vtx te maken. Als je die zelf maakt kun je altijd ook optimaliseren naar een bepaald kanaal voor nog betere resultaten.

Cloverleaf is leuk, maar ziet er niet uit en zoals ik zei je wil niet even een verkeerde landing of lichte crash hebben waarbij je daarna niet kan vliegen.

die dipole hebben ze niet op voorraad, vandaar de vraag......dan kan ik dus af met 2x vee....of 3, want dan kan ik op mijn basisstation met diversity de ene 90 graden draaien tov de andere....

hier trouwens nog even mijn op 1 na laatste vlucht..:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat er nog wat goede vluchten gaan komen voor je corne. In de lente ben je er helemaal klaar voor. Tuurlijk kun je ook inverted vee gebruiken op de ground, maar je kan ook grote stock antenne gebruiken die je bij de rx en tx krijgt. En dan die 90graden van mekaar draaien of een patch antenne erbij.
Heb ook in het verleden een slechte periode gehad toen ik net begon met fpv. Ik had een lipo die niet meer goed was oftewel die had intern contact probleem op een van de cellen, waardoor deze soms tijdens het vlucht spontaan inzakte en harde daling als gevolg. Duurde een aantal crashes voordat ik er achter kwam dat het aan de lipo lag. Had toen gelukkig niet meer schade dan wat props.

Ha beste forum leden. Ik wil via deze post jullie enorm bedanken voor alle info die ik hier gevonden heb! Echt fantastisch!

Ik ben nieuw hier en ook helemaal groen in het RC gebeuren. Ik heb geen idee meer hoe maar 2 maanden geleden ben ik geintereseerd geraakt in het multicopter gebeuren. Vroeger wel een aantal keren naar een vlieg club geweest met voornamelijk brandstof motoren. Financien en kennis waren een groot obstakel, maar nu ik een dagje ouder ben is dat iets minder een probleem. Tot nu toe heel veel fimpjes bekeken van onder ander leden van het forum. Prachtige filmpjes met soms hele mooie, maar vervelende crashes.

Een maand geleden een V929 gekocht. Daarmee ben ik flink aan het oefenen geslagen, hij gaat zelfs mee naar het werk haha. Eergisteren de grote stap gezet en een DJI F450 met Naza + GPS gekocht. Met als uiteindelijk doel om te gaan FPV-en. Een echte "out of your body" experience zeg maar :). Super spannend allemaal, heb er heel veel zin in. Mijn volgende stap: Soldeerbout kopen en oefenen om te solderen haha. Ook nog nooit gedaan.

Ik zal veel vragen hebben, maar heel veel kan ik hier al vinden aangezien ik niet het wiel opnieuw aan het uitvinden ben. En anders vraag ik het alsnog ;).

Thanks iedereen voor alle info, en blijf mooi filmpjes posten. Ik kijk er met plezier naar.

Welkom Percy...

Leuk dat je ook bent bevangen door het RC vlieg-virus...je gaat t vast erg leuk vinden.
Ik ben ook vanaf nul begonnen: ik wist wat een + en - kabel was maar daar houdt het wel een beetje op. Door veel te lezen en te proberen ontdek je vanzelf wat wel en niet kan....en anders kun je hier altijd je vragen stellen.

V.w.b. soldeerbouten....ik kocht in het begin de goedkope versie van de Gamma, een 30 Watt soldeerbout. Voor kleine priegelwerkjes prima, zoals zo'n lichte RCA plug als in het filmpje. Je zult merken dat je in de modelbouw al gauw zelf kabels-adapter-plugjes-connectors-weet-ik-wat-nog-meer nodig hebt. Vooral de lipo connectors zijn er in vele soorten en maten, maar bijna allemaal hebben ze gemeen dat ze redelijk dikke soldeercontactpunten hebben...en daar kwam ik vaak tekort met de 30 Watt bout. Nu heb ik een 60 Watt bout gekocht en dat gaat al beter, maar soms nog steeds niet zo snel.

Je kunt het zo gek/duur maken als je zelf wilt, maar ik kan je aanraden een goeie soldeerbout te kopen. Ik heb het mezelf ook geleerd en als je het eenmaal in de vingers hebt, maak je al je kabeltjes zelf :D...wat voor kabeltje dan ook....en je zult merken dat je heel wat kabeltjes gaat krijgen/hebben in deze hobby....

Succes in ieder geval!!

Gr. Rob

Welkom percy....mocht je vragen hebben dan horen we het.

Het manier gevonden om met naze32 esc's te calibreren.

Je gaat in de gui of cli.....ik heb liever cli....want is sneller (copy paste)

Je typt in
set mincommand=1950
Je doet de lipo erin en je esc's komen in calibratie mode. Je hoort het aan de beeps.
Vervolgens typ je in of je hebt comando al staan in de cli
set mincommand=1000
En je hoort nu typische deuntje dat ze gecalibreerd zijn en voila!

Nu kun je minthrottle en maxthrottle correct instellen met gecalibreerde esc's.

Re: FPV en multicopters

Vraagje is het verstandig om je esc's te flashen naar Simonk firmware?

Ik weet niet of er hier veel mensen met Simonk esc's vliegen.

Gr dennis

Ik heb al met gewone basic regelaren gevlogen en regelaren met SimoK firmware.
Nooit geen verschil gemerkt , ze reageren wel sneller maar daardoor vliegt de multi niet beter van.
Een multi kan gewoon perfekt vliegen zonder de simonk's...

Zelfde filmpje als gisteren met aan het einde wat fpv foto's van dezelfde locatie in de zomer.

Ben.

Back