Balen Corne!!
Zelfde verhaal hier....dacht vandeweek na mijn eerste succesvolle FPV vlucht met bril een dag later een tweede vlucht te maken. Eerste rondje ging prima, tweede rondje minder.
Draaide net op een hoogte van 20 a 30 meter rustig linksom en opeens kantel ik achterover.....huh

...zag alleen nog maar blauwe lucht en witte wolken....das gek....
Op dat moment vloog ik ongeveer 50 a 70 meter bij me vandaan en door de lost and found beeper kon ik de quad snel terugvinden in het hoge riet en een pak sneeuw. Op het beeld zag ik niks meer, alleen maar zwart.
Armpje achter gebroken, verder geen schade. Op dit vluchtje had ik de GoPro niet aan staan dus helaas geen beeld
Bij nader onderzoek zag ik dat de ESC rechtsachter, van het gebroken armpje, een losgeraakte draad had: gewoon de motordraad los van de ESC....soldeersel zag er ook niet al te best uit en de laatste tijd viel me al op dat deze motor bij het opstarten vaak niet meedraaide...pas na een paar keer flink throttle geven ging die mee....nu denk ik dat door de kou de boel flink krimpt en deze soldeer gewoon losraakte...zeker weten doe je het niet, maar eenmaal alles weer gerepareerd en gesoldeerd startte alles normaal op...
Kou doet gekke dingen met ons RC spul...
Mooi filmpje Boris. Zo'n backpack is superhandig inderdaad. Ik heb hiking-poles die uitschuifbaar zijn, ingeschoven zijn ze 50 centimeter lang, uitgeschoven zijn ze 140 centimeter lang. Ideale oplossing voor antenna-pole. En vandeweek dweilde ik de vloer (jawel, mannen, ook dat moet gebeuren

) en toen brak ik geheel per ongeluk de telescopische steel van de dweildinges....ook een mooie oplossing voor een antennapole....aluminium en uitschuifbaar, past in een rugzak en ingeschoven 90 centimeter lang, uitgeschoven 160 centimeter lang...
Hiking poles bij Blokker gekocht: 10 euro
Dweildinges ook van Blokker: iets duurder, maar soms zie je ze nog wel eens uit een klikobak steken dus meteen inpikken...
De hiking pole gebruik ik ook voor opnamen met de GoPro, werkt prima.