FPV, multicopter videos enz

Inklapbaar, opvouwbaar, demontabel....tis natuurlijk bedoeld voor de plaatsen die je alleen wandelend kunt bereiken.

Meesten zullen kiezen voor een vliegveld met parkeerplaats, ik wil gaan voor de wat ongebruikelijkere plaatsen. Als je een beetje de 'binnenlanden' wilt ontdekken, is het natuurlijk wel een mooie oplossing....

Ik hou wel van een flinke wandeltocht :D

Daarvoor is die idd zeer geschikt voor .....
Men Iconic-x frame is eindelijk verstuurd , toen ik de frame besteld had was die althans in stock en toch heeft het zo lang geduurd!
Nu nog een week of 2 wachten en ik kan beginnen bouwen :)

:) , zou het liefst een mooie alu koffer willen bouwen , maar een koffer moet in de meeste gevallen op de grond geplaatst worden en dat is weer wat laag..
Effe een paar nachten over slapen en hopen dat ik op een mooi idee kan komen ;)

Hee Jurgen/Avpk,

Wellicht woont er iemand in je buurt met een Immercion of Airwave vrx om dat deel van je gear ff uit te wisselen. Lijkt me dat je daarmoet beginnen met zoeken. Of een mail naar Airwave, misschien voor hun een bekend probleem.

Pffff ben er nu wel een beetje klaar mee....dacht vanochtend nog ff een vluchtje te gaan maken voor dat het weer ging sneeuwen. Dat doet het nu ondertussen trouwens......

Raak ik een keer geen takken, gaat er iets mis en hup crash......

Ik weet niet of mijn bordje het te koud vond en daarom gecrashed ben, of dat de arm al een haarscheurtje had opgelopen bij een vorige vlucht, en nu door de kou en de krachten die erop komen afgebroken is in mid-flight. Het zou ook kunnen dat die pas afgebroken is na de toch niet echt zachte aanraking met de grond...

Heb trouwens wel mijn 2e inverted landing gemaakt :schrik:

filmpje volgt nog, misschien is daarop te zien of de prop in beeld kwam tijdens de val.....

PS Weet iemand trouwens waar ik die schroefjes voor de originele dji armen kan bestellen?

Kou moet geen probleem zijn....heb de laatste tijd behoorlijk wat vluchten gemaakt zonder crashes. Post je video maar. Ben benieuwd. Die schroefjes hebben ze bij rctimer overigens.

Wat gebeurde er dan precies?

Ik vloog en ik hoorde ineens een osscilatie in het toerental van tenminste 1 motor, voor ik het wist lag ie toen op de grond......

Ik kan het trouwens niet zien op het beeld, realiseer me net pas dat het de achterste arm is en niet de voorste.......

Kan natuurlijk altijd nog de accu zijn geweest die het opgaf, maar jah die was voorgewarmd in een thermotas met een fles heet water erin.....en dat heb ik vorig jaar zo vaak gedaan, en toen ook nog met accu's die hun beste tijd wel gehad hadden...toen nooit problemen gehad.....

Denk dat er iets in je props of motor kwam dan ald je wat hoorde. Bij een lipo zou je het aan alle 4 voelen :). Had je veel schade of viel het wel mee?

Balen Corne!!

Zelfde verhaal hier....dacht vandeweek na mijn eerste succesvolle FPV vlucht met bril een dag later een tweede vlucht te maken. Eerste rondje ging prima, tweede rondje minder.

Draaide net op een hoogte van 20 a 30 meter rustig linksom en opeens kantel ik achterover.....huh:confused::confused:...zag alleen nog maar blauwe lucht en witte wolken....das gek....

Op dat moment vloog ik ongeveer 50 a 70 meter bij me vandaan en door de lost and found beeper kon ik de quad snel terugvinden in het hoge riet en een pak sneeuw. Op het beeld zag ik niks meer, alleen maar zwart.

Armpje achter gebroken, verder geen schade. Op dit vluchtje had ik de GoPro niet aan staan dus helaas geen beeld :rolleyes:

Bij nader onderzoek zag ik dat de ESC rechtsachter, van het gebroken armpje, een losgeraakte draad had: gewoon de motordraad los van de ESC....soldeersel zag er ook niet al te best uit en de laatste tijd viel me al op dat deze motor bij het opstarten vaak niet meedraaide...pas na een paar keer flink throttle geven ging die mee....nu denk ik dat door de kou de boel flink krimpt en deze soldeer gewoon losraakte...zeker weten doe je het niet, maar eenmaal alles weer gerepareerd en gesoldeerd startte alles normaal op...

Kou doet gekke dingen met ons RC spul...

Mooi filmpje Boris. Zo'n backpack is superhandig inderdaad. Ik heb hiking-poles die uitschuifbaar zijn, ingeschoven zijn ze 50 centimeter lang, uitgeschoven zijn ze 140 centimeter lang. Ideale oplossing voor antenna-pole. En vandeweek dweilde ik de vloer (jawel, mannen, ook dat moet gebeuren :cool:) en toen brak ik geheel per ongeluk de telescopische steel van de dweildinges....ook een mooie oplossing voor een antennapole....aluminium en uitschuifbaar, past in een rugzak en ingeschoven 90 centimeter lang, uitgeschoven 160 centimeter lang...

Hiking poles bij Blokker gekocht: 10 euro
Dweildinges ook van Blokker: iets duurder, maar soms zie je ze nog wel eens uit een klikobak steken dus meteen inpikken...;)

De hiking pole gebruik ik ook voor opnamen met de GoPro, werkt prima.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja het is vervelend, had gehoopt nu eindelijk eens een goede vlucht te maken zonder problemen. Gelukkig is de afgebroken arm ook het enige dat kapot is... op een hoop sneeuw na natuurlijk die overal in zit, en dus behoorlijk wat vocht...maar goed hij staat te drogen......

Wel typisch dat ie inderdaad eerst naar rechtsachter helde...daar is namelijk die arm gebroken, en hij is gebroken op de plek waar de motor zit.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dit is duidelijk verhaal van iets in je motor/prop. Je antenne of de kabel van je lipo wellicht? Wel belangrijk te onderzoeken wat het was zodat het niet meer voorkomt. Die dji armpjes breken wel heel snel zeg. Een ht-fpv of flip die pak je opben je vliegt weer verder meestal.

Zorg dat het goed droogt en dan hoop ik voor je dat je esc's nog heel zijn.
Van de zomer ook een mooie backpack maken.

Kunststof breek gewoon heel snel bij vrieskou.
De Dji armen zijn best sterk maar in deze kou is het normaal dat ze snel breken!
Corne, keep youre head up , die crashes horen erbij ;)

Er kan niets in die prop komen, daar zit namelijk niets in de buurt, mijn lipo kabel loop aan de andere kant, en is vastgezet, en de antenne zit aan de voorkant, daarom denk ik dat die arm gebroken is(witte HK arm), en dat toen de prop de arm heeft geschampt of zo. Hij was namelijk terug klem gaan zitten in een net iets andere positie dan voor hij brak. Maar goed als ik de schroefjes binnen heb, draai ik er weer een originele DJI arm op. Denk toch dat deze van net iets beter materiaal gemaakt is.....

Binnenkort de 2de CC3D maar eens op de hexa zetten en een keer afstellen...misschien vliegt dat wel beter ook....

Ik weet het roni, maar wil nu ook wel eens een vlucht maken die niet in een crash eindigd.....

De Naze32 ga ik denk ik maar op een zelfbouw frame zetten een H-frame dan wel.....

Ik heb deze besteld, en ik kan degene die ik heb iig afraden, ze zijn van veel te zwak draad gemaakt, en na een crash of 2 heb je er al zo veel aan verbogen dat hij niet meer de juiste vorm heeft, ben zelf ook van plan andere te bestellen die steviger zijn. Het probleem hieraan is, dat ze je een poot uittrekken voor een paar stukjes draad, alleen ik ben daar niet zo handig mee, en weet ook niet hoe ik zelf zon antenne moet bouwen....maar jah weer 80 dollar voor 2 antennetjes vind ik eigenlijk te gortig worden.....

Back