FPV, multicopter videos enz

Ik heb al met gewone basic regelaren gevlogen en regelaren met SimoK firmware.
Nooit geen verschil gemerkt , ze reageren wel sneller maar daardoor vliegt de multi niet beter van.
Een multi kan gewoon perfekt vliegen zonder de simonk's...

he roni ben ik toch niet met je eens

heb op mijn 450 met op bordje de regelaars turnity + vervangen voor de rctimers met simon k en merk toch een erg groot verschil
de simonk regelaars vliegen een stuk rustiger

just my 2cents

mooi filmpje ben gaan we as zomer maar eens meer vliegen kijken of je dan nog onder de brug door durft als er geen ijs meer ligt :)

Zou kunnen , zelf nog niks van gemerkt buiten dat de motoren iets soepeler lopen.
Qua stabiliteit veranderd niks.., toch niks van gemerkt.
Op al men quads vlieg ik nu met standaard Firmware , gaat perfekt.

Roni je bedoelt plush regelaars, want die zijn sneller dan de basics. De basics vliegen voor geen meter.

Ik had wel strakkerw beelden en makkelijkere tuning met die simonk's.

De Trunigy basic regelaren vlogen super bij mij , plush heb ik nog niet getest..
Heb nu op de Flip 18amp hobbywings , die zijn ook super!

Roni hoe vliegt je diversity?

Nog niet geprobeerd , heb al 2 weken niet gevlogen.
Men patch heb ik ook nog niet binnen , maar er klopt iets niet met de diversity , als ik 1 ontvanger naar een ander kanaal schakel valt men beeld weg.
Enkel met 1 ontvanger , normaal gezien moet die toch overschakelen naar de andere ontvanger!
Moet dat ding eens nakijken en op de pc aansluiten , mss moet je dat instellen.

Tis gelukt , was maar iets simpel , aan de onderkant is er een knopje waar je kiezen met diversety of telemetrie enz.
Elke keer dat die overschakeld hoor je een biepje en zie je een glitch...

Gaaf man! Heb je wat range testen gedaan met EzUHF?

Ik zie dat je 1.2ghz video gebruikt. Heb je geen problemen met je video signaal en UHF....is een bekend probleem dat je met je tx receiver kan oversturen "blocking"? Ik zou een andere antenne pakken ipv stock voor je video.

FPV en multicopters

Ik zit toch sterk te twijfelen qwa setup voor de fpv gear, de ene kant is vliegen in de bosrijk gebied een streven en aan de andere kant moet het allemaal mobiel zijn . Het is ook niet uitgesloten om een keer in "open" terrein te vliegen.

Daarbij is de twijfel tussen 1,2ghz of 5,8ghz ,en voor het mobiel zijn een fatshark met ingebouwde ontvanger weer ideaal , tov van de losse 1,2ghz ontvanger , daarbij werkt de meeste 1,2ghz Vtx op 12 volt , en ik vlieg met 3s , wat heeft dat van invloed ?
Valt het signaal van de Vtx weg als bv de lipo onder de 11 of 10 volt duikt? , of is de input range wat groter of minder gevoelig dan de 12 volt ?.
Er zullen geen kilometers ver worden afgelegd ,het bereik zal rond de 500-850 meter liggen.

Wat is nu wijs ?
Na veel lees werk heeft de 1,2ghz de voorkeur ivm bosrijke omgeving , echter zit ik nog met de 3s lipo vraag ivm de Vtx

Of zou de 5,8ghz 600mw Vtx kunnen volstaan in de beoogde omgeving ???

Gaaf man! Heb je wat range testen gedaan met EzUHF?

Ik zie dat je 1.2ghz video gebruikt. Heb je geen problemen met je video signaal en UHF....is een bekend probleem dat je met je tx receiver kan oversturen "blocking"? Ik zou een andere antenne pakken ipv stock voor je video.

Der komt nog een clover op de vtx. ..
Geen problemen met blocking tot nog toe... Tis ook "maar" 850 mW...
Alles komt nog prima binnen..

Heb nog geen range testen gedaan.. Moet allemaal nog..
Dit waren de eerste testen, om te kijken of het in de praktijk ook werkte, want op de werkbank en statisch in het veld werkte het allemaal prima...Voorzichtig dynamische lijkt het ook in orde... ;)

Ik zit toch sterk te twijfelen qwa setup voor de fpv gear, de ene kant is vliegen in de bosrijk gebied een streven en aan de andere kant moet het allemaal mobiel zijn . Het is ook niet uitgesloten om een keer in "open" terrein te vliegen.

Daarbij is de twijfel tussen 1,2ghz of 5,8ghz ,en voor het mobiel zijn een fatshark met ingebouwde ontvanger weer ideaal , tov van de losse 1,2ghz ontvanger , daarbij werkt de meeste 1,2ghz Vtx op 12 volt , en ik vlieg met 3s , wat heeft dat van invloed ?
Valt het signaal van de Vtx weg als bv de lipo onder de 11 of 10 volt duikt? , of is de input range wat groter of minder gevoelig dan de 12 volt ?.
Er zullen geen kilometers ver worden afgelegd ,het bereik zal rond de 500-850 meter liggen.
QUOTE]

Zelfde probleem stond ik ook voor.
Ik vlieg nu met 1,2 ghz en een fpv camera. (sony)
Ik had nog een 5,8 ghz 600 mw. zender liggen.
Die heb ik ook op de TBS gemonteerd.
De gopro heb ik gekoppeld aan de 5,8 zender.

Wanneer ik een eind moet lopen koppel ik de 1,2 zender af en gebruik ik de 5,8.
Dan hoef ik alleen de zender, TBS en accu's mee te nemen.

Wanneer ik dicht bij de auto sta gebruik ik mijn fpv paal en koppel ik de 5,8 af.
Misschien wat onorthodox maar het werkt prima en de zender had ik toch nog liggen..
Ben.

Weet ik maar ik haat manuals! Soms kan het ook niet anders :)
Boris , bij het overschakelen gewoon effe een korte glitch.
Emil , ziet er goed uit!
Wat weegt de tbs nu incl Gopro?

Wat is nu wijs ?
Na veel lees werk heeft de 1,2ghz de voorkeur ivm bosrijke omgeving , echter zit ik nog met de 3s lipo vraag ivm de Vtx

Of zou de 5,8ghz 600mw Vtx kunnen volstaan in de beoogde omgeving ???

Je hebt geen problemen met voltage van je 3s lipo. Meeste 12V systemen opereren tussen 9 en 14V prima! LC filter ertussen en ook geen storing van je esc's.
5.8ghz systeem vereist ook externe rx voor optimaal resultaat. De interne receivers zijn dramatisch behalve die van TBS die het goed doet

Back