fokker dr1 1:3 balsa usa

oke dus die aarding is dan gewoon een stuk draad tussen de magneet en dan de bougiekabel met dat klempoortje(hier mag geen krimpkous tussen zitten)

groeten

Juist Chris,

Heb een voorbeeld van de mijne geschoten

aarde1_zps0a586609.jpg

aarde_zps48722bff.jpg

Het kabeltje zat bij mij al aan de achterzijde van de magneet gesoldeerd, deze heb ik alleen weer verbonden met het gaas om de bougiekabel.

Groeten, Ralf

Ik heb nog een heveltje liggen, speciaal voor op een walbro carb, in epoxyplaat.. zitten 2 uitsparingskes in, die normaal op het messing buisje passen..

Vanwaar al dat gedoe met die bougiekabel?
Standaard past toch ook gewoon of heb ik iets gemist misschien?....?

standaard past niet onder de motorkap, steekt teveel uit...

nu zit ik met een vraag voor de powerbron voor de servo's

ik heb 2 stuks lipo's 2cell 2200mah ruimschoots voldoende lijkt me.
Ik gebruik overal krachtige digitale servo's(had ik liggen uit een f3m bak)

is het nodig om hiervoor een powerbox te voorzien, of is dit enkel extra gewicht(ik heb er wel 1 liggen)

Groeten en bedankt!

Wat weegt zo'n powerbox en wat is je andere optie?
Ik neem aan dat je toch eerst het voltage moet reduceren voor dat je ze in de ontvanger prikt?

Groeten, Ralf

ja met enkel de powerbox switch kan ik het doen of met de box erbij...
gewicht box 70 gram... voorlopig er dus wel in steken veronderstel ik, ik dacht dat het meer was:p

vandaag eens inbouwen

hoe sterk zijn die cervo,s
want op dit model heb je zat aan 5 kilo trek kracht
dus neem je voor de vijlighijd 7 kilo
het is niet bepaald een racebeest waar echt zware krachten op de roeren komen
de echte moesten imers met de hand bestuurd worden

wow das inderdaat behoorlijk overkil maarja wat je hebd kun je gebruiken
maar met 9 kilo cervo,s heb je geen powerbox nodig
en is 1 accu zat zonder problemen

ja idd, ik kan nog ltijd verzinnen achteraf he... welke gebruik je dan juist? er zijn mensen die de dymonds gebruiken,
soit we zien wel, voorlopig zitten ze al in de romp...
ik zie wel hoe het zwaartepunt uitkomt,

de onderdelen voor de struts zijn bijna klaar heeft mn vader gezegd dan kan ik eindelijk verder met de vleugels!

ik heb nu een boel hitec hs645mg cervo,s metal gear
voor grote modellen is dit zat
yke vloog zijn grote modellen vaak zelfs met redelijk standaart cervo,s
vaak net aan met kogol lagers
daar schrok ik dan wel weer van
een 3,5 kilo cervo op de rolroeren van een 2,5 meter span warbird vind ik best dapper

was er niet ergens een regel dat de servo minstens het gewicht van de kist moest trekken(heb ik vroeger hier ergens op het forum gelezen) maar of dit voor alle toestellen geld weet ik niet. 3.5kg is idd wel extreem... dat kunnen sommige miro servokes al aan:p

een dezer dagen een fotoupdate hoor...
ik weet nog niet hoe ik mijn piloot ga doen, ik heb enkel zijn hoofd. geen buste...
het liefst uit een vast geheel zodat ik die mooi kan meeschilderen met de kraag die aan zn hoofd zit. mss in boetseerklei een mal maken endan...??? ben ik nog niet uit... voorlopig houden bij hoofd en buste ( later kan dan een volledige pop erin...

die regol is er niet
30 jaar geleden mocht je blij zijn met 3 kilo
dan had je al een beste cervo
metal gear was nog nooit over gedacht
en kogol lagers zaten er ook niet in

het is gewoon heel makelijk
wat is nodig voor het model
en tegenwoordig doe je dat 3 maal
yke zen modellen vlogen alemaal met die cervo,s
maar ik vond het te zwak

maar ook toen vlogen er al grote benziene aangedreven modellen rond

Het overbrengingsgetal van servo naar hoorntje zo gunstig mogelijk kiezen.
Dus kijken of je met volle uitslagen goed kan vliegen en deze niet in je computerzender reduceren maar op je servo een gaatje of wat terugzetten.
Zo heb je bij een 3kg servo dus 6 kilo kracht bij 1:2 verhouding...1cm op de servohevel en 2 op het hoorntje (vanaf scharnier punten haaks gemeten).
Wel zorgen dat bij turbulent weer je nog voldoende roeruitslag hebt of iets harder vliegen in dit weer.

Hallo,

long time no see...:p
ja we hebben een huisje gekocht, en daarmee is er dus nog veel in orde te brengen, de verhuis is ergens binnen de 4maanden dus we zien wel wanneer dit gebeurd.

ondertussen hier en daar toch nog wat gedaan aan de fokker, nu ben ik bezig met de struts te maken...

maar ik zit met het probleem dat die 1mm dikke stalen beugels niet zo gemakkelijk willen plooien... hoe plooi ik dit het best, wat voorverwarmen?

dit is de bedoeling, ik heb ook zo een beugeltje gemaakt maar het plooit toch nog niet zo gemakkelijk
P1010011.jpg

P1010013.jpg

P1010016.jpg

toch eens een betere slagblok maken en kalibertje...

ik vind dit al een hele mooir proffesionele manier....
je hebt nu eenmaal geen kantbank

heb je die plaatjes nu laten laseren zien er wel verd#$%^md strak uit!

dit zijn foto's van glen torrance, maar die van mij zien er net zo goed uit, alleen moeten ze nog geplooid worden:p

ik ga het nog eens wagen...

Misschien wat dunner materiaal nemen?
0,5-0,6 mm lijkt me sterk genoeg, buigt in ieder geval een heel stuk makkelijker.

Groeten, Ralf

Back