Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De B6 heeft een max charge current van 5A daar ga je 3C op een 2200mAh pack dus niet mee halen, de max80W heeft een max laadstroom van 7A
Voor die geringe € 5,- verschil kan het in ieder geval, dat wil niet zeggen dat het ook moet natuurlijk.
Tot 2s, daarna zakt maximaal leverbare laadstroom met toenemend aantal cellen, bij 6s nog maar 2A leverbaar. Vanaf 3s is daadvermogen (in watt) is de beperkende factor, en niet zozeer de laadstroom (in ampere). Zie dit handige tabelletje, beschikbaar voor meerdere laders,De B6 heeft een max charge current van 5A ...
Ik heb gezocht, maar degene die ik kan vinden zijn te groot en/of niet geschikt voor 1S (voor m'n V120D02S).ik gebruik een multimeter.
...aan boord van mn heli's zit vaak een erg simpele "lipo saver". een lampje wat gaat branden als de accu onder de 3,3 volt per cel gaat...
Eigenlijk komt het er dus op neer dat als je het goed wil doen je een lader o.i.d. moet hebben die de restcapaciteit kan meten ipv simpelweg de spanning meten met een mulitmeter of lipo saver.
De 450DFC Plus RTF is helaas uitverkocht bij HM op het moment, komt naar verwachting over enkele weken weer binnen. Ik moet nog even geduld hebben dus.
Tja, op een jaar moet je altijd bedacht gaan zijn op inzakkende accu's
Soms eerder. ze kunnen altijd een keer voortijdig stoppen.
ik ben al een paar keer gered door zo'n stom 2 euro lampie aan de binnenkant van de kap.
Hij zit bij mij niet meer zo in het zicht na alle verbouwingen
Maar na een climbout kon ik net in de kap kijken, lampje schoot aan. is dus 9,9 volt...
Met de daling kwam de accu weer bij, en in hoover bleef hij uit.
tot ik weer even een beetje pitch gaf, en daar schoot hij weer aan.
in eerste instantie heb je het idee dat het aan jezelf ligt
"shit, hij wil niet.." maar het is electro, dat kan toch niet?
timer staat op 6.5 minuut.. ik heb nu 3 minuten weg, leeg kan hij niet zijn..
1 blik in de kap geeft dan meteen duidelijkheid in mijn geval.
Vanwege bovenstaand voorval (wat ik ondertussen 3 keer heb meegemaakt..) heb ik een hekel aan die % metertjes. Of voltmeten tussen vluchten door, en aan de hand daarvan bepalen of je nog een keer op dezelfde accu kunt...
Tja, op een jaar moet je altijd bedacht gaan zijn op inzakkende accu's
Soms eerder. ze kunnen altijd een keer voortijdig stoppen.
ik ben al een paar keer gered door zo'n stom 2 euro lampie aan de binnenkant van de kap.
Hij zit bij mij niet meer zo in het zicht na alle verbouwingen
Maar na een climbout kon ik net in de kap kijken, lampje schoot aan. is dus 9,9 volt...
Met de daling kwam de accu weer bij, en in hoover bleef hij uit.
tot ik weer even een beetje pitch gaf, en daar schoot hij weer aan.
in eerste instantie heb je het idee dat het aan jezelf ligt
"shit, hij wil niet.." maar het is electro, dat kan toch niet?
timer staat op 6.5 minuut.. ik heb nu 3 minuten weg, leeg kan hij niet zijn..
1 blik in de kap geeft dan meteen duidelijkheid in mijn geval.
Vanwege bovenstaand voorval (wat ik ondertussen 3 keer heb meegemaakt..) heb ik een hekel aan die % metertjes. Of voltmeten tussen vluchten door, en aan de hand daarvan bepalen of je nog een keer op dezelfde accu kunt...