Floriske.nl's heli avontuur

nou dat is niet tof nee.

toch het advies om een 2e hands heli helemaal na te lopen.
En zeker met die kunststof onderdeeltjes een beetje aan te trekken om te kijken of 't allemaal nog wel vast zit en geen scheurtjes o.i.d. bevat.

Tjah, ik dacht alles goed nagelopen te hebben, maar helaas. ...

Gelukkig kosten de onderdelen de kop niet. Moet alleen het onderdeel waar de cannopy pins op zitten nog zien te vinden.

edit: zie net dat er een losse pin bij een nieuwe canopy zit.

Dat wil dus zeggen dat deze verwijderbaar is en wie weet dus gewoon verschoven waardoor deze afgebroken lijkt te zijn (1 kant is net wat korter dan de andere)

Gisteren toch de hele heli nog even goed nagelopen en kwam het volgende nog tegen:

De tail servo centreerd niet na een rudder input. Als ik de heli in stilstand (motor losgekoppeld) een rudder input geef en weer terug ga naar center stick beweegt de servo wel iets terug, maar niet helemaal terug naar het midden. Ook niet als ik de tail rod loshaal van de servo arm.

Ik vraag me dus af of de servo kapot is, of dat de gyro dit doet?

Ik neem aan dat ik de servo gewoon even in een ander kanaal kan steken op de RX om de gyro uit te sluiten toch?

Dat is normaal heading hold gedrag: de piloot geeft een commando, en de heli volgt niet. Dus blijft er een restant stuuruitslag, wat weg gaat zodra je de staart beetpakt en een stukje in de richting van de stuuruitslag beweegt: jij beweegt de stick kort naar links=> servo blijft een beetje uit het midden staan=> je pakt de staart beet en draait de neus van de heli naar links=>servo centreert weer.

Probeer het maar....

Groet, Bert

Allereerst even een complimentje voor rcholland, vrijdagavond onderdelen voor de V120D02S besteld, zaterdag al verzonden!

Verder heb ik gisteren de Devo 7 maar eens ingesteld in Phoenix. Dat vliegt toch wel een stuk fijner dan de v922 TX. Deze laatste werkt prima, maar heeft "stapjes/klikjes" op de throttle stick waardoor deze minder nauwkeurig is dan de Devo 7.

De vorige eigenaar had overigens bij geen enkele flight mode (Normal, St 1 en St 2) ook maar iets van negatieve pitch ingesteld, dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Ik had dit al enigszins aangepast, maar heb nu een volledig nieuw profiel in de Devo 7 aangemaakt voor de V120D02S conform de geadviseerde instellingen uit de manual.

Lijkt me een goed uitgangspunt om mee te beginnen. Alhoewel ze voor de pitch niet hoger/lager gaan dan 56%.

Zodra de onderdelen binnen zijn het geheel weer opbouwen en eens kijken in hoeveel graden pitch deze waarden resulteren.

Heeft iemand nog een goede truc om de swash van zo'n kleine heli goed te levelen?

Die klikjes op de gasstick kun je weg halen, even de zender openmaken en dan zie je een metalen plaatje wat die klikjes veroorzaakt. Draai het plaatje om en stel het zo af dat je toch wat weerstand hebt op de stick.

...conform de geadviseerde instellingen uit de manual...

...Lijkt me een goed uitgangspunt om mee te beginnen. Alhoewel ze voor de pitch niet hoger/lager gaan dan 56%...

Met de standaard door Walkera aangeraden instellingen vliegt het meteen al goed hoor, misschien met de tijd een beetje aanpassen naar jouw eigen wensen, maar als basis: :thumbsup:

...
Heeft iemand nog een goede truc om de swash van zo'n kleine heli goed te levelen?...

Die tip met de ty-rip is een goede :D, maar (en dat is uit eigen ervaring :yes:) die Walkera's zijn meestal af-fabriek al goed ingesteld, dus ik zou zeggen: volgeladen lipo erin, optoeren en eens kijken :mrgreen:
Het zou mij niet verbazen dat je verder helemaal niets af hoeft te stellen en dat hij dus meteen goed vliegt :worship: !

Die tip met de ty-rip is een goede :D, maar (en dat is uit eigen ervaring :yes:) die Walkera's zijn meestal af-fabriek al goed ingesteld, dus ik zou zeggen: volgeladen lipo erin, optoeren en eens kijken :mrgreen:
Het zou mij niet verbazen dat je verder helemaal niets af hoeft te stellen en dat hij dus meteen goed vliegt :worship: !

Het nadeel is dat de mijne net gecrashed is en ik wat onderdelen moet vervangen :(, veel kans moet ik dus wel even aan het afstellen.

Als het goed is komen vandaag m'n onderdelen binnen en kan ik weer aan het opbouwen :D

Daarnaast komen er als het goed is vandaag 2 nog nieuwe Maxxtrax 680 (6A 80W) laders binnen welke ik voor een prikkie heb weten te bemachtigen.

Edit: GRR, PostNL weer in de bocht. Op de track & trace site melden dat het pakket vandaag bezorgd wordt om vervolgens gewoon de deur voorbij te rijden. Zal wel weer morgen worden dus :mad:

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dezelfde handleiding ook voor de 80W versie geldt ondanks de extra 30W laadvermogen.

Edit: zie net dat de 2e link voor de 680/650 is

Back