FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
trekstart is los van de koppeling, 2 dingen
een trekstarter heeft zijn eigen koppeling, anders zou het touwtje tijdens het lopen continu meedraaien

aan de binnenkant van een trekstarter zitten schoentjes, die alleen omhoog komen (en dan gaan klemmen, waardoor de motor meegaat) als je aan de trekstarter trekt.

bij kleinere modellen zie je ook wel eens 1 richtingslagers, maar blijkbaar heb jij dat niet.

wat R081N bedoelt is dat je even aan het touwtje moet trekken (zachtjes) tot je weerstand voelt.
anders breken de schoentjes, en gaat de motor niet mee.

Ik denk dat het doekje om de slang zit om hem te beschermen tegen het schuren tegen het frame.

Persoonlijk vind ik het onzin dat je auto er op en top uit moet zien. Sterker nog soms is het juist leuk om hem zo afgetrapt mogelijk er uit te laten zien denk maar aan rat rod's of rat bikes.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat kritieke onderdelen zo maar vervangen kunnen worden voor mindere producten zoals tyraps en koperdraad.

Er afgetrapt uitzien en afgetrapt zijn, zijn 2 compleet andere werelden :mrgreen:

Je hoeft echt niet altijd alles met een tandenborstel schoon te maken
Maar de kritische delen moeten toch echt wel schoongemaakt/bijgehouden worden, anders zijn de onderdelen in no time kapot.
Als je dit niet erg vind, ok

Maar de meesten vinden dit erg ;-)

Als de auto technisch maar in orde is, en dus ook zo veilig mogelijk.

Met een 15jaar oude accu rijden is levens gevaarlijk. Als je accuspanning daald, loopj je het risico dat je auto onbestuurbaar er van tussen gaat. Dus niet alleen voor het rijplezier maar ook voor de veiligheid zou ik een nieuwe accu aanslaffen. Veiligheid boven alles

trekstart is los van de koppeling, 2 dingen
een trekstarter heeft zijn eigen koppeling, anders zou het touwtje tijdens het lopen continu meedraaien

aan de binnenkant van een trekstarter zitten schoentjes, die alleen omhoog komen (en dan gaan klemmen, waardoor de motor meegaat) als je aan de trekstarter trekt.

bij kleinere modellen zie je ook wel eens 1 richtingslagers, maar blijkbaar heb jij dat niet.

wat R081N bedoelt is dat je even aan het touwtje moet trekken (zachtjes) tot je weerstand voelt.
anders breken de schoentjes, en gaat de motor niet mee.
Sorry Student maar lees je even in in het bigscale gebeuren.
wat je nu allemaal verteld over de trekstarter is een beetje vreemd.

Met een 15jaar oude accu rijden is levens gevaarlijk. Als je accuspanning daald, loopj je het risico dat je auto onbestuurbaar er van tussen gaat. Dus niet alleen voor het rijplezier maar ook voor de veiligheid zou ik een nieuwe accu aanslaffen. Veiligheid boven alles

Ts heeft al een nieuwe accu gekocht, zie paar berichten eerder.

ik zag net iemand praten over schoentjes in een trekstarter..
ik werk regelmatig met kettingzagen en betonzagen, deze hebben dus dit soort koppelingen in de trekstart.
Ging er ff van uit dat jullie motoren dit dus ook hebben, blijkbaar niet..

Zoals ik al aangaf eerst een beetje inlezen ;) je kan niet alles weten.
Mischien eens een mod aanstellen hier voor het bigscale gebeuren.:rolleyes:
geintje

lol :mrgreen:

Serieuze noot: eigenlijk moet een mod juist compleet niets van het onderwerp weten..
Dan kan hij zich volledig focussen op de sociale omgangsnormen en de beleefdheidsregels

Feit dat de mods hier enige kennis van het onderwerp hebben is leuk, maar eigenlijk is dit geen vereiste

Maar, laten we weer naar onze lekkernij gaan: Men. Muffin

muffin is er weer eens ja, nu maakte de marder al een herrie, zit dat pinnetje onder het vliegwiel, wat m op de juiste plek houd, soort van los waardoor de motor een takke herrie maakt, erg genoeg dat ik er dan niet meer mee rij vabwege pijn aan me oren, en dat pinnetje is nii terug te krijgen, blijft losgaan, net ook nieuwe zuiger genonteert, loopt prima, en ik heb de koste uitgerekend om hem op te knappe, €150,- is voldoende om alles weer goed te maken, wel van platic, maargoed, me banden zijn nu ook haast slicks, maar daar moet ik t maar gwn mee doen, nieuwe banden zijn niet noodzakelijk en ook veeeel te duur, paar dagen geleden nog wat lol gehad en m op een oud weilabd achtig iets laten rijden, dacht: is lkkr vlak grasveld, dis ik kom volgas aanknalle, een grote kuilen bende, dus marder ging beetje stuiteren, uhmm, ben ik nog iets vergeten te melden?...
Nee, denk t niet.. Hoop dat jullie weer een beetje up to date zijn zo
Groetjes, danny

rij ik met me marder recht de sloot in
was aan t rijden op stukje gras en t slootje zag ik echt niet dus knalde er vol in, er is geen water in gekomen, en alles werkt nog

ik ben al mn kogelgewrichten kwijt aan t raken en moet dus nieuwe draagarmen maar mn geld is op :(

me motor loopt de laatste tijd best slecht
als ik half gas geef gaat alles goed
maar ga ik volgas dan begint ie te knorren

enja, voor de rest heb ik vandaag de diff assjes gemaakt
die waren ingesleten en dan kon ie niet goed buigen waardoor heel die auto stuiterde

gr danny

Tipje: het is onmogelijk dt er geen water in de motor is gekomen als het spul onder is gegaan.

Of je moet erg snel met een cut off geweest zijn, maar die hebben auto's vaak niet.

Dus: alles uit elkaar, rare geluiden zijn er niet zomaar
Die hebben een oorzaak
Als dit na de duik is begonnen, kan het de aaandrijving zijn (lagers), of de motor zelf

Bij om kiepen met mn boot doe ik standaard het volgende om het water uit de motor te halen:
Bougie eruit,
Op zn kop water weg laten lopen,
Op zn kop droog trekken,
Bougie erin,
Gelijk aantrekken en warm draaien.
Bougie eruit wd40 erin zodra ik m weg zet.

Door de motor te laten draaien verdrijf je al het water, smeert de hele motor en geeft roest geen kans.
Doe je dit niet gelijk is het wachten op problemen. Motoren kunnen best tegen water, alleen niet tegen roest vorming als gevolg daarvan.

Heb je m niet gelijk gestart moet ie nu echt uit elkaar en worden nagelopen, eventueel lagers en pakkingen vervangen.

soms heb je geluk, soms ook niet.

Ik heb ook wel eens een echte auto kopje onder zien gaan, motor draaiend
ding kwam eruit, en gewoon zonder problemen starten.
ligt een beetje aan de motor, hoe alles geplaatst is.

En in een boot kan ik me voorstellen dat je vinger bij de cut off zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back