FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
laten we eerst even een antwoord van de ts afwachten...
en hem een beetje in zijn waarde laten, alle begin is ff moeilijk

wie weet praat hij over een jaar of wat net als jullie, maar nu moet ie nog ff overtuigd worden

Ik adviseer de TS toch dringend de ontvangers als verloren te beschouwen, de onderste ontvanger is een oude 40 mhz ontvanger welke waarschijnlijk al kapot is en als fundament voor de 2.4 ghz ontvanger dient.
De 2.4 ghz ontvanger is een goedkope 7CH heli ontvanger zonder degelijke behuizing, deze is inderdaad makkelijk open te maken (er zit bijna niks om de printplaat).
Ik snap dat het financiele plaatje een rol speelt maar om een betrouwbare auto te creeeren moet je hier toch echt mee beginnen.

Ik heb nog een rc4wd 2,4ghz zender liggen, mag hij voor 50 euro Inc verzenden hebben, hier is alles in te programmeren, enz.

Ik adviseer de TS toch dringend de ontvangers als verloren te beschouwen

Ontvangers kunnen soms verrassend goed tegen water want ik heb 1 ontvanger in de wasmachine gehad en hij doet het nog prima. Een collega vlieger is twee jaar geleden een vliegtuig kwijt geraakt in vlucht en die is een jaar later compleet terug gevonden op een dak. Het epp van het vliegtuig was 1cm weg gesleten maar de ontvanger uit dat vliegtuigje gebruikt hij nog elke week zonder problemen.

natuurlijk is dit niet op alle natte ontvangers van toepassing.

Als TS zou ik de auto heel mooi schoon maken, de accu's en brandstof verwijderen en hem op een droog plekje weg zetten. Tegen de tijd dat je genoeg geld en kennis hebt om heb normaal te repareren is hij waarschijnlijk al lang gesloopt op deze manier.

mensjes, alles werkt nog, en die ontvanger heb ik allang veranderd weetje nog?...
want hij ree door die sloot en knalde er aan de andere kant weer uit

Ontvangers kunnen soms verrassend goed tegen water want ik heb 1 ontvanger in de wasmachine gehad en hij doet het nog prima.

?

rij je in een wastrommel, die per ongeluk aan ging :mrgreen:
Hoe lukt het je om een ontvanger in de wasmachine mee te laten wassen, als dit niet de bedoeling is?

Hoe lukt het je om een ontvanger in de wasmachine mee te laten wassen, als dit niet de bedoeling is?

tja... druk op het veld ontvangers wisselen en die dan even in de broekzak steken. Vervolgens op 40 graden in de bonte was. Hij glimt weer als nieuw

Mensjes klinkt behoorlijk lullig he. Misschien beetje praten met respect?

Je hebt gelijk
maar er is door anderen ook niet echt netjes gepraat zijn kant op..

Mijn verzoek gaat dan weer wel twee kanten op: Houdt het netjes, houdt elkaar en hun waarde..
ff de klokken weer op 0, diep ademhalen en een verse start maken

Je hebt gelijk
maar er is door anderen ook niet echt netjes gepraat zijn kant op..
En dan mag je het ook terug doen?

Heeft meer met instelling te maken van de ts , met meer respect omgaan met de hulp en adviezen ...

Denk dat menig persoon in dit topic meerdere keren tot 10 heeft geteld ,voordat er een kwaad woord uitkomt ,dat kan je van de ts niet zeggen ....

Dus nog een keer mijn advies voor de natte ontvanger:

ik zal het niet riskeren.

Kijk liever voor een kloon of een tweede hands,
als het portemonnaie een lekkage heeft

beter als: doet het, doet het niet, doet het ...

groetjes van Heli-Uwe

++@student:

En dan mag je het ook terug doen?

Nee, is ook niet goed te praten.
Maar degene die nog nooit vanuit een ***gevoel ergens over iets nog nooit een keer iets gezegd heeft wat misschien minder handig is, is naar mijn idee een heilige.
Ik ben die mensen tot nu toe nog niet tegengekomen

en om vanaf het niveau van de rest van het draadje (voor de veegactie) weer een beetje netjes en acceptabel te krijgen, moeten we even niet in het verleden blijven hangen.
Als de ts dan ook nog meewerkt...

zo niet, heb ik mn best gedaan ;-)
dan gaat dit ook dicht.

Betreffende 2e hands zaken..
ik heb er altijd een beetje een hekel aan
vaak neem je problemen van een ander over, of je moet zelf kundig genoeg zijn om dit uit te sluiten.
Meestal zijn de zaken natuurlijk "in nieuwstaat" of "bijna nooit gereden/gevlogen", om er later achter te komen dat het ding al 5 keer uit elkaar, en alle keren fout in elkaar is gezet
Neem op zn minst even een kundig persoon mee als je gaat kijken, kun je erg veel uitsluiten

Idd, dan moet je ook bij ieder elektrisch onderdeel van auto's/heli's/vliegtuigen alles nieuw kopen omdat het in het water heeft kunnen liggen. Bijv. een lader. "Die ga ik niet kopen omdat die in het water heeft kunnen liggen"

Er is niets mis met 2e hands kopen, maar als je een goed schoon gemaakte en daarna geteste ontvanger (of zender die in de regen is blijven liggen) hoeft daarna ook niets mis te zijn.
@uwe als een helie crasht vervang je dan ook je ontvanger en ubec? Er is een risico op scheurtjes in de printplaat met alle gevolgen van dien.
Met een 2e hands ontvanger heb je geen idee wat er mee is gebeurd.

Dit risico nemen we bijna allemaal, dus waarom bij een natte ontvanger of zender mits goed behandeld niet

@uwe als een helie crasht vervang je dan ook je ontvanger en ubec? Er is een risico op scheurtjes in de printplaat met alle gevolgen van dien.
Met een 2e hands ontvanger heb je geen idee wat er mee is gebeurd.

Als 'n kleine heli crasht, kijk ik wat kapot is,
bij mij zijn die ontvangers alle binnen het frame,
en ik kan goed zien wat goed of niet goed is,

bij grotere helis zou ik kritisch kijken, wat gebeurt is,
is die alleen maar zo neergegaan,
zou ik niet standaard de ontvanger wisselen,
die ook hier binnen het frame zitten.

En voor tweede hands spullen,
ik koop (bijna) niks tweede hands,
het is van mijn budget niet nodig,
en ik ga geen of minder risico als bij tweede hands spullen.

groetjes van Heli-Uwe

alles werkt nog super, motor loopt weer perfect, en ik rij nu al iets van 7dagen achterelkaar zonder problemen aan de gehele auto, nu is er alleen een draagarm gebroken maar ook die is weer goed (gewoon met soldeer pistool vast smelten en het houdt super goed) en ook het gestuiter is nu weg, bleer aan de asjes van het diff te liggen en die heb ik mooi dicht gelast en ziet er nu super strak uit, heb me banden opnieuw gevult met schuim omdat er aan de ene helft veel zat en aan de ander niks en dat veroorzaakte ook gestuiter, van t weekend ga ik naar een oom van m'n vriendin die een FG baja heeft om eens een x te kijken voor wat nieuws, want ik wil eigelijk een nieuwe FG gaan kopen die al volledig alu is enzo.

sorry voor late reactie maar heb de laatste weken best druk en pc komt haast nooit meer aan, want een FG autotje is gwn veel leuker dan allemaal maar binnen achter zon schermpje...

groetjes danny

Asjes van het differentieel dichtgelast? Kan ik me niets bij voorstellen. Over de reparatie van je draagarm zullen we het maar niet hebben.
Wat ik niet snap; je hebt geen geld om deze auto fatsoenlijk te onderhouden, maar je denkt er well over om een full-alu FG aan te gaan schaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back