FF10

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Ja, Duitsers.......

Maar in NL ben ik in 14 jaar nog niemand tegengekomen die mode 4 vliegt, maar het kan uiteraard wel:)

Grt.

Ogen open doen Alexzzz .

Ik vlieg bijna 25 jaar, en dat mode 4 . :rolling:
Heb het natuurlijk wel geleert in Duitsland .

" Das Mekka der Modellflug "

Mvg Johan

Laatst bewerkt:
zo de FF10 is in tha house.... de 35Mhz versie (zender is identiek, alleen zendmodule en ontvanger zijn andere typen).
HZ8V6251.jpg

HZ8V6257.jpg

HZ8V6271.jpg

mvg, Z

Laatst bewerkt:
Mode 2 is wat gangbaarder, maar mode 4 vliegen een hele hoop mensen inclusief mijzelf.

Softwareprobleem is idd waar... Robbe geeft aan dat de trim op gas verdwijnt bij mode 4 en de trim op hoogte ook werkt voor het gas...beetje knullig bugje gezien de laatste bugs in de 2.4 ghz zenders. Het is een simpele softwarebug die ze gemakkelijk kunnen resetten. Nieuwe types worden snel uitgeleverd volgens Robbe.
Ben in afwachting van mijn nieuwe T10 met gastrim :D

hij is binnen

M'n nieuwe zender vandaag kunnen ophalen.
Eerste indruk, heb die FF dingen altijd bling bling dingen gevonden, maar goed, wennen we wel aan :wink:
Menu struktuur, is dus totaal maar dan ook totaal anders dan wat ik gewend was van de EVO van multiplex, gaan heel wat uurtjes inzitten vrees ik voordat ik er überhaupt wijs uitkan.
Getracht een fototje te plaatsen maar ik geloof dat de fotoupload van MBF alweer veranderd is? anders is het misschien storing, of ik doe iets fout.

Groet Ger.

Ger,

Menu zal best meevallen, wijst praktisch zichzelf uit wanneer je er wat begint in rond te snuffelen. FF9 en opvolger FF10 zijn zeer gebruiksvriendelijk kwa menu struktuur.

mvg,
Danny.

Idd multiplex rules...

Futaba heeft wel het beste uiterlijk, duurzaamheid en zendsysteem. Toch mis ik mijn MPX evo9.

Denk dat we met de tijd een beetje vergroeid zijn met de software die we gewoon waren.
Wanneer we dan overschakelen naar een totaal ander merk van zender lijkt het wel een beetje alsof we een cultuurschok ondergaan.
Als Futaba gebruiker heb ik de Evo serie van MPX ook altijd wel knap gevonden, maar als ik dan de afbeeldingen van het menu bekeek leek het voor mij ook nogal gecompliceerd.
Kwestie van tijd voor aanpassing en omvorming denk ik.

mvg,
Danny

Het kostte mij geen enkele moeite om van een Evo 9 naar een FF9 te gaan, het was verademing:p

Grt.

Het kostte mij geen enkele moeite om van een Evo 9 naar een FF9 te gaan, het was verademing:p

Grt.

Word ik dan toch een ouwe l#l ? :wink:
Op vakantie ga ik er eens lekker voor zitten om effe de manual te doorgronden, gelukkig is die niet in de nederlands, dit zou te eenvoudig zijn :wink: maar in de duits en engels.

Groet Ger.

Ik herken het wel ;) de enige verademing voor mij was storingsvrij elektrovliegen op PCM

Verder vind ik het een onding met hoog blinggehalte.

Ger,
Je kan als je wil de NL-handleiding van de FF9 downloaden deze heeft veel overeenkomsten met FF10 en zo kan je de uitleg welke niet direct erg duidelijk is in de
FF10 manual beter ontkluwen.

Zoals reeds gezegd, vrij binnenkort zal je dit hoogstwaarschijnlijk de makkelijkst te programmeren zender vinden.

mvg,
Danny.

en dan is 't niet zo prettig om een fel verlicht vlak recht onder je neus te hebben.

Zo fel zal die heus niet zijn hoor, waarschijnlijk gewoon net genoeg om te kunnen lezen wat er op het scherm staat:) En bij de T14 gaat het licht na een paar seconden vanzelf uit als je geen knopjes of het scherm indrukt.

Grt.

In de FF10 35mHz. zit standaard een normale zend-module met kristal in (module FM TW-RF).

De T-12FG daarentegen word standaard (via Avio&Tiger Frankrijk) met een synth.module geleverd.

De verlichting van de FF-10 kan je normaal instellen in je menu en hoelang deze dient te werken.

mvg,
Danny.

Laatst bewerkt:
Back