Zo.
Na de maiden van de Strega, nu hier weer verder.
Rustig verder met de ailerons.
Zoals jullie zien . . .
Ik kwam er achter dat de servo (hoewel slechts 9,3 mm dik) niet direct achter de aileron paste.
En een (1) rib-bay verder ook (nog) niet.
En . . .
Anyway, die moet dus
helemaal naar de wortel.
Wordt het wel wat zwaarder van; de 2 mm stang weegt nu ruim 5 gram . . .
Maar de servo zit dichter bij de romp, da's weer gunstig.
De crux is: hoe krijg is die stang (RDS) netjes de aileron in?
Omzetten tot 90º lukt wel, maar de radius van de bocht is (me) veel te groot.
Wat nu?
jan bedenkt wat!
Hier ben ik dus heeeel lang mee bezig geweest, voor ik zover was.
In het aluminium buisje zit een stukje 2 mm stang, uiteindelijk wordt dat alleen aan de servo-kant vastgelijmd; als nodig kan het in het buisje in de aileron nog wat glijden . . .
Belangrijk: alles moet gecentreerd liggen, anders gaat het wringen.
Maar hoe doe je dat?
Gewoon meten dus, obv. de prints van Profili, is uiteindelijk toch het makkelijkst.
Waar 'm nu nog de schoen wringt is dat het stuk in de krimpkous dat naar achter steekt te lang is, zo kan ik amper uitslag (aileron naar boven) maken.
Die moet dus nog wat ingekort worden.
Veronderstelling bij dit alles is: ik neem aan dat je twee stukjes metaalstang (piano wire) niet gewoon kunt solderen?
Moet met zilversoldeer? Hard solderen? Ben daar totaal niet in thuis . . .
Dus dan maar zo . . .
jan.