Vouwen van verenstaal om een hoek. Krappe bochten zijn brozer dan ruimere!
Soms helt een goede tool wel in het gelijkvormig buigen van herhaal werkstukken.
Goed gereedschap is het halve werk.
Moet je een pasbusje hebben voor je kruiskoppeling RDS, dan kan ik die wel voor je draaien en boren!
Zeer korte hevel voor hoogteroer. Nog riant in uitslag, want hoogteroer hoeft maar 3 mm per kant te bewegen...
Servo is verlijmd met 5 minuten epoxy... de minst sterke soort. Direct op de glasmat. Graupner DES servo... leeft daar thans 10 jaar!
Deze arm steekt wel uit in de testopstelling... veel korter armpje opgekomen. Ook verlijmd op de vleugel,
en tegen de ligger aangelegd. Dikste punt van de vleugel. Wel een servokapje, maar schaal is geen issue... en de snelste wezen in de groep... eigenlijk ook niet...
In een Enigma F5B heb je ook niet veel ruimte. 9 mm Servo DES... Bouwactie zo rond 2012?
Achterop ook weer op krap om in te bouwen... analoog de Hawk F5B... ook weer een verkenning maken...
Ailerondoorvoer in de vleugel... de punt van de Z-bend heb ik zelfs rondgeslepen.
Flap aansturing... volledig binnen het vleugeloppervlak onderzijde, boven moest het er echt doorheen... Sleufje in stang?
Om later te takelen met staalgaren en te borgen met CA. Dat laat alleen los bij standje heipaal op volle snelheid... de grond in.
Trucje GJVO en Gerben

Hoe klein en compact wil je het hebben...
Dat stangetje gaat door de bovenzijde vleugel. Minimalistisch uitgevoerd,
de flap kan echter een enorme uitslag naar benee maken... (methode Gerben)
Zo was het eindresultaat... prima voor deze vlieger... functioneel, niet schaal...
Ter inspiratie Jan...
Groet Bas