Als je aan 1 kant vlakt, bestaat de kans van die schuinte.
Echter als je met de schuifmaat een center had afgekrast, en daar toe de tapering had geslepen
daarna werkstuk keren, en stutten met vlulmateriaal, dan wordt de 'restfout' van het afschuinen
gecentreerd...
De rode lijn is mijn begrenzing. Dat kon ook zo, omdat ik het houtwerk laminaat heb opgebouwd.
De rode afzoming is direct ook het minimale aan hout,
dat ik wilde hebben voor het aanhechten van de folie...
Je kunt je hoogte ook doormidden nemen.
Dan richten.
Omdat de Cloud Dancer 60 2 afzonderlijke elementen heeft, een U-staaldraad veel flex
kan geven, en zich kan lossen in het balsa door inklinken...
De houten verbinder uit multiplex bedacht. Gestapeld vliegtuigtriplex en epoxy als verlijming.
Daarna in vorm gezaagd met de elektrische figuurzaag.
Een brace. Geeft een zeer sterke verbinding, stukken minder flex op de enkelvoudige aansturing.
Zelfde eerder toegepast in mijn herbouw Rascal 40...
Een brace kan ook nog in de achterlijst. Midden deel gaat rijkverzadig met epoxy tegen elkaar aan.
De lijmnaad masker je af met blauwe tape, en komt er geen lijm op het oppervlak.
Moet goed komen Jan...
Gr Bas
Echter als je met de schuifmaat een center had afgekrast, en daar toe de tapering had geslepen
daarna werkstuk keren, en stutten met vlulmateriaal, dan wordt de 'restfout' van het afschuinen
gecentreerd...
De rode lijn is mijn begrenzing. Dat kon ook zo, omdat ik het houtwerk laminaat heb opgebouwd.
De rode afzoming is direct ook het minimale aan hout,
dat ik wilde hebben voor het aanhechten van de folie...

Je kunt je hoogte ook doormidden nemen.
Dan richten.
Omdat de Cloud Dancer 60 2 afzonderlijke elementen heeft, een U-staaldraad veel flex
kan geven, en zich kan lossen in het balsa door inklinken...
De houten verbinder uit multiplex bedacht. Gestapeld vliegtuigtriplex en epoxy als verlijming.
Daarna in vorm gezaagd met de elektrische figuurzaag.
Een brace. Geeft een zeer sterke verbinding, stukken minder flex op de enkelvoudige aansturing.
Zelfde eerder toegepast in mijn herbouw Rascal 40...

Een brace kan ook nog in de achterlijst. Midden deel gaat rijkverzadig met epoxy tegen elkaar aan.
De lijmnaad masker je af met blauwe tape, en komt er geen lijm op het oppervlak.
Moet goed komen Jan...
Gr Bas
Laatst bewerkt: