Fanjet 600

Wat ik denk: dit hoeft niet zo moeilijk te zijn allemaal.

Zullen we er een keer samen naar kijken? Denk dat we dan snel tot een mooie oplossing komen.
 
Wow ik zou er niks meer aan doen en gaan VLIEGEN!! Met zon mooie kist,
Maar ja toch ook een heleboel geld....
 
Ehh ik tel 50, 100,...veel

Dus 750 is ook veel geld....
En je wil hem toch bouwen?? Of hebben? Das een verschil lijkt me
 
De romp van de Fanjet ligt er maar, en ik zie mij dat niet voor elkaar krijgen. :nooo:

Wie interesse heeft om dit unieke model over te nemen mag zich melden.

Schitterend project voor de komende herfst- en winter maanden! :p

Beschikken over CAD-ervaring en freesapparatuur is een pré. ;)


jan.
 
Ja... dat is een knap staaltje bouwkunst. Gewoon laten staan je bouwsel... komt echt wel een keer aan de beurt.
Was immers al zo een end?
 
De reden dat ik weer even googelde is dat ene Franc uit Cape Town hier een conversatie met mij gestart is.

Die is een Fanjet (110 cm) aan het tekenen (CAD), en wilde wat informatie (motor/prop configuratie).

Ja, dan begint het wel weer even te kriebelen! . . . :)


jan.
 
Heel goed :-) Zo werkt dat. Hoppen van het ene naar het andere projectje... en op een dag is alles af. Overigens... die grote Turbo-Fan-trainer vliegt prachtig, lijkt een heel goed vlieggedrag te hebben. Nu is even kijken hoe ik een Calmato ombouw naar zoiets :yes:
PS: Strega gaat weer heel netjes!
Gr Bas
 
Eerste puzzel is nu om Profili op m'n nieuwe computer aan te praat te krijgen, en een constructie te bedenken om de vleugel aan de romp vast te maken.

Dat had ik ooit beter moeten ontwerpen/uitwerken! :(

Geen idee meer wat me ooit bezield heeft . . . :hammer:

20161027_214253_1477661589243_resized.jpg


20161027_213138_1477661590184_resized.jpg



jan.
 
Langzaam maar zeker begint een constructie in om de vleugel aan de romp te bevestigen in gedachten vorm te krijgen.

Ben toch niet zo dom geweest als ik dacht: het vlak-liggende deel in de romp, onder de vleugel, met die vier gaten erin, ligt exact parallel met de instelhoek! :thumbsup:

Daar is duidelijk over nagedacht. ;)

Binnenkort meer.


jan.
 
Kent Profili ergens een optie om de lengte van bv. de bovenzijde van een profiel uit te rekenen?

Als ik de indekking op maat wil snijden en ik ga uit van het 3-view/de tekening, eindig ik natuurlijk altijd met een iets te klein stuk balsa . . .


jan.
 
Ben nog eens even het mailarchief ingedoken en ziet. :)

Mail van Ramoser van de varioprops.


Sehr geehrter Jan Brilman, besten Dank für Ihre Anfrage.

Der Fantrainer ist sehr empfindlich in Bezug auf Übergewicht.
Sie müssen das Modell also extrem leicht bauen, weil die
Landegeschwindigkeit ansonsten zu hoch wird.

Aus diesem Grund wäre der AXI 2820/14 viel zu schwer
und würde auch zu langsam drehen.


Für Ihr Fantrainer-Projekt würde ich also wie folgt empfehlen:
Motor: AXI2814/10 mit 1640 U/min und 106g/motor und 4mm Welle.
max. Strom für 60sec ist 40A damit würden für den Start
an 3S-LiPo knapp 500Watt zur Verfügung stehen.
Achtung, die Welle muß eine Abflachung für die Quer-
schraube des Propellers bekommen.



Als Luftschraube würde ich auf die leichter Propellergröße "6A"gehen:


1x 5-Blatt-Einstellnabe, Größe 6A,
z.B. für 4.0mm Wellendurchmesser Art-Nr.: 5406


5x 7.5"- Rotorblatt, Größe 6A,
für 191mm Propdurchmesser
für max. 14500 1/min, ungekürzt Art-Nr.: 191-6



Das Mantelrohr würde ich etwas größer im Durchmesser als
maßstäblich ausführen, also z.B. mit 150mm Innendurchmesser.
Somit könnten wir die Luftschraube auf einen Durchmesser von
149mm für Sie abdrehen. (=0.5mm Spaltmaß).

Klonk mij destijds blijkbaar ook allemaal erg plausibel in de oren, want ik heb het opgezocht en nagemeten: de gaatjes die nu in het motorspant zitten kloppen met de bevestigingspunten van de aanbevolen motor (AXI2814/10).

Dus daar doen we het dan maar mee . . .


jan.
 
Back
Top