Fanjet 600

Nou . . . :?


Was dat niet hier ergens, iemand die schreef: 'Good decisions come from experience; experience comes from bad decisions'?

jan.

Pijnlijk om te constateren, maar mooi om straks op terug te kijken als de kist straks pronkend op het veld staat.

Al wordt mijn volgende onderschrift; "wat je niet kunt accepteren moet je veranderen, wat je niet kunt veranderen moet je accepteren"

En dit valt denk ik wel in de categorie, niet te accepteren. Veel succes en wijsheid bij het veranderen.....
 
Dickie schreef:
Hallo Jan je hebt toch geen secondelijm gebruikt
Jij mag nooit meer raden! :bad-words:

;)


Pennetje warm maken had gekund (niet aan gedacht), maar dan zat de goede ronding er nog niet in . . .

Eerst zien waar ik zo'n cockpitvergrendeling scoor.

Zit er eigenlijk nog kwaliteitsverschil in die dingen?


jan.
 
Had je hem wel kunnen hergebruiken

Ja, dat is waar.

Maar, als ik me daar zorgen over ga maken, wat ik allemaal al niet (aan geld) door de plee gespoeld heb . . . :???:

:help:

Dan slaap ik niet meer, vannacht . . . :nooo:

Doe ik dus niet. :D


jan.
 
Hoe heet zo'n cockpitvergrendeling in het engels? :confused:

Ik moet toch wat bestellen bij KobbyKing, ik dacht, kan het dan gelijk meenemen. :)

Maar kan het op de HK site nog niet vinden . . . :nooo:


jan.
 
Voor de mensen die wachten op nieuws over de Fanjet: die gaat even de motteballen in. :wink:

Er nadert weer een nieuw vliegseizoen en dan wil ik een paar dingen af hebben:
- Durafly P-51
- Topmodel K8-b

En er hangt nog wat aan het plafond, daar moet eigenlijk nog verf op . . .


jan.
 
Ik kreeg een interessante suggestie: vervang de constructie tussen het voorstuk van de romp en de staart, door een aantal gefreesde bv. aluminium delen, waar je de mantel van de fan in kunt schuiven, en vervolgens de rest van de staart aan kunt bevestigen (schroeven bv.). :confused:

Oa. dus het deel dat de mantel van de fan omsluit.

full



Food for thought. :D


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je overigens de achterkant verwijderbaar houden? Als die duct zit is het toch goed?

Wat betreft die montage, Ik zat te denken beugels rondom de duct (bevestigd aan de duct) tot net er achter. Daaraan kan je dan de hele achterkant vastschroeven (in basis de motormount/motor en de rest van de staart.
 
Een snelle schets van wat ik bedoel ( dit kan dan aan boven en onderkant. Links en rechts zou ook kunnen maar kan mogelijk ook eenvoudiger/lichter)

voorbeeldvoorjan.png


Kleine toelichting:
- Links is de cockpit
- Rechts (grootste gat helemaal rechts) is montage aan staart/motormount
- 2 ongebruikte gaten bovenin zou de duct aan vastgeschroefd kunnen worden bijvoorbeeld
- Opening onderin ( inham) is waar de duct zou moeten komen
 
Goed bezig, Stef! :p

Alleen, waar ik tot nu toe aan dacht is het volgende.

De duct bestaat (tot nu toe) uit die ring van twee dunne lagen sperrholz.

Daar komt die balsa ring omheen die de profielvorm/stroomlijn eraan geeft, maar: er moeten vier sleuven over- open blijven (je raadt op welke plaatsen): en daar zouden dan delen zoals je die getekend hebt, in moeten vallen.

Schroeven: nee, het is al zo dun, daar is geen ruimte voor, ben ik bang.

In iedergeval niet haaks op de duct.

Als je de bovenste en de twee aan de zijkanten demontabel maakt, dan kan de duct dus ingeklemd worden.

Er in laten zakken, propellor monteren, bovenste vastschroeven, twee zij-bomen vastzetten (of misschien wel andersom): klaar.

Wordt vervolgd. :D


jan.
 
Alleen de bovenste demontabel maken (als een soort deksel) is inderdaad wel een goed idee. Is nog eenvoudiger zelfs!

De overige gewoon vaste beugels van maken die er omheen vallen en alleen de bovenste met een scharnier en schroef/lock mechanisme. Je ziet ook bij het origineel dat de bovenkant het zwakste is (heel dun vergeleken met de rest van het toestel).
 
Alleen de bovenste demontabel maken (als een soort deksel) is inderdaad wel een goed idee.

Eh, nee, net niet. :)

De zijbeugels moeten ook aan de kant kunnen, anders past die balsa stroomlijn er niet langs. :nooo:

De beugels moeten de basis van de duct omklemmen (plm. 143 mm), de duct met op opbouw is dikker.

Zie post 203: fanjet-600-a-14


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem omhoog er uit haalt is dat dan toch geen probleem? Dan maakt het niet uit of de voorkant dikker is want je trekt hem niet naar achteren toe.
 
Juist als je de duct er horizontaal, recht naar achteren, uit zou trekken, maak het niet uit dat het tussen de sleuven dikker is.

Als ik tijd had zou ik het tekenen. ;)

:nooo:

(Overigens is de idee van hem op die wijze er op en af kunnen schuiven op zich niet gek. :p )


jan.
 
Back
Top