F5B wedstrijd te Odoorn

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Goedendag allemaal,

12 Juni is de tweede wedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap F5B.
Deze wedstrijd wordt gehouden op het schitterende veld van modelvliegclub Odoorn.
Degenen die mee willen vliegen verzoek ik om zich in te schrijven op de website F5B.nl - Home

De aanvangstijd is 10 uur, even invliegen en dan gaan we 3 ronden vliegen, in Bergeijk bleek 4 teveel te zijn.
Dus, als je een hotliner hebt, kom langs, vlieg mee.
Je wordt aan alle kanten geholpen en we zijn allemaal nog aan het leren.

Dus... even aanmelden op de site en dan zien we elkaar op 12 Juni!

Oh ja, zijn er mensen die na de wedstrijd weer gezellig uit eten willen?
Laat dat dan even weten!

odoornklein.jpg

Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Jaaaa! Ik zal er zijn!

Het is een stukje rijden, maar dat heb ik er graag voor over.
Hoop dit keer met iets meer rust door de dag te komen, dat zal de schade wat beperken tov Bergeijk en de resultaten ten goede komen.

Eten na de tijd was in Bergeijk erg gezellig, ik ben voor!

Groet,
Gerben

Zal er ook zijn. Ik moet toch een keer een score neer kunnen zetten. Ergens wat eten lijkt me ook een prima plan.

Ik ben er weer zeker bij, en eten ik ben daar natuurlijk ook weer bij!
Was zeker geslaagd de vorige keer.

Hopelijk kan ik me de hawk vliegen.

Ik kan er weer niet bij zijn, er is al een weekend gepland.
Anders wel een leuke formule met het eten achteraf.

Vlieg ze.

Val

full

Hallo,

Ik heet jullie allen van harte welkom op ons veld in Odoorn. Landelijk gelegen in een van de fraaiste achtertuinen van Nederland, vakantieland.

De club is te vinden aan de Achterweg 6, 7874 TL Odoornerveen

De locatie is eenvoudig te vinden via Google Maps
Google Maps
en natuurlijk eenvoudig met de TomTom.

Als het nodig is maak ik nog wel even route met een kaartje, op basis van Google Maps.

In de omgeving van het veld is overigens voortreffelijke horeca te vinden voor logies (indien nodig).
Odoorn heeft Hotel De Stee. Eesergroen heeft een klein alleraardigst familiehotelletje Hotel Restaurant Lucy's Inn en in Exloo tref je Hotel-Café-Restaurant De Meulenhoek. Iets noordelijker zit in Borger, Hotel Borger.

Als het weer het toelaat kunnen we de middag afsluiten met een barbecue. Kosten zullen 10 euro bedragen.
Minimum aantal deelnemers 10 man. Maar dat halen we vast wel met enige OLC aanhang.
Laat me voor donderdag 10 juni even jullie deelname weten. Dan kan ik het boodschappenlijstje inplannen. Dat kan via de F5B site, of via het forum.

Groet Bas Busking

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag vanavond zelfs een A4tje voor de wedstrijd van Odoorn hangen bij http://www.hangar.nl dus winkeliers zijn ook op de hoogte van het F5b geweld.

BBQ ben ik ook voor!

p.s. Bas meld je je ook nog even netjes aan op de site?

Laatst bewerkt:
Ik ben meer voor een etentje in een restaurant, het is nog vrij fris 's avonds.
Maar we gaan wel stemmen..

Wie is er voor BBQ en wie is er voor restaurant?

GJ

Jep, ik zal me ook nog even aanmelden! Goed dat je het zegt.

Ik vlieg echter niet mee. Heb gewoonweg amper tijd gehad om verder te hobbien.
Beetje knutselen en forummen... gaat nog net tussen de bedrijven door. (zelfs nu ben ik nog aan het werk) Zal wel het Wilcootje meenemen. Talent genoeg om me weer er even door het jachtige tempo van de kist heen te loodsen. :rolleyes:

Laten we hopen dat het bij mooi weer blijft. Want dan is het goed toeven bij ons.
Natuurlijk... de horeca is zeker niet slecht. In Exloo, nooit gegeten, rij er vaak doorheen. Maar het ziet er altijd bere gezellig uit. Bij de Stee in Odoorn is het ook vast goed toeven... maar er zit meer aan smikkel paradijzen. Goed advies heeft vast een Odoorner ingezetene, bij ons in de club.

Hmmm... en wat de horeca mist... zet de club weer om hé :yes:

Op naar de 25 graden!

Laatst bewerkt:
Bas, we nemen speciaal voor jou je instructeur mee die je ook bij de ACK had.
Ruud gaat mee, met leraar leerling systeem.

GJ

Heb zelf al een LS-systeem opgezet... uit nood geboren.

Doppel MPX-evo + kabel en reeds ingesteld... voor mijn kistje.. althans...
In m'n Wilco zit een Jeti 2.4Ghz geprikt...
Zelfs dan nog geen tijd gehad om er mee aan de zwier te gaan! Is van de zotte!

'We' kijken de kat uit de boom :p

Ik denk dat er veel animo voor de les kist zal zijn!
Ruud krijgt het druk!

Nee, de leskist gaat door Gerben gevlogen worden.
Hij staat in zijn zender.

GJ

Wie weet of ik kom. Heb wel weer vrij geregeld maar niks vliegklaar en wellicht wat anders belangrijks te doen.

Verder weg van Schiphol kan niet het?! Hahaha

Jos

hmm, veel hotel's zitten al vol. Dan toch maar gewoon vanaf huis vertrekken.

p.s. de site van Odoorn ligt al een paar dagen plat.

Yep,

Site ligt plat, komt niet echt uit. Echter hebben we te maken met een samenloop met famlieomstandigheden van de beheerder.

Hotels: Het is een beetje afhankelijk van wat je wil. Je kan de straal ook groter leggen.
Groningen (Hampshire Hotel) zit op 45 minuten. Dat is ook mijn reistijd naar Odoorn. Emmen is te doen, zo ook Assen.
Grote rijtijd... rijdt met grote regelmaat Groningen-Den-Haag vice versa op een dag. Dat is te overleven. Van de brandstofkosten wordt ik wat minder vrolijk.

Ik lees een tendens naar uit eten gaan. Dat kan, maar dan spekken we minder de kas van de OLC. Dat was ook een beetje de bedoeling van de caroussel, clubs een duwtje in de rug, tov de beschikking van een veld. Niet?
Het zal een beetje afhankelijk van de BBQ-inschrijvingen zijn.
Ik gooi het a.s. zaterdag nog even in de clubevenementenvergadering.

Kan mij voorstellen dat op een gegeven moment de BBQ uit je neus komt, zeker als je in zo een draaimolen zit.
Als ik twee keer per jaar sta te roosteren achter een grilletje, is het eigenlijk al heel veel.:rolleyes:

Gr Bas

@ Gert Jan: Kom je dit weekend nog langs, of ga je naar Duitsland?

Bas, ik bel je straks even.
Dat wilde ik gisteren al maar was zo gaar van 4 uur in de file staan...

GJ

Zaterdag gaan we weer aan de gang.
De verste lokatie van het jaar, Odoorn.
Helaas zijn er wat uitvallers en gaan we met 5 a 6 deelnemers van start.
Mochten er nog wat mensen zijn die mee willen doen, kom langs, schrijf je in en probeer het een keer, al heb je een Blizzard, gewoon doen!
Je krijgt alle hulp die je wilt.
Neem wel een 2e ontvanger mee met xtal om op het timingsysteem aan te sluiten.
Deelname is 5 euro per piloot, dit betaal je aan de club.
Voor bezoekers is het natuurlijk gratis.
Koek en sopie is op de club te koop, dus je hoeft geen flessen cola, broodjes en dergelijke mee te slepen.

Voor de "cracks" :
we verwachten je voor 10 uur.
Half uurtje voorbereiding en dan beginnen we.
We vliegen 3 ronden met 1 schrap.
Ook is het de bedoeling iemand bekend te maken met de wedstrijdleiding, dan kan ik volgende keer misschien ook meevliegen.
Omdat er weinig deelnemers zijn kunnen we rustig aan doen.
Als we na de wedstrijd tijd over hebben kunnen jullie nog even trainen, eventueel wat dingen testen aan afstellingen aan je model.

Het plan is om met z'n allen wat te gaan eten, vorige keer was ook erg gezellig en je leert elkaar ook op een andere manier kennen.

De website van OLC ligt plat, daarom nog even een documentje wat ik gekregen heb.
http://www.f5b.nl/OLC.pdf

Het veld ligt aan de achterweg 6.
Ik plaats weer wegwijzertjes (oranje bordjes) vanaf een strategisch punt naar het veld.
Dat maak ik hier vrijdagavond bekend.

vanaf vrijdagavond staat de F5B telefoon weer aan 06-396 140 55

Ik logeer in Hotel de Stee, dus daar ben ik ook bereikbaar.

Zijn er nog vragen , stel ze gewoon.

Tot zaterdag!

Laatst bewerkt:
Back