F3A B/C wedstrijd in Son!

't is geen 'matsen' ;).. het is van normale vlucht naar rugvlucht en dan weer terug. Daar slaat dat terug op. Niet op de rolrichting. (imo).

Ik zou 'doorrollen' ook verkeerd uitgedrukt vinden, omdat het 2 halve rollen zijn waar een enorm stuk rugvlucht tussen zit. Het is geen puntsrol.

Ik vind een 0 voor een verder goed uitgevoerde rugvlucht waarbij de rollen dezelfde kant op zijn, niet passen in het kader van het C programma.

Maar goed, we gaan er niet uitkomen en het maakt ook niet uit, zolang iedereen het hetzelfde doet.
 
Maar goed, we gaan er niet uitkomen en het maakt ook niet uit, zolang iedereen het hetzelfde doet.

Klopt, iedereen denkt er het zijne van, dat is niet erg. Het is na de eerste ronde in ieder geval uitvoerig besproken en er is een standpunt gekozen.

Mijns inziens moet je ook in een instapklasse op dergelijke regeltjes letten, maar goed, die mening deelt dus niet iedereen:)
 
hebben jullie misschien ook meer uitslagen van de dag..Ben benieuwd hoe de rest van MVC midden Nederland het heeft gedaan.

Groeten
Harry
 
Laat ik dan vandaag het copy/paste werk eens doen:

Code:
F3A B/C wedstrijd Modelvliegclub SON

 

Uitslagen   F3A B       

 

Pos Pilot                          Prcnt    Summary

-----------------------------------------------------------------------------------

 1  Schijndel van;Harry         1000.0000    R1:1000.0000 R2:1000.0000

 2  Meij;Hans                    961.5400    R1:933.8800  R2:989.2000 

 3  Zegers;Johan                 923.1600    R1:978.6500  R2:867.6700 

 4  Broeksteeg;Mark              899.5800    R1:862.8400  R2:936.3200 

 5  Zikken;Henri                 895.4850    R1:896.9800  R2:893.9900 

 6  Mooren, van der;Bert         857.0600    R1:929.0500  R2:785.0700 

 7  Blokland;Alexander           848.2050    R1:821.4400  R2:874.9700 

 8  Hartog, den;Jan              840.2350    R1:855.9800  R2:824.4900 

 9  Selten;Harry                 812.7650    R1:794.4100  R2:831.1200 

10  Riele, te;Nando              791.2850    R1:841.3700  R2:741.2000 

11  Dees;Bram                    747.2350    R1:695.7400  R2:798.7300 

Scores between () are not used for the totalscore

 

 

Uitslagen   F3A   C

 

Pos Pilot                          Prcnt    Summary

-----------------------------------------------------------------------------------

 1  Wagenaar;Volkert            1000.0000    R1:1000.0000 R2:1000.0000

 2  Held;Maarten                 921.6550    R1:896.1500  R2:947.1600 

 3  Meer, van der;Ralph          856.9550    R1:837.8500  R2:876.0600 

 4  Jonker;Ruben                 854.3500    R1:871.8700  R2:836.8300 

 5  Dinkla;Mart                  844.8550    R1:878.1300  R2:811.5800 

 6  Kroes;Ruud                   805.7400    R1:765.4500  R2:846.0300 

 7  Stappen, v.d;Ad              794.8500    R1:727.2500  R2:862.4500 

 8  Wierda;Niek                  683.7300    R1:724.4900  R2:642.9700 

 9  Smetsers;Ron                 656.0800    R1:652.3100  R2:659.8500 

10  Osenga;Frans                 450.6850    R1:466.0700  R2:435.3000 

11  Ormel;Henk                   293.4150    R1:222.4200  R2:364.4100 

12  Janssen;Robin                206.4850    R1:356.7300  R2:56.2400  

Scores between () are not used for the totalscore
 
mooi dat er toch nog 2 vluchten afgemaakt zijn! Henri, gefeliciteerd met het verslaan van Bert en Alexzzzzzzzz. Aangezien dat je doel was :-)

Dat was zeker niet mijn doel hoor.. mijn doel is nog steeds hetzelfde als waarom ik begonnen ben met F3A, ik wil beter leren vliegen en F3A is in mijn ogen de beste leerschool die er is. De competitie is dan ook voornamelijk tegen mijzelf, om het beter te doen dan de voorgaande keer, verder te komen, enzovoort. Tot nu toe lukt dat.

Daarnaast is het wel leuk om zo af en toe elkaar over en weer een beetje te pesten, hier op het forum is dat een beetje een running gag tussen mij, Alexzzz en Bert. Bert heeft vorig jaar de C klasse gewonnen 'ten koste van mij', en Alexzzz heeft tot nu toe altijd beter gevlogen. Als het dan een keer andersom is, ja dan plaag ik even terug :)

Ik ben toch maar niet komen kijken, had ik graag willen doen! Echter andere prioriteiten... heb voor de derde keer met mijn nieuwe Leviosa gevlogen en ben druk bezig de Spark klaar te krijgen.

Kan het mij goed voorstellen dat je ervoor gekozen hebt je nieuwe kist in te vliegen.. zo heel veel tijd heb je niet en ook al is het dezelfde kist als de vorige, min of meer, ik weet inmiddels wel al dat er niet zoiets bestaat als 2 dezelfde kisten, dat het afstellen en leren kennen van je kist 50% van de sport is.

Hoe bevalt de nieuwe?

Wat betreft de wedstrijd.. de B-vliegers hebben de C gejureerd en ik was 1 van de juryleden. Een aantal dingen die mij opvielen en die ik mee wil geven:

1) de dubbele immelman: dit moet geen 'worst' zijn. Het moet qua formaat eigenlijk zo zijn dat je 2 loopings tegen elkaar hebt liggen. Het viel mij vandaag bij meerdere mensen op dat ze 'm heel breed maken; dat kost je punten
2) de spin is pas een spin als er spin op staat. Dus: echt stallen, 3 'echte' slagen maken, daarna je kist nog een stuk door laten vallen en dan pas uitvliegen
3) hoge hoed: de rollen horen in het midden. Dus niet: omhoog, direct rol, heel stuk omhoog, enz, maar: omhoog, even stukje doorvliegen, rol, stukje doorvliegen, enz.
4) radii moeten in een figuur overal gelijk zijn. Als je met een mooie ruime radius aan je hoge hoed begint, moet je je toestel bovenin niet 'de hoek omdrukken', maar daar dezelfde radius aanhouden
5) de beste manier om fouten te corrigeren is om ze niet te maken. Vooral het echt rechtleggen van je kist voor je aan een lusdeel begint. Ligt je toestel al iets onder een hoek, zul je schuin omhoog gaan.
6) voor alle figuren geldt: een figuur is pas afgelopen als ie afgelopen is en begin pas aan een figuur als het er tijd voor is. Ik heb veel mensen gezien die te snel na een figuur (dus eigenlijk nog in het figuur) begonnen te sturen, of die te vroeg aan een figuur begonnen. Voorbeeld: rugvlucht. Je hebt in de C de ruimte (want vrije kaderloze keerfiguren), maak daar gebruik van, zorg dat je echt goed klaarligt voor je er aan begint, rol 'm in, passeer het midden, rol 'm uit, en vlieg dan eerst nog een stukje rechtuit voordat je aan je keerlus begint.

Als algemene tip voor bijna alle C-vliegers: ga serieus keerfiguren vliegen, geen bochten. Pak keerlussen, halve vierkante loopings, enzovoort. Vlieg die figuren ook echt af, alsof het 'echte' figuren zijn. Hiermee wordt het beeld van je hele vlucht veel rustiger en blijf je 'in de swing' van het precisievliegen. Daarnaast dwing je jezelf op die manier alvast tot het corrigeren van diepte etc in een figuur, wat je later, mocht je naar B overstappen, werk scheelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet ik Hans, ik copy/paste dat dan ook niet als antwoord op Alexzzz, maar als antwoord op Harry (dagored) :)
 
Maar 1 uurtje bij rosmalen? Wij ietsje langer...
Tsja regen en verderop 1 baantje weggekruist, alles vast.

Gosh, heb ik dit keer weer een indoor 3D jongere achter me gelaten? :mrgreen:

Disclaimer: Dit slaat niet op Robin, die had zoveel pech..
 
Laatst bewerkt:
Maar 1 uurtje bij rosmalen? Wij ietsje langer...
Tsja regen en verderop 1 baantje weggekruist, alles vast.

Ja, bij Rosmalen zijn we nog een tijdje bij de Mac blijven zitten, in de hoop dat de file zou oplossen..........niet dus:rolleyes: Bleek ook dat ze een afslag hadden afgezet, moesten we héééélemaal omrijden en weer opnieuw achteraan aansluiten in de file, grrrrrrrrrrrr...
 
Ik beng gewoon doorgereden, zo lang was die file nu ook weer niet.. en daarna nog een enorme stortbui.

Was een half uurtje later thuis dan ik geweest was zonder file, valt dus wel mee :)
 
Ik heb precies een uur vast gestaan en net na Henri vertrokken grrr.

Ja precies, denk dat Henri precies een gaatje te pakken had in de file. Maar het kan ook zijn dat je met zo'n micro-autootje tussen de file door kan rijden dus dat ie het niet eens heeft gemerkt dat er file stond :mrgreen:
 
Wij waren pas om 18:30 in Amsterdam.
Zat bij ons in de eerste plaats ook helemaal vast, maar met behulp van de tomtom functie "zoek alternatieve route" vonden wij een file vrije baan.
 
Back
Top