F3A-B/C wedstrijd, 27 juni 2009, Waddinxveen.

Wie heeft het over opgeven? Volgens mij gaf ik aan P-11 te gaan oefenen.

Dit resultaat boeit mij echt niet hoor, als het nou zo was dat ik er 'volop stond' en 'mijn best' gedaan had, misschien, maar dan nog vlieg ik voor mijn lol en om mijzelf te verbeteren, niet om te winnen..

Soms heb je andere dingen aan je hoofd en concentreren op vliegen gaat dan gewoon even niet.

In Utrecht ben ik er niet niet bij vanwege het resultaat van deze wedstrijd, ik had mij al afgemeld vóór de wedstrijd van vandaag, alleen is Richard even niet aanwezig dus is de site nog niet bijgewerkt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat was de reden van de motoruitval ?

ik snap nog altijd niet dat je niet meer meedoet, het zal wel niet om dezelfde reden zijn als Alex gestopt is met F3A-X ?

aan het toestel ligt het niet, te veel willen doen daarentegen wel denk ik. Inzet laatste maanden 200 % en resultaat volgt niet meteen. Ik ken dat gevoel maar doe dan toch maar gewoon mee voor de lol.
 
Nee zowel het resultaat van vandaag en het niet meedoen in utrecht hebben met redenen van persoonlijke aard te maken, niet met inzet, overkill, angst, of wat dan ook. Ik vind het resultaat van vandaag ook niet erg of teleurstellend, helemaal niet, ik wist vanochtend al dat ik niet goed zou vliegen vandaag. Je moet je wel echt op een vlucht kunnen concentreren.

Ik zie ook wel resultaten van de inzet, qua vliegen zit ik niet gruwelijk ver van Hans af, die vandaag won.. ik ben alleen nog niet consistent genoeg daarin, maar dat komt wel.

Ik had vandaag beter ook kunnen skippen qua vliegen, voor de rest was het wel een hele aangename dag.

De reden voor de motoruitval is onbekend. De teller voor die kist staat, met vandaag erbij, op 167 vluchten en daarbij heeft ie 4 vluchten dit probleem gehad. Hij vliegt, is gewoon bestuurbaar, maar dan schakelt de regelaar de motor uit. Je moet 'm dan naar idle toezetten en dan even later pakt ie wel weer op.

Reeds uitgesloten oorzaken:
1) ontvangeraccu/regulator (ding blijft ten alle tijde bestuurbaar)
2) failsafe (is zo ingesteld dat ie, mocht die inspringen, naar beneden komt.. en daarbij was ie wel bestuurbaar)
3) teveel stroomvraag van motor - ik vlieg nu met een 18x10 prop waarmee ie aanmerkelijk minder stroom vraagt dan de 18x12 waar ik het gros van die 160+ vluchten heb gemaakt
4) te warm - de regelaar is op z'n hoogst licht lauw na een vlucht
5) timing - hij stond op 'automatisch' ik heb 'm na de 3e keer op '20' gezet, wat een vrij behoudende timing is
6) celdetectie - hij stond op 'automatisch', na de 1e keer heb ik dat vastgezet op 8 cellen

Het is ook heel erg incidenteel (nu dus 4 keer op 167 vluchten) en de vlucht erna is alles gewoon weer goed.

Mijn gok is dat er iets misgaat in de initialisatie van de regelaar, ook omdat het is opgelost als ie echt uit en weer aan gezet is. Tweede jammere is dat het op de grond absuluut niet reproduceerbaar is, ook niet als ie er last van heeft. Als ie in de lucht is uitgevallen kan ik 'm landen en dan daarna de accu op de grond probleemloos volgas of continu wisselend vol gas / geen gas leegtrekken zonder storingen.

Al met al dus een vaag iets. Zolang hij het houdt op gemiddeld 1 keer per 40 vluchten, kan ik er mee leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prettig genoeg was het vandaag echt geweldig weer.
Ook het feit dat we in de C 3 ronden konden vliegen was top en voor herhaling vatbaar. Ik had zowaar de 3e vlucht eens iets minder plankenkoorts :-)
 
wat was de top 3 voor de B en C?

Hans
Johan
Mark

Volkert
Maarten
Ruud

Job jij zit in de VS begreep ik, dus wat aanvullende info.
Harry was er gisteren niet bij. Ik vermoed dat hij gezien de weersvoorspellingen afgezien had van een overbodige reis naar 'De Goudse'
Het weer is hier onwaarschijnlijk geweest. De voorspellingen waren zo'n beetje de hele dag onweer en buien. We hebben in Gouda ook alles gezien, beginnend met nevel en mist, vervolgens laaghangende egaal grijze bewolking, daarna wisselend bewolkt, toen weer helemaal donker met overal om ons heen de buien. De dag eindige met volop zon. Er is geen druppel gevallen in Gouda.

De afgelopen twee wedstrijden B/C dacht ik de dag van te voren dat de wedstrijd wel afgeblazen zou kunnen worden. Twee keer blijkt er dan toch op en normale manier een wedstrijd gevlogen te kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Website F3A is weer bijgewerkt, de uitslagen staan er weer op evenals de foto's. Het was weer een geweldige dag met veel deelnemers en ondanks de voorspellingen toch ook goed weer. Namens de SC bedankt voor het enthousiasme en de medewerking. Tot ziens bij de volgende wedstrijd.

gr richard
 
Back
Top