F3A-B/C wedstrijd, 27 juni 2009, Waddinxveen.

Vandaag weer de nodige trainingsvluchtjes gemaakt (zou ik meer moeten doen:mrgreen:) Hopelijk van de week 's avonds nog een keertje, en dan zaterdag maar weer eens kijken wat het wordt:D

Veel te snel weer.. nog lang niet uitgeoefend. Ben de laatste tijd eerder achteruit gegaan dan vooruit, teveel bezig geweest met andere zaken (zwaartepunt/prop/etc).. hoop deze week nog minimaal een paar vluchten te kunnen maken bij wat minder wind.

Vandaag ook in de namiddag gevlogen met vol crosswind in de "van je af" richting. Met een klein kistje als de Oxalys is het in deze weersomstandigheden wel even aanpoten om een redelijk strak programma neer te zetten! :)
De eerste vlucht was een ramp, de 2de aardig. Nu moet de routine er nog in!

Gaan de B vliegers zaterdag weer de C jureren?

Geen idee. Volgens mij werd het experiment succesvol geacht, dus het zou mij niets verbazen.

Vorige week te hard gelandt en zat er in het landingsgestel van de X-tra een paar scheurtjes..);
Dus mijn vader heeft weer gerepareerd en donderdag nog even trainen en als dan alles goed gaat gaan we zaterdag weer meedoen in waddixveen(thuiswedstrijd:))
Dus hopelijk tot dan.

grt Ralph.

Hoop wel dat het weer zaterdag een beetje redelijk blijft:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width=410 bgColor=#ffffff border=1><TBODY><TR align=middle><TD width=110 height=24></TD><TD width=110 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]za, 27-06 [/FONT]</TD><TD width=110 height=24>[FONT=Arial,Helvetica][/FONT]</TD></TR><TR align=middle height=34><TD>[FONT=Arial,Helvetica]minimum
temperatuur
[/FONT]</TD><TD width=110>[FONT=Arial,Helvetica]16°C[/FONT]</TD><TD width=110></TD><TD width=110></TD></TR><TR align=middle height=34><TD>[FONT=Arial,Helvetica]maximum
temperatuur
[/FONT]</TD><TD width=110>[FONT=Arial,Helvetica]24°C[/FONT]</TD><TD width=110></TD><TD width=110></TD></TR><TR vAlign=center align=middle height=44><TD>[FONT=Arial,Helvetica]weer[/FONT]</TD><TD width=110>
wbg2__.gif
</TD><TD width=110></TD><TD width=110></TD></TR><TR vAlign=center align=middle height=44><TD>[FONT=Arial,Helvetica]wind[/FONT]</TD><TD width=110>[FONT=Arial,Helvetica]NO 3[/FONT]</TD></TR></TBODY></TABLE>

Vooralsnog gaat het goed alleen staat er een veel te grote ventilator aan buiten.

Die onweersbuien is in de zomer eigenlijk altijd in de namiddag/avond. Vaak is het dan overdag wel mooi.. hoop dus op een mooie, warme dag met de wind zoals nu opgegeven.

Hoe is de orientatie van het veld eigenlijk?

Volgens mij gaat het helemaal goedkomen. Voor de komende dagen warm en droog en 's avonds onweer. Zaterdag weinig wind (2, VAR).. 1-11mm regen.

Roosendaal is afgelast op de dag zelf, niet van te voren. Ik verwacht dus dat het gewoon doorgaat en eigenlijk verwacht ik ook gewoon mooi weer.. hoezo jan optimist? :P

Als die 11mm maar in de avond valt, dan is het best:p Het is wel al de derde wedstrijd op rij waarmee we mazzel hebben met de wind:D

Ik heb er wel weer zin aan. Erg weinig getraind, dat wel.
Vanavond nog net 3 vluchtjes kunnen doen voor het donker was en ik hoop morgen weer te gaan.

's ochtends zal het prima zijn. Het hangt er gewoon vanaf hoe laat die regen begint. Vanochtend op de radio: 's middags FLINKE regenbuien. Maar hopen dat dat na 17:00 is.

Wel redelijk wat geoefend (nu 135 vluchten in totaal met de WindS) en wel wat vooruitgang geboekt, maar het blijft toch een momentopname, hoe je het die dag doet. Ben nog niet consistent genoeg in het vliegen, maar dat komt wel.

Back