Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik sta op het punt om lak voor bescherming op te brengen,
Maar hier twijfel ik tussen mat of satin wat is het advies?
En wat komt het dichtst bij de authenticiteit?.

Ik sta op het punt om lak voor bescherming op te brengen,
Maar hier twijfel ik tussen mat of satin wat is het advies?
En wat komt het dichtst bij de authenticiteit?.
Mijn voorkeur gaat naar mat omdat matte lak geen afbreuk doet aan kleur en structuur, maar ik adviseer altijd als je niet zeker bent om een proefstukje te maken en aan de hand daarvan je keus te maken.
Kleur en materiaal keuze is altijd afhankelijk van eigen smaak en daarin verschillen we nogal eens van mening. Wat uiteraard geen slechte zaak is, want anders zou het maar een saaie bedoeling worden;).

Vandaag lijstje voor de reling geplaatst en afgeplakt voor de lak bescherming

4921DE51-B8C0-4AF0-A35C-6E800618D694.jpeg

Ik ben de "la Candelaria" aan het maken van Occre. 1:85 (69cm lang)
20201224_211632.jpg

Als die af is heb ik een mooie doos van Artesania Latina.
20201224_234545.jpg

Hetzelfde schip als wat jij nu aan het maken bent.
Maar ziet er toch iets anders uit.
Deze heeft heel veel, zeer gedetailleerd scheepsbeslag. En is 1:60 (80cm lang)
Heel veel plezier met het bouwen van dit schip.

Ik ben de "la Candelaria" aan het maken van Occre. 1:85 (69cm lang)
Bekijk bijlage 411079

Als die af is heb ik een mooie doos van Artesania Latina.
Bekijk bijlage 411078
Hetzelfde schip als wat jij nu aan het maken bent.
Maar ziet er toch iets anders uit.
Deze heeft heel veel, zeer gedetailleerd scheepsbeslag. En is 1:60 (80cm lang)
Heel veel plezier met het bouwen van dit schip.
Hallo Jds73

Dank voor je reactie
Mooi schip de “Candelaria” ziet er mooi uit wat ik zo kan zien, is er geen verslag van ?.

ik bouw mijn Bark Endeavour volgens de replica Australië (zie ook foto’s in dit verslag) geeft een ander beeld qua kleuren en de toevoegingen wat ik uit het boek Endeavour van Karl Heinz Marquardt haal. Streef er naar om het schip zo Authentiek mogelijk te bouwen .
Ik zie jou verslag eerdaags dan wel verschijnen :)

Volgens de tekening moet het stukje kiel onder het roer nog worden weggezaagd?
Klopt helemaal Hans, anders steek bovenkant roer te hoog uit. Maar ik moet hiermee nog verder ;)

Ben nu eerst BB en ST kanten bezig te slopen (gebeitste gedeelte is gepruts) :confused:

Je bedoelt die plekjes die wit waren geworden Henk??
Nee Peter , ik heb besloten om het rigoureuzer aan te pakken, ik heb/had hier ook last van (zeg maar ) blaren losse plankjes die een soort van blaar vormen. De boeg was voor mij al helemaal geen succes, en werd een plaaggeest zoals op de foto kunt zien is hier ook een en ander onder de sloophamer.
Alles nu vlak gemaakt met een mini schaaf en nu aan het uitstukken. Wanneer dat klaar is, is de basis vlak en strak, en ga dit opnieuw beplanken, salipeter.

“Wie zijn kontje verbrand moet op de blaren zitten “ :frustie:

F1AF154F-47D8-4860-954C-19C0506BF375.jpeg
A39556C1-FDB8-44D0-8D12-B6BEAD382A74.jpeg

Ik vind het plan om opnieuw te beplanken een goed plan Henk, anders blijft het je misschien achtervolgen en krijg je er slapeloze nachten van en dat moeten we niet hebben....;)

Ik vind het plan om opnieuw te beplanken een goed plan Henk, anders blijft het je misschien achtervolgen en krijg je er slapeloze nachten van en dat moeten we niet hebben....;)
De achtervolging begon direct na de eerste beits laag en die slapeloze nachten moet je inderdaad niet hebben.;)
Ik zit alleen nog ff te dubben om de eventuele kleine hobbels in de ondergrond te plamuren of met kneedbaar hout te vullen, dit ivm houtlijm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back