F
Flying Scotsman
Guest
Nee dat zeker niet, een leer moment waar ik altijd aan herinnerd zal worden als ik er na kijk.Knappe oplossing zo Henk, en je moet maar zo denken dit overkomt je nooit meer........![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee dat zeker niet, een leer moment waar ik altijd aan herinnerd zal worden als ik er na kijk.Knappe oplossing zo Henk, en je moet maar zo denken dit overkomt je nooit meer........![]()
Je moet het maar zo zien Henk; Goed bedoelde adviezen zijn vaak waardevol, maar van je eigen fouten leer je uiteindelijk nog het meest....Nee dat zeker niet, een leer moment waar ik altijd aan herinnerd zal worden als ik er na kijk.![]()
Volledig mee eens Piet,Je moet het maar zo zien Henk; Goed bedoelde adviezen zijn vaak waardevol, maar van je eigen fouten leer je uiteindelijk nog het meest.....
Mijn voorkeur gaat naar mat omdat matte lak geen afbreuk doet aan kleur en structuur, maar ik adviseer altijd als je niet zeker bent om een proefstukje te maken en aan de hand daarvan je keus te maken.Ik sta op het punt om lak voor bescherming op te brengen,
Maar hier twijfel ik tussen mat of satin wat is het advies?
En wat komt het dichtst bij de authenticiteit?.
Hallo Jds73Ik ben de "la Candelaria" aan het maken van Occre. 1:85 (69cm lang)
Bekijk bijlage 411079
Als die af is heb ik een mooie doos van Artesania Latina.
Bekijk bijlage 411078
Hetzelfde schip als wat jij nu aan het maken bent.
Maar ziet er toch iets anders uit.
Deze heeft heel veel, zeer gedetailleerd scheepsbeslag. En is 1:60 (80cm lang)
Heel veel plezier met het bouwen van dit schip.
Oeps !! Dat zijn meer dan 250 fotos van ieder stapje wat ik gebouwd heb heb ik een foto gemaakt.Ik zie jou verslag eerdaags dan wel verschijnen![]()
Maar ik blijf een amateur, dit is ook pas mijn 2e schip wat ik bouw, dus verwacht geen super deluxe museum model
Klopt helemaal Hans, anders steek bovenkant roer te hoog uit. Maar ik moet hiermee nog verderVolgens de tekening moet het stukje kiel onder het roer nog worden weggezaagd?
Nee Peter , ik heb besloten om het rigoureuzer aan te pakken, ik heb/had hier ook last van (zeg maar ) blaren losse plankjes die een soort van blaar vormen. De boeg was voor mij al helemaal geen succes, en werd een plaaggeest zoals op de foto kunt zien is hier ook een en ander onder de sloophamer.Je bedoelt die plekjes die wit waren geworden Henk??
De achtervolging begon direct na de eerste beits laag en die slapeloze nachten moet je inderdaad niet hebben.Ik vind het plan om opnieuw te beplanken een goed plan Henk, anders blijft het je misschien achtervolgen en krijg je er slapeloze nachten van en dat moeten we niet hebben....![]()