Hallo.
Toen ik begon met de ellende zat alles nog netjes in de heli gebouwd, en liepen de kabels mooi recht en parallel van de Jive naar de motor (ik ben juist nogal pietluttig als het op kabeltjes netjes leggen aankomt

), de latere experimenten heb ik steeds gedaan met de Jive en de ontvanger naast de heli, maar ook dan de drie motorkabels netjes niet-gekruisd naast elkaar (ook dan nog steeds een pietlut).
Ik weet uiteraard niet of er met de motor iets aan de hand is, 't ding komt nieuw uit de doos en heeft nog nooit gelopen. Het zou natuurlijk kunnen, maar het rare is daarbij dan dat bij beide Jives de eerste programmering van begin tot eind goed verliep, pas bij de tweede keer aansluiten van de lipo was het leven eruit (bij de eerste helemaal, bij de tweede doet de bec het inderdaad wel). De motor is trouwens een Scorpion, 890KV, maar zat bij de Hirobo Shuttle in de bouwdoos, en Hirobo heeft er natuurlijk in dikke letters de eigen naam op gezet. Er staat wel een serienummer op, H10053, maar als ik daar op zoek op het internet kom ik letterlijk niets tegen. Hier staat er wel een afbeelding van
http://hirobofanusa.com/products/hirobo-0305006-se-ep-brushless-motor-by-scorpion-for-hirobo
Wel heb ik in het verleden in een of ander forum gelezen dat het eigenlijk een Scorpion 4025 is, maar de bovenkant is aangepast voor de Hirobo Shuttle, dat wil zeggen, geen gewone uitgaande as waar een tandwiel op kan, maar de koppelingschoen uit de brandstofheli wordt overgenomen, zodat deze boven op de motor wordt geschroefd. Verder ben ik als pool-aantal zowel 8 als 10 tegengekomen op het internet, ik weet niet meer waar, ik heb het ooit eens opgeschreven.
De slave van de bec zat er in het begin wel op, die liep van de Jive rechtstreeks naar de regelunit van de Helicommand, met inderdaad het signaalkabeltje afgekoppeld, dat stond in de manual van de Helicommand. Bij de latere tests heb ik die kabel effe niet meer gebruikt.
Groet, Jan.