Goed nieuws! Richard (van PowerBox) geeft aan dat magneten geen invloed hebben op het radiosysteem. En als hij dat zegt vaar ik daar blind op
.
Bovendien had ik ineens een goede ingeving. Ik heb in spant F3 een hardhouten deuvel bevestigd, zodat ik de voorkant van de kap ook kan verankeren:
In de cockpitkap zelf heb ik een extra plaatje vliegtuigtriplex gelijmd t.b.v. de duurzaamheid, een gaatje geboord, en met CA de randen verhard:
De deuvel heb ik wat taps gevijld, zodat de kap er op kan schuiven, en zodat de kap zichzelf vast trekt tegen het spant (de magneet duwt de kap over de tapse deuvel):
Past perfect! De ruimte om de deuvel hangt samen met de tapse vorm, verder naar binnen sluit hij wel volledig en er zit dus ook geen speling op:
Resultaat: de kap zit muurvast, en ik heb geen schroefjes nodig, of uitstekende delen. Missie geslaagd! En omdat een filmpje hier meer zegt dan een plaatje, een kleine demo van de kapsluiting:

Bovendien had ik ineens een goede ingeving. Ik heb in spant F3 een hardhouten deuvel bevestigd, zodat ik de voorkant van de kap ook kan verankeren:

In de cockpitkap zelf heb ik een extra plaatje vliegtuigtriplex gelijmd t.b.v. de duurzaamheid, een gaatje geboord, en met CA de randen verhard:

De deuvel heb ik wat taps gevijld, zodat de kap er op kan schuiven, en zodat de kap zichzelf vast trekt tegen het spant (de magneet duwt de kap over de tapse deuvel):

Past perfect! De ruimte om de deuvel hangt samen met de tapse vorm, verder naar binnen sluit hij wel volledig en er zit dus ook geen speling op:

Resultaat: de kap zit muurvast, en ik heb geen schroefjes nodig, of uitstekende delen. Missie geslaagd! En omdat een filmpje hier meer zegt dan een plaatje, een kleine demo van de kapsluiting: