Stand van zaken momenteel:
De motor loopt.... "min of meer"....
Het principe werkt, maar we lopen tegen tamelijk stupide dingen aan als optimale waarde van de spoel (en daar moet de rest van het circuit ook weer op aangepast worden)
Het blijkt dat als de detectiespoel binnen een ringvormig metalen object geplaatst word (het carter dus) dan treed er op eens een soort "wegsterftijd" op, waarin de krukpin reeds verder op is, maar de detector nog steeds wat ziet.
Dat levert een met het toerental sterk veranderende timing op, en de motor gaat heel onregelmatig lopen....
Dat valt wel op te lossen door in plaats van op het wegdraaien, te gaan schakelen op het naderen, waardoor de motor weer regelmatig loopt, maar met de spoel die we nu hebben is de wegsterftijd min of meer gelijk aan de tijdsduur van een omwenteling bij stationair....
We "ontwikkelen" voorlopig stug door....
Groet, Bert
De motor loopt.... "min of meer"....

Het principe werkt, maar we lopen tegen tamelijk stupide dingen aan als optimale waarde van de spoel (en daar moet de rest van het circuit ook weer op aangepast worden)
Het blijkt dat als de detectiespoel binnen een ringvormig metalen object geplaatst word (het carter dus) dan treed er op eens een soort "wegsterftijd" op, waarin de krukpin reeds verder op is, maar de detector nog steeds wat ziet.
Dat levert een met het toerental sterk veranderende timing op, en de motor gaat heel onregelmatig lopen....
Dat valt wel op te lossen door in plaats van op het wegdraaien, te gaan schakelen op het naderen, waardoor de motor weer regelmatig loopt, maar met de spoel die we nu hebben is de wegsterftijd min of meer gelijk aan de tijdsduur van een omwenteling bij stationair....
We "ontwikkelen" voorlopig stug door....
Groet, Bert