Hoe dan ook, zoals het is, doe je geen enkele onomkeerbare modificatie aan je motor, dus mocht het niet gaan, dan is bougie er uit en plug er in en naalden terugzetten al voldoende om weer "gewoon" te kunnen vliegen. Dat is één van de voordelen van een gloeiplugmotor....
EDIT: ik denk echter niet dat dat een probleem is, de vier motoren die we tot nog toe omgebouwd hebben naar CDI ontsteking (3 tweetakten en één viertakt), liepen na het uiteraard onvermijdelijke afstelwerk, verder vlekkeloos.... Dat was overigens wel nog met de originele sensors en roterende magneetjes.
Wat je wel in de gaten moet houden: bij CDI is de temperatuur geen enkele indicatie over correcte afstelling, en je moet dan ook NIET aan de naalden gaan draaien geebaseerd op welke temperatuur dan ook.
Wordt de motor te heet, moet je beter koelen (of meer, mogelijk zelfs MINDER olie gaan gebruiken)...
Groet, Bert
EDIT: ik denk echter niet dat dat een probleem is, de vier motoren die we tot nog toe omgebouwd hebben naar CDI ontsteking (3 tweetakten en één viertakt), liepen na het uiteraard onvermijdelijke afstelwerk, verder vlekkeloos.... Dat was overigens wel nog met de originele sensors en roterende magneetjes.
Wat je wel in de gaten moet houden: bij CDI is de temperatuur geen enkele indicatie over correcte afstelling, en je moet dan ook NIET aan de naalden gaan draaien geebaseerd op welke temperatuur dan ook.
Wordt de motor te heet, moet je beter koelen (of meer, mogelijk zelfs MINDER olie gaan gebruiken)...
Groet, Bert
Laatst bewerkt: