Electronische onsteking dle 61

heb je tijdens het starten in dat filmpje de choke erop ?
kijk eens of je een aantal druppels benzine aan je carb hebt hangen, zijn die er niet dan krijgt ie geen of te weinig benzine
en check dan ook gelijk of en hoever je gasklep open staat voor stationairloop..
ik krijg het idee dat hij in het laatste filmpje een paar plofjes gaf (kijk maar naar het stabilo) ik krijg de indruk dat je gasklep bij stationair te ver dict staat of dat je er geen choke op hebt staan
hoe veel slagen staan je gasnaalden nu open gedraaid
 
Het lijkt er op dat je de choke tijdens het starten er te lang op heb staan. spie gebroken en vervangen moet het probleem verholpen zijn. controleer de starter spanning . en de spanning van de ontsteking controleer de kill switch ga naar basis instelling carbarateur
 
e
heb je tijdens het starten in dat filmpje de choke erop ?
kijk eens of je een aantal druppels benzine aan je carb hebt hangen, zijn die er niet dan krijgt ie geen of te weinig benzine
en check dan ook gelijk of en hoever je gasklep open staat voor stationairloop..
ik krijg het idee dat hij in het laatste filmpje een paar plofjes gaf (kijk maar naar het stabilo) ik krijg de indruk dat je gasklep bij stationair te ver dict staat of dat je er geen choke op hebt staan
hoe veel slagen staan je gasnaalden nu open gedraaid
r staat geen choke op,
 
alles zit precies zoals het hoort
Nee... want als alles zit zoals het hoort, dan had ie gelopen, en hij loopt niet.
IETS zit niet "precies zoals het hoort".

Hoewel ik het startertoerental erg laag vind, kan ik aan de hand van dat laatste filmpje niet anders dan die oorzaak uitsluiten.
Je zult dus toch terug moeten naar carburateur of ontstekingstiming en dat nog eens grondig nakijken.
 
Volgens mij ga je daar spijt van krijgen... Echt héél erg duur zijn ze mischien niet, maar je koopt ze nu ook weer niet van de Koffie spaarpunten.
En het is vrijwel zeker iets heel erg onnozels. en dan zit je met twee motoren, maar echt verkopen gaat ook niet heel erg makkelijk tegenwoordig.

Als ik gokken mag, gebaseerd op het filmpje waarop hij NIET start, hoor ik de starter heel erg inkakken op de zeldzame momenten dat hij lijkt te pakken, en dat zou kunnen betekenen dat de ontsteking veel te vroeg staat.
Ik heb er naar gevraagd, maar je zegt alleen maar "staat goed", en als ik vraag HOE je dat gecontroleerd hebt, krijg ik geen antwoord. Dan kan ik je verder ook niet helpen.

Het zijn maar simpele tweetakten, er kan nooit heel erg veel aan de hand zijn, maar de dingen DIE fout kunnen gaan, komen vaak erg precies.
 
Ik begrijp wat je bedoeld en dank je ook voor je inbreng. Maar zoals ik al zei aan de onsteking kan je bijna niets doen zit allemaal vast het enige wat je daar aan kan veranderen is de sensor die boven het magneetje zit maximaal een halve milimeter verplaatsen. Ik zal een foto bij voegen.
 
Bij dezec
 

Bijlagen

  • 17550234081197134188057024286500.jpg
    17550234081197134188057024286500.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 23
e

r staat geen choke op,
Probeer het eens met de choke erop
Dus choke kleppiemdicht en starten, dan zal ie na een 5-6 omwentelingen tekenen van leven moeten geven

Waar ben je woonachtig ? Ik wil er gerust even naar kijken, dan check ik het omtstekingstijdstip, de carb, en het zou gek moeten gaan wil ik hem niet aan de gang krijgen
 
Hoi Mugen, ik heb het besluit al genomen, de nieuwe moter is besteld en komt volgende week.
Deze moter ga ik de starter af halen. En leg hem voorlopig weg want ik wordt er langzaam gek van. Dank een ieder voor zijn inbreng en mocht ik hem aan de praat krijgen dan zal ik dat melden.
 
Ik begrijp wat je bedoeld en dank je ook voor je inbreng. Maar zoals ik al zei aan de onsteking kan je bijna niets doen zit allemaal vast het enige wat je daar aan kan veranderen is de sensor die boven het magneetje zit maximaal een halve milimeter verplaatsen. Ik zal een foto bij voegen.
Dat is niet het punt: Of je er nu wel of niet wat aan kan verstellen, je hebt als ik het goed begrepen heb, een kapotte spie gehad. Er kan dus méér aan de hand zijn dan alleen maar een verschoven sensor. Gewoon de boel in elkaar klappen en dan denken "nu MOET het goed zijn" is vragen om frustratie.
Overigens is de stelmogelijkheid van die sensor ongeveer 3 mm, en dat zou heel ruwweg ongeveer 10 graden stelbereik betekenen. Maar een halve mm speling omdat de spiebanen uitgeslagen zijn, is véél meer dan dat.

Maar goed, er is een nieuwe besteld, dus dan mag je er van uitgaan dat díé het wel doet.
 
je hebt als ik het goed begrepen heb, een kapotte spie gehad. Er kan dus méér aan de hand zijn dan alleen maar een verschoven sensor.
Als je alles in de juiste volgorde zet van wat er aan is gesleuteld, was het uiteindelijk de spie van de startmotor.

Voordat dat als oorzaak werd gevonden, is tussendoor nog de carburateur gereviseerd. Daarna startte de motor zelfs met een nieuwe spie niet meer.

Het lijkt mij daarom eerder dat het probleem in de carburateur zit. @L. Bakker, als de reparatie nog steeds interessant is, zou je er goed aan doen om iemand anders naar de carburateur te laten kijken iemand die weet hoe zo’n simpel ding in elkaar zit en waar je op moet letten.
 
Als je alles in de juiste volgorde zet van wat er aan is gesleuteld, was het uiteindelijk de spie van de startmotor.

Voordat dat als oorzaak werd gevonden, is tussendoor nog de carburateur gereviseerd. Daarna startte de motor zelfs met een nieuwe spie niet meer.

Het lijkt mij daarom eerder dat het probleem in de carburateur zit. @L. Bakker, als de reparatie nog steeds interessant is, zou je er goed aan doen om iemand anders naar de carburateur te laten kijken iemand die weet hoe zo’n simpel ding in elkaar zit en waar je op moet letten.
Ook een mogelijk heid
 
Back
Top