Electronische onsteking dle 61

Laatste foto met hoogste punt en sensor positie.

Bijlagen

• Kopie.jpg
    Kopie.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 13
Ok na complete demontage krukas is daar helemaal niets aan te zien, dus de timing van het geheel moet dan wel kloppen.
Dus nu op zoek naar waar het probleem zit.

hier staat de zuiger ook in bdp, het lijkt misschien veel maar vergeet niet dat de sensor de ontsteking pas het signaal voor een vonk geeft als de magneet de sensor verlaat, dus als de magneet net voorbij de sensor is..
motor is een 20cc 4takt ASP met 28 gr voorontsteking

IMG_0356.jpeg

Als je ziet waar de magneet zich bevind op het hoogste punt van de zuiger dan is deze ruim voorbij de censor en niet ervoor of precies erop
Dat hoort ook niet, "precies er op". Dit ziet er uit als ERG vroeg. Maar ik vroeg om afstanden en diameters, dan kan ik je precies vertellen HOE vroeg...
Ik denk dat dit wel 45 graden is, en het zou maximaal 28 graden mogen zijn.

Ik herhaal de vraag: Meet eens de diameter van het "vliegwiel", en meet eens de afstand tussen magneet en sensor met de zuiger in Bovenste Dode Punt.

Check OOK: met de krukas draaiend in de normale draairichting, wáár staat de magneet op het moment van de vonk. Meet ook DIE afstand tussen magneet en sensor.
Komt niet op de honderdste mm, maar als je die drie waardes tot op 0,25 mm nauwkeurig kan meten, dan kan ik voor je uitrekenen of de timing klopt.

Back