Zo, daar ben ik weer

Tijd voor een update (we zitten niet stil hier

).
Zo zit de achterste servo erin, paar afvalstukkies Elapor dekken het servo-blauw af
Na wat gepruts had ik een mooie tunnel naar de servoruimte voor de hoogte-servo achter in de romp
Servo's verbonden met betreffende roeren, antenne ligt inmiddels anders (dit was even tijdelijk) en balanceren maar. Achteraf bleek zwaartepunt nog iets verder naar voren te mogen, wat helaas niet meer lukt zonder aanpassingen. Bij bepalen posities servo's een inschattingsfoutje gemaakt...

Ach ja, hij is goed zo, zonder extra balast in neus of staart
Wat nou Fox een klein toestel???
EEN ZEE VAN RUIMTE!!!
En dan de maiden. Werpvluchtjes waren nog niet een groot succes (gooien, met hand snel naar zender, voordat je 'm dan goed onder controle hebt, is ie weer beneden. Weer vangen lukt, maar slechts heeeel af-en-toe
Tijd om wat meer vliegmeters te maken om Foxje te leren kennen, op de Huckepack, die was inmiddels aangepast. M'n vaste bijrijder Jeroen was er weer bij en het was weer koud.... (hoewel voor m'n gevoel wat minder koud dan eerdere vliegsessies afgelopen weekend).
Maiden verliep goed, voor beide Foxjes.
Poging gedaan wat filmpje te schieten van het zwevende Foxje. EZ loodrecht naar beneden, net boven grond optrekken en snel neerzetten, zodat je camera hebt voordat Fox aan de grond was.... Dat is gelukt :twisted::twisted::twisted:
Wat nog te doen:
Uitslagen van roeren zijn nog veeeeeel te groot, daar moet nog wat aan gedaan worden

Antenne wil ik nog anders gaan leggen en ik wil kabeltje van hoogteservo wat gaan verlengen (dan kan ik er wat beter bij en kan ontvanger nog wat verder naar voren t.b.v. zwaartepunt). Jeroen hoeft aan Foxje niets te doen volgens mij (toch?).
Later meer over de maiden

en de afloop van de vliegmiddag :shock::shock::shock: