E-REVO topic

Hopelijk onder garantie

Hoi allemaal,
Gisteren was echt een mooi weertje, niet te veel wind en veel zon.
'S morgens afgesproken om gaan te rijden, ik veronderstelde dat alles werkte dus bats en cam de rugzak in en de brommer op richting putten.
Ik kwam als 1ste aan en wilde al een paar mooie shots maken.
Toen ik de bats aansloot vonkte ze, maar bij het op zetten van de stroom deed ze helemaal nx ...geen muziekje, geen lampje, geen kick...:confused:
Helemaal "down" dacht ik van: Wat heb ik nu weer aan de hand..?
Ik dacht aan het probleem dat mijn kameraad heeft gehad met de schakelaar.
Dus ter plaatsen even het schakelaartje open gedraaid en draadjes gecontroleerd maar dit was piek fijn in orde.
Onderweg terug naar huis vreesde ik het ergste en mijn vermoedens werden bevestigd, bij het testen van mijn andere bats kreeg ik het zelfde: een vonkje maar geen stroom naar de ESC. Ik ben begonnen met motor los te maken, daarna het beschermingskapje van mijn ontvanger open gehaald en kon zo de draad testen die naar de ESC loopt.
De ESC los gemaakt bij het los maken van de ESC kwam er een hele hoop zand uit en dacht ik toch nog maar eens proberen , maar ter vergeefs.
Nu de ESC helemaal los was gehaald, hoorde ik iets rammelen.
Ik denk dat door de schokken een soldeer draadje aan de binnenkant los is gekomen en dat wat ik hoor rammelen een stukje tin is.
Ik krijg het er niet uit zonder mijn ESC open te maken, maar hier zit een sticker op voor de garantie en gisteren was de winkel niet open dus vandaag om 13u. ga ik, met mijn ESC naar de winkel in de hoop dat dit onder garantie valt.
Ik heb gisteren al raad gevraagd aan een verkoops dealer en hoorde dat je eigenlijk nergens garantie op hebt buiten de ESC en de servo's.
Al de rest niet :mad:
Hopelijk word dit zo snel mogelijk op gelost.
Heeft iemand al een ESC moeten binnen doen onder garantie en zo ja, Wat valt er aan te doen .?
Greetzzz

*-*Redliner*-*

Hoi allemaal,
Gisteren was echt een mooi weertje, niet te veel wind en veel zon.
'S morgens afgesproken om gaan te rijden, ik veronderstelde dat alles werkte dus bats en cam de rugzak in en de brommer op richting putten.
Ik kwam als 1ste aan en wilde al een paar mooie shots maken.
Toen ik de bats aansloot vonkte ze, maar bij het op zetten van de stroom deed ze helemaal nx ...geen muziekje, geen lampje, geen kick...:confused:
Helemaal "down" dacht ik van: Wat heb ik nu weer aan de hand..?
Ik dacht aan het probleem dat mijn kameraad heeft gehad met de schakelaar.
Dus ter plaatsen even het schakelaartje open gedraaid en draadjes gecontroleerd maar dit was piek fijn in orde.
Onderweg terug naar huis vreesde ik het ergste en mijn vermoedens werden bevestigd, bij het testen van mijn andere bats kreeg ik het zelfde: een vonkje maar geen stroom naar de ESC. Ik ben begonnen met motor los te maken, daarna het beschermingskapje van mijn ontvanger open gehaald en kon zo de draad testen die naar de ESC loopt.
De ESC los gemaakt bij het los maken van de ESC kwam er een hele hoop zand uit en dacht ik toch nog maar eens proberen , maar ter vergeefs.
Nu de ESC helemaal los was gehaald, hoorde ik iets rammelen.
Ik denk dat door de schokken een soldeer draadje aan de binnenkant los is gekomen en dat wat ik hoor rammelen een stukje tin is.
Ik krijg het er niet uit zonder mijn ESC open te maken, maar hier zit een sticker op voor de garantie en gisteren was de winkel niet open dus vandaag om 13u. ga ik, met mijn ESC naar de winkel in de hoop dat dit onder garantie valt.
Ik heb gisteren al raad gevraagd aan een verkoops dealer en hoorde dat je eigenlijk nergens garantie op hebt buiten de ESC en de servo's.
Al de rest niet :mad:
Hopelijk word dit zo snel mogelijk op gelost.
Heeft iemand al een ESC moeten binnen doen onder garantie en zo ja, Wat valt er aan te doen .?
Greetzzz

*-*Redliner*-*

Hey redliner, ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je schakelaar kaduuk is. Bij het schakelaartje komt zand en stof en kan dan geen contact meer maken. Wat ik je aanraad is even je schakelaar afknippen en de draadjes in elkaar draaien en dan nog eens je regelaar aansluiten.

Vonkjes zijn normaal heb ik ook! Wat je hoort rammelen in de esc kan ook een stukje grind steentje oid zijn.

Gewoon even de schakelaar eraf knippen draadjes in elkaar draaien en nogmaals testen. Je garantie vervalt niet als je de schakelaar eraf haalt.

Succes!

Edit:

Je regelaar kan je gewoon open maken zonder dat de garantie vervalt! Castle maakt namelijk ook extra setje behuizingen + cool-fan. Als je fan bijvoorbeeld kaduuk is kan je die ook vervangen zonder dat je garantie vervalt!

Super , ik ben zo blij.
Hartelijk bedankt.
Heb zo juist de schakelaar ertussen uit gehaald en inderdaad nu werkt hij weer.
Je hebt me een trip naar Bergyk uitgespaard. echt nog is bedankt.
Maar nu mijn volgende vraag.
Zo een schakelaartje vind ik echt dikke prul, Kan het kwaad van geen schakelaartje meer te gebruiken en eigenlijk gewoon deze draadjes aan elkaar maken en zo rijden ? Zonder schakelaartje. Zodat zodra als je de bats aankoppelt deze stroom heeft.
Man ik ben zo blij, echt ik had me al voor genomen dat als dit niet onder garantie was dit het einde was van mijn E-Revo.
Stomme ESC kost zo eventjes 170€.
Ik heb ook op je pm ge antwoord.
Greetzz

*-*Redliner*-*

Kan geen kwaad! Enige waar je dus op moet letten dat je wel je batterijen los koppelt. Maar dat spreekt voor zich. Wat ik je aandraad is eens in de zoveeltijd de esc open maakt en dan je regelaar even schoonmaakt.

Succes verder :)!

Ik heb besloten om toch maar een aan/uit knopje te installeren.
2012-05-14194243.jpg

Gedaan met die kleine prul:p
Ik heb bij de zand groeve aan de putten bij het landen mijn contacten van de lipo aan 1 kant weer los gesprongen. pff weeral solderen..
Heb nog een nice shot kunnen maken van de omgeving.
2012-05-14183726.jpg

Achter deze mooie berg gaat het 3m naar beneden :cool:
bigair!
Volgende keer foto's en een filmpke van de FRONTfllips.
En deze keer zullen het front flips zijn.;)
2012-05-14183731.jpg

Nog een close up:) Vind echt een mooi pic :p
Ik heb nu wel weer stukken ma tis een kleintje (Spur naar de maan) gewoon in 2x stukken:( ...Gelukkig hebben we die op voorraad :yes:
2012-05-16103507.jpg

Greetzz

*-*Redliner*-*

Laatst bewerkt:
Ga intussen wel twijfelen of je niet de verkeerde wagen gekocht heb ;-)
Zoveel schade in zo'n korte tijd.
Nu weet ik niet of er wel een wagen bestand is tegen zulk misbruik. ;-)

Ja ik begrijp het ook niet goed.
Mss bij het landen teveel gas gegeven , dat mijn stalen assen wel kunnen houden maar plastic spur niet.
Ik lande en wilde acc maar kreeg een heel hoog gezoem te horen. dat je kan vergelijken met geen Tandwiel tegen de pinion. En mijn schroeven gelukkig terug gevonden in de zandberg 20min gezocht, en gevonden.
Ik heb een stalen op het oog ma ik ga eerst testen of dat 26Tpinion en 54T Spur geen overhitting veroorzaakt, dan 54T stalen Spur :cool:

Dat zou ik niet doen, dan is het volgende deel je diff, en die is duurder als een spurgear ;-)
26t/54t zal dnk ik wel warm lopen, zeker in mul zand waar ik je elke keer in zie rijden.

Klopt, het remplaatje was van de week binnen, en vanavond wezen halen.
BTW redelijk prijzig nog voor 3 plaatjes, kan ik d eRevo van mijn zoontje ook aanpassen.
Ik had de pushrod eerst direct op de schokbreker gemonteerd, maar dit is mooierder

Iemand ervaring met die TQI zenders met die iPhone shocking station?
Werkt die temp. meter etc. Goed of is het niet waard om dit aanteschaffen?

en in een shocking station zou ik me iphone niet durven steken.ik zou voor een docking station gaan :D
maar vind het een hoop geld voor iets wat je eigenlijk niet nodig heb en niet secuur is,en om een dure tel in een zender te stoppen waarmee je offroad rijd en vuil kan worden hmmm.

Back