E-REVO topic

vandaag servo hevel, HD servo saver veer bestelt. Hoop dit morgen binnen te krijgen :). Nu heb ik wel gelezen dat de ace wat problemen heeft met de maat voering. Ik weet dat het een Futuba servo hevel is, alleen schijnt het zo te zijn dat de diameter van het 'tandwiel' van de servo zelf. Kleiner is dan de diameter van een 'echte' Futuba servo 'tandwiel'. Hierdoor zou de hevel wat losjes zitten op de servo. Heb al op verschillende fora gelezen dat je eventueel een plastic zakje over het tandwiel kan doen en dan de hevel erop drukken, maar geldt dit dan ook voor aluminium?

Alvast bedankt!

in de modelbouwzaak zeiden ze mij om vet te gebruiken van robbe (wit vet), maar ik lees dat de meeste 30k en 10k gebruiken?
is dit ook een vast vet? anders loopt de olie er toch uit als je rijd? of heb ik het mis?

waarom 30k en 10k?

Olie zorgt ervoor dat je diff sneller/langzamer in actie komt. Met vet heb je dit dus niet. Als je bijvoorbeeld offroad rijdt wil je niet altijd dat als je 2 wielen van de grond heb dat degene die nog contact hebben met de grond geen aandrijving meer krijgen. Olie zorgt ervoor dat er dan ook ook nog wat kracht van de motor naar de wielen gaan die nog incontact zijn met de grond. Hoe dikker de olie hoe meer je dit effect krijgt, maar hoe lastiger het sturen wordt. Weet het niet anders uit te leggen...

Je diffs zijn gesealed, dus olie loopt er niet.

@ Westcoast: Dank je, eigenlijk heb jij me op het idee gebracht.
Jou foto van jou E-Revo zonder spoiler en truck body zag er leuk uit.
Ik heb altijd GMC trucks heel mooi gevonden.
Voor het spuiten ga ik toch wachten totdat het weer begint de regenen, en ik genoeg verf heb.
De kleuren gaan Rood,Zwart worden.Zonder twijfel...Ik heb iets met de kleur ROOD :rolleyes:
Verder nog, nu dadelijk ga ik mijn stalen midden aandrijving en extended cubs testen, we gaan ook nog eens proberen van onboard en Jump shots te maken.
Het weer is goed hier en hopelijk blijft dat zo.
Ik moet nog 2 bats laden en gaan!!!

Ik ben met de toe links aan t draaien geweest, heeft inderdaad al geholpen, echter valt me t volgende op.
Als de wielen vrijstaan staan ze naar binnen, zodra ik de auto op de grond zet lijken ze recht te staan, is dit normaal of zie ik weer iets over t hoofd?
ondereen fot hoe de wielen staan als de auto van de grond is.

full

.

Laatst bewerkt door een moderator:
je bovenste draagarmen zitten verkeerd om ;) rechte kant hoort voor te zitten.
nu heb je ze op kickup staan en krijg je bumpsteer.
kijk maar op dit plaatje zo horen ze
5603_5605_top_chassis_med.jpg

Filmpje backflips, nieuwe parts en nieuwe locatie

Hier is het dan, Ik heb voor de 1ste maal zonder spoiler gereden en moet zeggen het flippen gaat een stuk makkelijker.
In het filmpje zie je ook mijn nieuwe locatie, is echt geweldig.
Heel spijtig maar ik zal altijd stiekem moeten binnen glippen daar want het is VERBODEN TERREIN!:(
Backflips - YouTube
De eerste locatie waar ik meestal rijd is een zandput waar ze zand zuigen.
Ik hoop op veel reactie's en wil toch ook eens filmpjes zien van jullie sprongen en locatie ( indien mogelijk ) ...Laat ons hopen dat het morgen droog blijft.
Dan weet ik al waar ik ga rijden ;)
Greetzz

*-*Redliner*-*

zag dus duidelijk iets over `t hoofd, thanks voor de tip, ga er direct mee aan de slag!

heb ze omgewisseld, echter heeft dit niet veel geholpen...
zal eens kijken hoe de auto rijdt, hij lijkt wel goed te staan als de wielen
op de grond staan:D

stukje gereden, als de auto rijdt rijd hij kaarsrecht, als ik echter meer gas geef
trekt de auto naar rechts, wat is dar nog aan te doen>?

staan de wielen nog steeds hetzelfde als op de foto? Zoja dan staan ze niet goed... Je moet voor toe out. En achter toe in(zoals op de foto maar minder schuin). Zoiets ongeveer:

voor: \-----/

achter:/-----\

stukje gereden, als de auto rijdt rijd hij kaarsrecht, als ik echter meer gas geef
trekt de auto naar rechts, wat is dar nog aan te doen>?
Het zou ook aan je diffs of wielen kunnen liggen.
Als je diff niet goed werkt, dan kan er meer kracht op 1 wiel komen, waardoor ie naar 1 kant trekt.
Ook kan het zijn dat 1 wiel aanloopt door bijvoorbeeld kapotte lagers.
Of er kan gewoon 1 asje los zijn, waardoor 1 wiel niet aangedreven wordt.
Alles dus even goed nalopen!

Nog 1 ding te klagen over de turnigy's die ik onlangs gekocht heb. Ik vind dat de shrinkwrap nogal snel kapot gaat. Zit nu overal al scheurtjes in, opzich geen probleem heb nu de pack ingepakt met 1 laag duct tape dus je ziet er niks meer van. Volgende keer misschien hardcase :D;).

Vuile regen :mad:
Maja...Dan beginnen we maar aan de GMC body :D
Juist verf gaan halen, ik ben heel hard aan het twijfelen of dat ie in 2 of 3 kleuren gaat gespoten worden...

Back